اخبار معارفی رسانه‌ها / تمدید مهلت نام‌نویسی در آزمون سراسری قرآن و عترت
کد خبر: 3948719
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱

اخبار معارفی رسانه‌ها / تمدید مهلت نام‌نویسی در آزمون سراسری قرآن و عترت

«تمدید مهلت نام‌نویسی در آزمون سراسری قرآن و عترت» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 30 دی‌ماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس امروز سه خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «جشنواره فجر تلاوت جمعه در برج میلاد تهران برگزار می‌شود/ پخش زنده از شبکه و رادیو قرآن» آمده است: نشست خبری مراسم نهایی پانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی با عنوان فجر تلاوت با حضور حمید‌رضا نقاشیان مسئول جشنواره، داوود جعفری، دبیر جشنواره و محمدرضا پورمعین مدیر اجرایی جشنواره در حسینیه صاحب الزمانی تهران برگزار شد. در این نشست همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره تجربه تلاوت در روز جمعه ۳ بهمن‌ماه گفت: همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نفرات برتر جشنواره تلاوت‌های مجلسی به عنوان راه‌یافتگان به مرحله فجر تلاوت با هم رقابت می‌کنند، همچنین در این مراسم برگزیدگان بخش‌های مختلف و نفر برگزیده بخش بین‌الملل جشنواره معرفی می‌شوند. وی در خصوص دیگر جزئیات برگزاری جشنواره فجر تلاوت گفت: این برنامه با تلاوت مهدی غلام‌نژاد برگزار و در آن کلیپ‌هایی از روند برگزاری جشنواره برای حاضران پخش می‌شود، همچنین عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنران اصلی برنامه است و چهره‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در آن حضور دارند.

دبیر اجرایی جشنواره از پخش زنده جشنواره فجر تلاوت از شبکه‌های مختلف داخلی و برون مرزی خبر داد و گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با رسانه ملی جشنواره فجر تلاوت به صورت زنده و مستقیم از شبکه قرآن و رادیو قرآن پخش می‌شود همچنین شبکه‌های برون مرزی الکوثر و سحر به‌صورت ویژه جشنواره را پوشش می‌دهند.

دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «نام‌نویسی مسابقات قرآن به هیچ‌وجه تمدید نمی‌شود/ ۲۴ بهمن پایان ثبت‌نام» و «ترتیل صفحه ۵ قرآن کریم+فیلم، متن و مفاهیم آیات» هستند.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز چهار خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «مهلت نام‌نویسی در آزمون سراسری قرآن و عترت تمدید شد» آمده است: مان ثبت‌نام برای حضور در این آزمون از دهم دی‌ماه آغاز شد و قرار بود تا 30 دی‌ماه به پایان برسد. نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت، امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، نیمه اول اسفندماه به صورت مجازی برگزار خواهد شد. البته راه‌اندازی سامانه جدید و شرط ثبت اطلاعات در سامانه جامع مؤسسات، علت اصلی به تعویق‌افتادن نام‌نویسی در نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت ارشاد است.
نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت با هدف تبلیغ و ترویج گفتمان قرآنی در بین آحاد جامعه در نیمه اول اسفندماه برگزار می‌شود. این آزمون 14 رشته دارد که 9 رشته آن را حفظ قرآن تشکیل می‌دهد. حفظ جزء 30، سوره بقره، 5 جزء اول، 10 جزء اول، 15 جزء اول، 25 جزء و حفظ کل قرآن در رشته حفظ قرار دارند. علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام در این آزمون می‌توانند در سامانه quranedu.ir نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.

سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «بررسی تکنیک‌های جنگ نرم در خطبه فدکیه حضرت زهرا (س)»، «آیا ماجرای توبه نصوح حقیقت دارد؟» و «ارتباط روح‌القدس با حضرت فاطمه (س) / مربی پیامبران که بود؟» هستند.

ایرنا

صفحه قرآن و معارف خبرگزاری ایرنا، امروز سه خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «۵۵ هزار نفر در آزمون سراسری قرآن و عترت ثبت‌نام کردند» می‌خوانیم: عبدالهادی فقهی‌زاده، امروز سه‌شنبه در نشست شورای قرآنی استان سمنان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان اظهار کرد: با توجه به وضعیت شیوع کرونا آزمون سراسری قرآن و عترت به صورت مجازی در کشور برگزار خواهد شد. برنامه‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوران شیوع ویروس کرونا تعطیل نشد و با همت فعالان قرآنی به صورت مجازی در حال اجرا است.پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر برای شرکت در آزمون سراسری قرآن و عترت از سراسر کشور ثبت‌نام کنند. آزمون سراسری قرآن و عترت یکی از بزرگ‌ترین آزمون‌های قرآنی موثر در جریان سازی قرآنی در سطوح گوناگون مردمی است.

فقهی‌زاده تصریح کرد: سمنان با جمعیت کم، در قیاس با استان‌های پرجمعیت، فعالیت قرآنی چشمگیر دارد و انسجام فرهنگی در حوزه‌های مختلف در این استان ستودنی است. استان سمنان همواره در آزمون سراسری قرآن و عترت نسبت به جمعیت در سه رتبه اول کشور قرار دارد و این موفقیت نشان از عملکرد قابل قبول و فرهنگ‌بالای مردم استان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان هم در این نشست گفت: مسئولان در زمینه نشر مفاهیم قرآن و عترت در استان با تخصیص اعتبار ویژه همراهی کنند. با همراهی بخش‌های مختلف تحول خوبی در استان سمنان در زمینه فعالیت قرآن و عترت انجام شده، اما در ادامه مسیر باید حمایت ویژه از این بخش شود. حرکت در مسیر قرآن و عترت همان حرکت در مسیر ولایت فقیه است.

دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «پنجمین دوره توانمندسازی مدیران دارالقرآن در بستر شاد برگزار می‌شود» و «پژوهشگران محدودی در حوزه امور قرآنی پژوهش‌های کاربردی کار می‌کنند» هستند.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز یک خبر با عنوان «#همه_خادم_الرضائیم در جمع هشتگ‌های داغ روز گذشته» منتشر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

«معرفی «قلب انسان» در کلام امیرالمومنین(ع)» عنوان یک خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در روز جاری است.

مهر

صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، امروز سه خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «اصفهان بیشترین استقبال را از آزمون سراسری قرآن داشته است» آمده است: نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت این روزها مرحله ثبت نام خود را پشت سر می‌گذارد. تا پایان ۲۴ دی‌ماه و به فاصله کمتر از یک هفته تا پایان ثبت نام، قرآن‌آموزان پنج استان اصفهان، خراسان رضوی، قم، یزد و تهران بیشترین استقبال را داشته‌اند و رتبه برتر میزان مشارکت بین آنها در حال دست به دست شدن است. بر همین اساس استان اصفهان ۴۶۳۶ نفر، خراسان رضوی با ۳۸۶۷ نفر، استان قم با ۳۷۸۷ نفر، استان یزد با ۳۲۴۹ نفر و استان تهران با ۲۴۱۱ نفر بیشترین میزان مشارکت را تا پایان ۲۴ دی‌ماه داشته‌اند. استان‌های البرز با ۱۶۶۷ نفر، خراسان جنوبی با ۱۲۹۰ نفر، سمنان با ۱۱۹۲ نفر، کرمان با ۱۱۷۷ نفر، مرکزی با ۱۱۴۹ نفر، خوزستان با ۱۱۳۲ نفر و آذربایجان شرقی با ۱۰۷۴ نفر و سایر استان‌ها نیز کمتر از هزار نفر ثبت نامی داشته‌اند.

همچنین استان‌های هرمزگان با ۹۲۹ نفر، آذربایجان غربی ۸۲۱ نفر، قزوین ۷۷۲ نفر، لرستان ۷۶۲ نفر، همدان ۷۵۲ نفر، گلستان ۷۴۲ نفر، سیستان و بلوچستان ۷۰۳ نفر، زنجان ۶۴۸ نفر، خراسان شمالی ۶۲۶ نفر، گیلان ۵۰۸ نفر، اردبیل ۵۰۷ نفر، کرمانشاه ۴۷۱ نفر، مازندران ۴۷۰ نفر، چهار محال و بختیاری ۴۶۶ نفر، ایلام ۳۸۱ نفر و جنوب کرمان ۲۸۸ نفر در رده‌های بعدی قرار دارند. بر اساس آمار اعلام شده منطقه آزاد قشم با هفت نفر، منطقه آزاد اروند با ۱۶ نفر، کردستان با ۱۰۹ نفر، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۶۱ نفر و بوشهر با ۱۷۰ نفر پنج استانی هستند که تا کنون کمترین میزان مشارکت را داشته‌اند.

یادآور می‌شود، این آمار تا پایان ۲۴ دی‌ماه احصا شده و با توجه به تغییرات لحظه‌ای، این رده‌بندی تا روز پایانی ثبت‌نام دستخوش تغییرات می‌شود. ثبت‌نام برای حضور در آزمون سراسری قرآن و عترت از دهم دی‌ماه آغاز شده و تا پایان این‌ماه ادامه دارد. زمان برگزاری آزمون نیمه اول اسفندماه سال جاری خواهد بود.

دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «تعامل حداکثری با ناشران از اولویت‌های معاونت نظارت بر چاپ قرآن است» و «شرکت ۱۳۰ نفر در پنجمین جشنواره کتابت قرآن کریم» هستند.

ایسنا

شش خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا در روز جاری شامل «تأکید معاون علمی فناوری رئیس جمهوری به توسعه فناوری اطلاعات در حوزه فرهنگ دینی»، «پنجمین کتیبه پولک‌دوزی هنرمند استان مرکزی در راه حرم امامین عسگریین(ع)»، «چهارمین دور گفت‌وگوهای فرهنگی زنان ایران و چین برگزار شد»، «آیین اختتامیه پنجمین جشنواره تلاوت فجر برگزار می‌شود»، «فاطمیه امسال ۴٠٠ هزار نفر با «تکیه» هیأت رفتند» و «دلیل حضرت زهرا(ع) برای اصرار در بازپس گیری فدک چه بود؟» هستند.

انتهای پیام
captcha