محدودیت‌‌ها مانع از مرگ‌های گسترده کرونایی شد / عادی‌پنداری نکنیم
کد خبر: 3939184
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
وزیر بهداشت:

محدودیت‌‌ها مانع از مرگ‌های گسترده کرونایی شد / عادی‌پنداری نکنیم

وزیر بهداشت با بیان اینکه اعمال محدودیت‌‌ها مانع از ۳۰ هزار مورد بستری و چهار هزار و ۶۲۱ مرگ به علت کرونا شد، گفت: پاداش محدودیت‌ها تبدیل بسیاری از شهرهای قرمز به نارنجی است.

محدویت‌هایی که مانع بیش از 4621 مرگ به علت کرونا شد/ عادی پنداری نکنیمبه گزارش خبرنگار ایکنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز 15 آذرماه در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با بیان اینکه پس از پیک سوم کرونا که نفس‌گیر بوده و همکاران ما در استان‌ها بیشترین فشار را تحمل کردند، در حال حاضر میزان مرگ و میر و بستری در بیمارستان‌ها شیب نزولی پیدا کرده است، گفت: هر یک میلیمتر از منحنی ابتلا و مرگ و میر که کم می‌شود، سانتیمتر‌ها پشت همکاران ما از فشار این بیماری خم می‌شود. گاهی می‌شنویم که تاب‌آوری همکاران ما کاهش یافته است، اما همکاران ما در اوج مشکلات در کنار مردم هستند.

نمکی افزود: با اعمال محدودیت‌ها توانستیم از بیش از ۳۰ هزار مورد بستری و چهار هزار و ۶۲۱ مرگ به علت کرونا بکاهیم؛ امیدواریم این مسیر را به سمت مرگ‌های دو رقمی و تک رقمی ادامه دهیم.

وی تأکید کرد: پاداش محدودیت‌ها این است که در اول آذرماه مناطق قرمز بسیار زیاد بود و در ۱۵ آذر اکثر این مناطق به نارنجی تبدیل شدند. از ۱۶۰ شهر قرمز، حدود ۱۳۰ شهر نارنجی شدند، اما حدود ۳۲ شهر که در مرز قرمز و نارنجی قرار داشتند به وضعیت قرمز تبدیل شدند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان کوچک‌ترین عنصر مؤثر در خدمت مردم هستیم، تأکید کرد: بزرگ‌ترین افتخار را مردم خلق کرده‌اند که صبوری و همدلی و همراهی می‌کنند.

وی بیان کرد: خواهش من از مردم این است که این نشانه‌ها را به حساب عادی‌انگاری نگذاریم و به روز‌هایی بازنگردیم که به ۳۰ مرگ روزانه رسیدیم، هر روز التماس کردیم که عادی‌پنداری بزرگترین مشکل است.

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه زحمت پزشک و پرستار و کادر بهداشت و درمان را نباید زیر سوال برد، اظهار کرد: صبح صادق زمانی است که طرح شهید سلیمانی با همدلی و وفاق به نتیجه برسد و شاهد کاهش چشمگیر موارد ابتلا و بستری و فوتی باشیم.
انتهای پیام
captcha