«قطار سبک شهری» طرح جدید صهیونیست‌ها برای یهودی‌سازی قدس
کد خبر: 3944161
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰

«قطار سبک شهری» طرح جدید صهیونیست‌ها برای یهودی‌سازی قدس

در ادامه پروژه ایجاد ارتباط میان قدس اشغالی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین، شهرداری قدس اجرای طرح خط آهن «قطار سبک شهری» را آغاز کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا، پروژه قطار سبک، در چارچوب طرح بزرگ و خطرناک رژیم صهیونیستی با هدف یهودی‌سازی کامل قدس و تلاش برای تغییر هویت اسلامی و عربی این شهر اجرا می‌شود.
 
طبق اعلام شهرداری قدس اشغالی، این پروژه یکی از مهمترین پروژه‌های اسرائیل است که شبکه حمل و نقل قدس را با شهرک‌های صهیونیست‌نشین ارتباط می‌دهد.
 
فخری ابودیاب، پژوهشگر امور قدس می‌گوید: این پروژه شامل سه مرحله است که مرحله نخست آن 10 سال پیش به اتمام رسیده است. این مرحله از منطقه شعفاط تا بخش غربی قدس اشغالی در حوالی عین کارم آغاز می‌شود.
 
وی افزود: مرحله دوم این پروژه از شهر العیسویه و شهرک صهیونیستی «تپه فرانسوی» در نزدیکی دانشگاه عبری اسرائیل آغاز می‌شود و به بخش غربی قدس می‌رسد. این بخش از منطقه صنعتی «تلبیوت» و شهرک «گیلو» در جنوب غربی قدس عبور می‌کند.
 
طول مسیر «قطار سبک» در مرحله دوم، مسافتی حدود 22 کیلومتر است و 47 ایستگاه در طول مسیر که به نام «خط سبز» نامگذاری شده است، ایجاد خواهد شد. این قطار با خط راه‌آهن عادی فلسطین مرتبط می‌شود تا شهرک‌نشینان صهیونیست بتوانند از قدس به حومه آن رفت و آمد کنند.
 
ابودیاب ادامه داد: هدف از خط آهن جدید ارتباط شهرک‌های صهیونیستی شمال قدس با شهرک‌های جنوبی این شهر از طریق شبکه ارتباطی حمل و نقل عمومی و تسهیل ورود و خروج صهیونیست‌ها به قدس اشغالی انجام می‌شود و حلقه ارتباطی مهمی برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.
 
وی در خصوص مرحله سوم این طرح نیز گفت: این مرحله با عنوان «خط قهوه‌ای» نامگذاری شده است و از منطقه صور باهر و جبل المبکر در جنوب قدس آغاز خواهد شد و از شهرک سلوان و رأس العامود و شیخ جراح عبور کرده و تا بیت حنینا و عطاروت در شمال قدس ادامه می‌یابد. این مسیر هزاران کیلومتر از شهرک‌های صهیونیستی را شامل خواهد شد.
 
ابودیاب تأکید کرد: رژیم صهیونیستی میلیاردها دلار برای تغییر هویت فرهنگی و تمدن عربی این شهر و احداث سازه‌هایی دور از ارزش‌های عربی و اسلامی این شهر اختصاص داده است.
 
شهرداری قدس اشغالی اعلام کرده که در صدد راه‌اندازی این خط آهن جدید در سریع‌ترین زمان ممکن است و انتظار می‌رود که با آغاز سال 2023 میلادی همه شهرک‌نشینان «گیلو» بتوانند از قطار سبک استفاده کنند.
 
انتهای پیام
captcha