جزئیات حمایت وزارت ارشاد از موسسات قرآنی در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3925993
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶

جزئیات حمایت وزارت ارشاد از موسسات قرآنی در صفحات معارفی رسانه‌ها

معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در راستای شفاف‌سازی حمایت‌های مالی و معنوی وزارت ارشاد از مؤسسات فرهنگی و هنری که در ایام شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شدند، فهرست اسامی 839 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مورد حمایت را منتشر کرد.

به گزارش ایکنا؛ صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز هفتم مهرماه روز کم‌خبری داشتند و در این بین مهم‌ترین خبر عبارت از اعلام جزئیات حمایت وزارت ارشاد از ۸۳۹ مؤسسه قرآنی آسیب‌دیده از کرونا بود؛

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد سه خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «با کاروان حسینی تا اربعین| امتی که در دشمنی با آل‌ کساء از هیچ دریغ نکردند»،‌ «روضه‌خوانی ابوذر بیوکافی در منزل شهید حججی + فیلم» و «جزئیات حمایت وزارت ارشاد از ۸۳۹ مؤسسه قرآنی آسیب‌دیده از کرونا» هستند.

در بخش‌هایی از خبر اخیر آمده است: معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد از ۸۳۹ مؤسسه قرآنی آسیب‌دیده از ویروس منحوس کرونا حمایت کرد. این معاونت در راستای شفاف‌سازی حمایت‌های مالی و معنوی وزارت ارشاد از مؤسسات فرهنگی و هنری که در ایام شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شدند، فهرست اسامی 839 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مورد حمایت را منتشر کرد.

این طرح طی دو مرحله از شهریورماه سال جاری آغاز شده است که در مرحله اول از 714 مؤسسه حائز شرایط و در مرحله دوم از 125 مؤسسه دیگر حمایت شد. در این طرح، جهت بهره‌مندی از تسهیلات حمایتی معاونت قرآن و عترت برای هر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مبلغ 15 میلیون ریال در نظر گرفته شده که مجموعاً مبلغ 12 میلیارد و 580 میلیون ریال از سوی معاونت قرآن و عترت پرداخت شده است.

فارس

صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز یک خبر را روی خروجی خود برده که عبارت از صوت ترتیل صفحه 496 قرآن کریم با صدای محمدصدیق منشاوی است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار دو خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «امسال مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین در شهرستان ری برگزار نمی‌شود» و «ایفای نقش مردم هرمزگان در بازسازی عتبات عالیات یک موهبت الهی است» هستند.

خبر «امسال مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین در شهرستان ری برگزار نمی‌شود» مربوط به صحبت‌های حسین توکلی کجانی، فرماندار ویژه شهرستان ری است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم: هر ساله مراسم باشکوه پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) از شهرستان های پیرامون و نقاط مختلف شهر تهران به سمت کربلای ایران حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می شد اما امسال بدلیل شیوع بیماری کرونا و ضرورت رعایت فاصله گذاری و پروتکل های بهداشتی بمنظور حفظ سلامت عمومی امکان برگزاری این مراسم میسر نیست و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در اربعین امسال از منازل به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) عرض ارادت خواهیم کرد.

معاون استاندار تهران یادآور شد: با توجه به سخنان رئیس جمهور در رسانه ملی در خصوص عدم برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی(ع) در تمامی شهرهای کشور به دلیل وضعیت قرمز کرونا و بر اساس تصمیم ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا امسال مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین در شهرستان ری برگزار نمی‌شود.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز یک خبر را منتشر کرده است که تیتر آن «هنر نقش موثری در آشنایی جوانان با مفاهیم ارزشی دارد» است.

این خبر مربوط به گفت‌وگوی محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور با ایرنا است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم: هنر می‌تواند به بالا بردن فهم ما خیلی کمک کند و همین برنامه علمدار که امشب اجرا شد، انصافاً یک برنامه پرمحتوایی بود به گونه‌ای که هم خوب روایتگری شد و هم شجاعت و ماموریت و شخصیت حضرت ابوالفضل(ع) را به خوبی نمایش گذاشتند. این اجرا ابعاد مختلفی داشت و به نظر من برگزاری این‌گونه برنامه‌ها باید افزایش پیدا کند، به دلیل اینکه جوانان ما هرکدام به روش خاصی با دین، فرهنگ‌ و تمدن‌مان آشنا می‌شوند و هنر می‌تواند این نقش را به نحو احسن اجرا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار یک خبر پرداخته که تیتر آن عبارت از «نشانه پرهیزگار واقعی در کلام امیرالمومنین(ع)» است.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا ساعت 14 خبری را منتشر نکرده است.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار شش خبر پرداخته که تیتر آن عبارت از «علاوه بر کتاب، اختراع و اکتشاف هم قابلیت وقف شدن دارند​»، «چگونه رسانه‌های دیجیتال به دین معنای تازه‌ای می‌دهند؟»، «روز بزرگداشت شمس تبریزی و مولانا جلال‌الدین محمد بلخی»، «تصویری زنده و پویا از مقطعی در تاریخ اندیشه/ سیر فلسفه رنسانس»، «کتاب «مسافران آسمان» در دانشگاه جهرم، رونمایی می‌شود» و «روشنفکری دینی با اغراض سیاسی به سیاستمداران اعتراض می‌کند» هستند.

میزان

در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز تا ساعت 14 امروز خبری منتشر نشده است.

انتهای پیام
captcha