لزوم اهتمام جدی برای کاشت درخت در ایران
کد خبر: 3957531
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
آیت‌‌الله علوی ‌گرگانی تأکید کرد؛

لزوم اهتمام جدی برای کاشت درخت در ایران

مرجع تقلید شیعیان گفت: جنگل‌ها باید از آفت‌های انسانی و غیرانسانی‌ محافظت شده و همچنین کاشت درخت نیز با اهتمام جدی در کشور دنبال شود.

اهتمام جدی برای کاشت درخت در ایران/ حراست از جنگل‌هابه گزارش ایکنا از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌‌الله سیدمحمدعلی علوی ‌گرگانی از مراجع تقلید شامگاه چهارشنبه 13 اسفندماه در دیدار معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با وی، حفظ منابع طبیعی را یکی از مسائل مهم دینی دانست و اظهار کرد: منابع طبیعی و درخت موجب آبرومندی یک کشور است اما زمانی در ایران خسارت زیادی به جنگل‌ها وارد شد و تذکرهای بسیاری به افراد دادیم اما بی‌توجهی کردند و سوء استفاده‌های شخصی را انجام دادند تا در نهایت ضرر بزرگی به کشور وارد شد.

وی ادامه داد: اکنون آن جریان متوقف شده است اما همچنان در گوشه و کنار کشور برخی به دنبال قطع درختان هستند که این موضوع می‌تواند تهدید جدی برای کشور محسوب شود.

این مدرس خارج فقه حوزه تصریح کرد: همانطور که دیگران درخت کاشتند و ما استفاده کردیم ما نیز باید به غرس درخت بپردازیم تا برای آیندگان بماند.

آیت‌‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه اگر از درختان مراقبت می‌شد امروزه جنگل‌های بسیاری در کشور داشتیم، اظهار کرد: درختان را از بین بردند و موجب شدند که سیلاب در برخی از مناطق کشور به مردم خسارت وارد کند اکنون باید جلوی این اتفاق‌ها گرفته شود و همچنان کاشت درخت با اهتمام جدی دنبال شود.

آیت‌‌الله علوی‌گرگانی ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران حوزه جنگل بیان کرد: باید از جنگل‌ها در مقابل آفت‌های انسانی و غیرانسانی حراست کنیم.

انتهای پیام
captcha