هزار جوان دانشجو در دانشگاه اسلامی المصطفی غنا تحصیل می‌کنند
کد خبر: 3930693
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳
رئیس جامعةالمصطفی العالمیه:

هزار جوان دانشجو در دانشگاه اسلامی المصطفی غنا تحصیل می‌کنند

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: هم‌اکنون نزدیک به هزار نفر در دانشگاه اسلامی المصطفی در غنا مشغول تحصیل هستند. همچنین ده‌ها نفر از طلاب غنایی نیز در سه مدرسه علمیه وابسته به جامعةالمصطفی در این کشور به تحصیل علوم دینی اشتغال دارند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه در دیدار بیژن گرامی، کاردار کشورمان در غنا به معرفی جامعةالمصطفی پرداخت و افزود: المصطفی در واحد‌های داخل و خارج کشور خود، حدود ۱۵۰ رشته را در مقاطع مختلف در حوزه علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ‌شناسی ارائه می‌کند و مدارک آن مورد تأیید وزارت علوم قرار دارد.

وی تجربه تلخ شیوع بیماری کووید ۱۹ را فرصتی برای توجه بیشتر به اهمیت آموزش‌های برخط و غیرحضوری دانست و اظهارکرد: جامعةالمصطفی در این دوران توانست با تکیه بر تجربیات گذشته خود در زمینه ارائه آموزش‌های مجازی، یکی از مراکز علمی پیشرو در این زمینه باشد و اکنون این آمادگی وجود دارد که در نقاط مختلف دنیا، به ویژه افریقا، آموزش‌های مجازی المصطفی با سرعت بیشتری گسترش یابد.

وی اقدامات جامعةالمصطفی را در زمینه آموزش زبان فارسی، سرمایه بزرگی برای جمهوری اسلامی دانست و گفت: این سرمایه ارزشمند می‌تواند در ابعاد گوناگون فرهنگی، علمی، سیاسی و اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد و دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی می‌توانند بهترین سفیران برای دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های گوناگون باشند.

وی با اشاره به تعامل روزافزون جامعةالمصطفی با دانشگاه‌های کشور، تصریح کرد: جامعةالمصطفی با نزدیک به چهار دهه تجربه در کشور‌های مختلف جهان، آمادگی دارد در زمینه گسترش فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه‌های ایران نقش مؤثری ایفا کند و هم‌اکنون نیز در این زمینه، اقدامات خوبی صورت گرفته است و در دست اقدام قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، آفریقا را سرزمین فرصت‌های بی‌شماری دانست که لازم است مورد توجه بیشتر مسئولان و بخش‌های مختلف کشور قرار گیرد.

در ادامه، کاردار جمهوری اسلامی ایران در غنا نیز ضمن ابراز خرسندی از آشنایی بیشتر با مجموعه المصطفی، فعالیت‌های علمی و فرهنگی این نهاد علمی بین‌المللی را در کشور‌های مختلف به ویژه افریقا، در خدمت منافع جهان اسلام و شایسته تقدیر دانست.

بیژن گرامی، زمینه‌های فعالیت و تعامل در غنا را بسیار مساعد خواند و گفت: در سال‌های گذشته، با تلاش مجموعه‌های مختلف، به ویژه جامعةالمصطفی، تعاملات فرهنگی و علمی ارزشمندی در غنا پایه‌ریزی شده است و امیدواریم این فعالیت‌ها با همکاری مجموعه‌های مختلف به عرصه‌های دیگر نیز گسترش یابد.

یادآور می‌شود، در ادامه این دیدار، زمینه‌های مختلف گسترش همکاری و تعامل دوجانبه جامعةالمصطفی و سفارت جمهوری اسلامی ایران در غنا مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضازاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۹ - ۱۶:۱۹
0
0
آقای گرامی کارش خیلی درسته
captcha