کتاب «درآمدی بر مؤلفه‌های نظام اخلاقی قرآن» منتشر شد
کد خبر: 3949063
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰

کتاب «درآمدی بر مؤلفه‌های نظام اخلاقی قرآن» منتشر شد

کتاب «درآمدی بر مؤلفه‌های نظام اخلاقی قرآن» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی منتشر شد.

ارسال/کتاب «درآمدی بر مؤلفه‌های نظام اخلاقی قرآن» منتشر شدبه گزارش ایکنا، کتاب «درآمدی بر مؤلفه‌های نظام اخلاقی قرآن» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر حسینی رامندی، عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی به همت این پژوهشکده منتشر شد.

در معرفی این کتاب آماده است: تأمل در آموزه‌های قرآنی به منظور پاسخگویی به پرسش‌ها و شبهات پیرامون اخلاق و بسترسازی برای تدوین نظام اخلاقی قرآن بنیان از نمونه‌های ژرف‌اندیشی در مطالعات دینی، فریضه الهی (توبه: 122) و جهاد در راه خدا است(عنکبوت: 69).

پژوهش پیش رو، مبتنی بر این فرضیه است که تنها با اتکا به قرآن و مبانی و معیارهای وحیانی، امکان تدوین نظام اخلاقی برتر و کارآمد وجود دارد و می‌توان در پرتو آموزه‌های قرآنی، مبانی، اهداف، اصول و روش تربیت اخلاقی را استخراج کرد و از رهگذر نظام اخلاقی قرآن، فرایند تربیت و تکامل اخلاقی و پیش نیازهای نظری حیات اخلاقی را فراهم آورد. در این پژوهش، بازشناسی مؤلفه‌های اساسی نظام اخلاقی قرآن مد توجه قرار گرفته است.

یادآور می‌شود،‌ این اثر در 496 صفحه و شمارگان 400 نسخه از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha