شهدای دانش مجمع فضیلت‌های ایمان، جهاد و علم هستند
کد خبر: 3937992
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
آیت‌الله اعرافی:

شهدای دانش مجمع فضیلت‌های ایمان، جهاد و علم هستند

عضو فقهای شورای نگهبان ضمن تبیین پیام خون شهید فخری‌زاده برای مسئولان، نیروهای امنیتی و مردم، گفت: در بین شهدا، شهدای علم و دانش و فناوری از فضیلت بالاتری برخوردارند؛ شهدای دانشگاه و حوزه و فناوری‌های نوین که با دانش و اندیشه خود قله‌های علم را برای ملت گشودند، مجمع فضیلت‌های ایمان، جهاد و علم و دانش و شهادت هستند.

آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه علمیهبه گزارش ایکنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه علمیه، شامگاه شنبه، هشتم آذرماه، در مراسم گرامیداشت شهید فخری‌زاده که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: گوارا باد به کسانی که با شهادت به پایان حیات دنیا رسیدند و دروازه‌های درخشان و جاوید بهشت بر روی آنها گشوده شد؛ امروز شهید فخری‌زاده در کنار حاج قاسم و شهدای بین‌الملل اسلامی، شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم جای گرفته است.

وی با بیان اینکه شهادت از منظر اجتماعی برای مسلمین دروازه سعادت جاویدان است و شهید با آن به اوج قرب الهی می‌رسد، افزود: در تاریخ اسلام هرگاه روح شهادت‌خواهی و فرهنگ دلیری و شجاعت و نهراسیدن از بیم مرگ در جامعه حاکم بود، کشورها به استقلال و عظمت رسیدند و وقتی سپاه ترس و وحشت از مرگ به جامعه روی آورد، نجات و سعادت و رهایی را ندیده‌اند.

اعرافی بیان کرد: در بین شهدا، شهدای علم و دانش و فناوری از فضیلتی برخوردارند؛ شهدای دانشگاه و حوزه و فناوری‌های نوین که با دانش و اندیشه خود قله‌های علم را برای ملت گشودند، مجمع فضیلت‌های ایمان، جهاد و علم و دانش و شهادت هستند. 

تقوا و اخلاص؛ ویژگی شهدا

اعرافی بیان کرد: ملاک رتبه‌بندی افراد وجود همین ویژگی‌ها و صفات است؛ اولین ملاک، تقوا و اخلاص و دلدادگی به آرمان‌هاست؛ دومین ملاک علم‌خواهی و تلاش برای خدمت به خلق خدا است و هرقدر فرد در این مراتب بیشتر پیش برود رتبه و مقام بیشتری دارد که همه این ویژگی‌ها را در شهید فخری‌زاده می‌بینیم.

مدیر حوزه تصریح کرد: ما سوگواریم که دانشمندی فرزانه و پدر دانش هسته‌ای و  فناوری‌های دفاعی و مبتکر پروژه‌های علمی از جمله در ساخت واکسن و کیت کرونا را از دست دادیم ولی افتخار می‌کنیم که نظام اسلامی راه شهادت را برای ما باز کرد و برخی در آن پرچمدار شدند. 

وی اضافه کرد: ملت ایران به رغم همه سختی‌ها قدم‌های بزرگی در راه فناوری های جدید برداشت؛ کشور در نهایت تحریم و فشار ظالمان و مستکبران قله پیچیده‌ترین فناوری‌ها از از قبیل هسته‌ای را کسب کرده که نشانه پیشرفت حیرت‌افزای کشور و از افتخارات جامعه است. امروز شاهدیم که علم و فناوری که مایه استقلال و پیشرفت است از سوی دشمنان مورد هجمه قرار گرفته است؛ هیئت حاکمه آمریکا در برابر عظمت ایران ایستاد، رژیم صهیونیستی و منافقان تروریست در برابر ملت ایران ایستادند اما مکتب بسیج و امام و حاج قاسم و فخری‌زاده به پیش رفت.

از دشمن نترسیم و فریب هم نخوریم

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه مکتب شهیدان علم و فناوری و بسیج سرافراز و امام ممیزاتی دارد، اظهار کرد: از جمله این وجوه باور به این است که می‌توان مرزهای علم و فناوری را درنوردیم و به اوج علم برسیم؛ ویژگی دیگر باور به توانمندی درونی ملت و دل بریدن از بیرون است و ویژگی سوم این است که نه فریب چهره مکار دشمن را بخوریم و نه از قدرت پوشالی او بهراسیم؛ رعب و وحشت به معنای شکست است همان طور که فریب خوردن از او هم شکست است.

اعرافی با بیان اینکه شجاعت و بصیرت ار درس‌های شهداست بیان کرد: دانش‌بنیان شدن حوزه و دانشگاه و مجاهدت در راه خدا، اسلام و انقلاب، فرهنگ مقاومت و بن‌بست‌شکنی از ویژگی‌های مکتب شهدای علم و فناوری است همچنین گفتمان تمدنی اسلامی از مهمترین ویژگی مکتب شهداست به همین دلیل دشمن امروز همان طور که اقتصاد را هدف قرار داده علم و دانش و فرهنگ را هدف گرفته است.

مسئولان سیاست صریح و شجاعانه داشته باشند

مدیر حوزه علمیه بیان کرد: پیام خون شهید فخری‌زاده به سیاستمداران و مسئولان این است که شجاع و صریح در کنار ملت بایستند و سیاست منطقی و عقلانی توام با شجاعت و صراحت داشته باشند، فریب دشمنان را نخورند و معادلات سیاسی دنیا را با منطق انقلابی دنبال کنند؛ مراکز علمی و دینی و مسئولان باید موضع قاطع و انقلابی داشته باشند زیرا هر گونه کوتاه آمدن در برابر دشمن به معنای شکست است.

وی افزود: پیام این خون پاک به مسئولان امنیتی آن است که با متجاوزان و تروریست‌ها برخورد قاطع داشته باشند و از تکرار این حوادث پیشگیری کنند، پیام این خون پاک به مردم و بسیجیان و همه ملت آن است که بایستید و مقاومت کنید؛ شما که در 40 سال بزرگترین و زیباترین صحنه های مقاومت را خلق کردید.

اعرافی افزود: پیام خون شهید به محور مقاومت این است که ایران مقتدر  است و به فضل الهی بر موانع غلبه خواهد کرد؛ ما مرد شهادتیم و در کنار مظلومان عالم ایستاده‌ایم؛ ما مشکلاتی در کشور داریم که از آن انتقاد می‌کنیم ولی بر آن فائق خواهیم شد و امواج انقلاب فروکش نخواهد کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: بدانید راه شهیدان ادامه خواهد یافت؛ در فرهنگ و قاموس ما دست تسلیم و بیعت و عقب‌نشینی وجود ندارد و بدانید انتقام الهی در انتظار شماست و انتقام این شهدا بیرون راندن آمریکا از منطقه و آزادی فلسطین از دست رژیم غاصب صهیونیستی است.

انتهای پیام
captcha