خبرهای خوش وزیر بهداشت از واکسن ایرانی کرونا
کد خبر: 3931874
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹

خبرهای خوش وزیر بهداشت از واکسن ایرانی کرونا

وزیر بهداشت در رابطه با آخرین وضعیت واکسن ایرانی کرونا گفت: از 12 مورد واکسنی که بر روی آنها کار می‌شد، سه واکسن به نتایج خوبی رسیده است.

خبرهای خوش وزیر بهداشت از واکسن ایرانی کرونابه گزارش ایکنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز هفتم آبان‌ماه، در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در رابطه با وضعیت واکسن ایرانی کرونا، گفت: از دوازده مورد واکسنی که بر روی آنها کار می‌شد سه واکسن به نتایج خوبی رسیده است. 

وی افزود: خوشبختانه این واکسن‌ها در هفته‌های آینده  وارد فاز انسانی می‌شود. امیدواریم تا اوایل سال آینده و شاید هم زودتر بتوانیم خبر خوش ساخت واکسن را بدهیم.

نمکی بیان کرد: مراحل اعلام و ثبت این واکسن‌ها در سازمان جهانی بهداشت نیز در حال انجام است و ان‌شاءلله بتوانیم این خبر را به عنوان یک مژده بسیار دلگرم کننده به مردم بدهیم و غرور ملی تقویت شود که ما پا‌به‌پای بزرگ‌ترین تولیدکنندکان واکسن کووید۱۹ گام برمی‌داریم.

وی در ادامه در رابطه با اقدامات جدید وزارت بهداشت در مقابله با کرونا گفت: بیماریابی گسترده‌ای، آغاز خواهد شد. ضمن اینکه مراکز درمان سرپایی که اکنون هزار و ۲۰۰ واحد است، به بیش از پنج هزار واحد خواهد رسید و این یعنی تمامی مراکز بهداشتی و درمانی در شهر و روستا به جز مواردی که برای زنان باردار و موارد غیرکرونایی اختصاص دادیم، زیر بار کرونا می‌روند. همچنین تست‌ها را از روزی ۲۵ هزار مورد به بیش از ۴۰ هزار تست خواهیم رساند.

نمکی با بیان اینکه ایران سه میلیون تست‌های سریع از کره جنوبی وارد می‌کند، گفت: این تست‌ها بین ۲۰ تا ۲۵ دقیقه جواب می‌دهد و نیاز به دستگاه ندارد. البته کار ساخت داخلی این نوع تست نیز خوشبختانه تمام شده و به زودی آنها را وارد بازار می‌کنیم تا بتوانیم روزی ۱۰۰ هزار تست را به عنوان موفق‌ترین روش در تشخیص زودرس انجام دهیم.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به همکاری با وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات برای ردیابی افرادی که تست آن‌ها مثبت بوده است گفت: این ردیابی انجام می‌شود تا این افراد نتوانند با جابه‌جایی خود دیگران را مبتلا کنند. این کار عظیم به ما این مهلت را می‌دهد که در یک ماه آینده بتوانیم به شدت در کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر گام برداریم.
انتهای پیام
captcha