اعزام مبلغ به مناطق زرد و آبی در دستورکار قرار دارد
کد خبر: 3962863
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
در ماه مبارک رمضان؛

اعزام مبلغ به مناطق زرد و آبی در دستورکار قرار دارد

مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: در ماه مبارک رمضان، در صورت درخواست اعزام مبلغ، در مناطق زرد و آبی، مبلغ به صورت حضوری اعزام می‌شود و در مناطق قرمز، فعالیت‌های تبلیغی از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.

اعزام مبلغ به مناطق زرد و آبی در دستورکار قرار دارد

حجت‌الاسلام حامد اهتمام، مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره نحوه اعزام مبلغ در ماه رمضان امسال با توجه به وضعیت شیوع کرونا، اظهار کرد: ما معتقدیم که تبلیغ دین در هیچ شرایطی قابل تعطیل شدن نیست و باید در حد و کیفیت خودش باقی بماند، ولی با توجه به شرایط ویژه ناشی از شیوع کرونا، تابع قوانین و تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و فرایند تبلیغ به این صورت است که اگر سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان یک نهاد حقوقی درخواستی مبنی بر اعزام مبلغ برای ما ارسال کند، می‌توانیم مبلغ اعزام کنیم.

وی افزود: در حال حاضر، اعزام حضوری مبلغ در مناطق زرد و آبی در دستورکار قرار دارد و فرایند آن به این صورت است که سازمان تبلیغات اسلامی باید درخواست اعزام مبلغ کند تا ما برای مناطقی که شرایطش را دارند، این کار را انجام دهیم. در واقع در هر منطقه‌ای که شرایط فراهم شود، اولویت ما، اعزام به‌صورت حضوری است و برای افرادی که به‌صورت حضوری فعالیت تبلیغی انجام می‌دهند، امتداد رسانه‌ای در نظر گرفته‌ایم، یعنی در عین فعالیت تبلیغی به‌صورت حضوری، اگر این فعالیت‌ها را در فضای مجازی نیز بازنشر کنند، حمایت ویژه‌ای از آنها به عمل خواهیم آورد.

مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اضافه کرد: در اصفهان و سایر شهرها و مناطقی که وضعیت قرمز است و امکان برگزاری جلسات حضوری نیست، دو شیوه دنبال می‌شود؛ یکی تبلیغ مبلغ در فضای مجازی است، آن هم مبلغانی که گواهی تبلیغ در فضای مجازی را دریافت کرده‌اند، چون در ماه‌های گذشته آموزش‌هایی برای طلاب ارائه شد و افراد موفق و توانمند گواهی تبلیغ در فضای مجازی دریافت کردند که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغ می‌کنند.

حجت‌الاسلام اهتمام ادامه داد: فعالیت این افراد، تهیه فیلم، صوت، عکس‌نوشته، پادکست، داستان و قطعه‌های ادبی با محتوای دینی است و برای هر مبلغی، دو حالت در نظر گرفته شده؛ یکی ایجاد کانال یا صفحه با نام و تصویر خودشان و دیگری، فعالیت به‌عنوان معین در دیگر کانال‌ها و گروه‌های فضای مجازی، مثلاً در گروه‌های متعلق به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، از طریق هماهنگی با این کانون‌ها.

وی بیان کرد: با هماهنگی به عمل آمده با یکی از مناطق آموزش و پرورش، مبلغانی که در زمینه خانواده و نوجوانان و جوانان فعالیت می‌کنند، در ماه مبارک رمضان در شبکه شاد، فعالیت‌های تبلیغی انجام می‌دهند. برنامه دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، پاسخگویی به آخرین شبهات در مورد کرونا و ماه مبارک رمضان و رابطه علم و دین است که پرونده ویژه‌ای برای آن آماده کرده‌ایم و در شبکه‌های اجتماعی بازنشر می‌شود.

مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: همچنین از طریق مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، شناسه پاسخگویان و مشاوران حوزه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی توزیع می‌شود تا اگر مردم و مخاطبان در ماه مبارک رمضان سؤال و شبهه‌ای داشتند، به این شناسه‌ها مراجعه و پاسخ خود را از آنها دریافت کنند. این شناسه‌ها در کانال دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و کانال‌های 500 نفر از طلاب در هفته آینده بازنشر می‌شود.

انتهای پیام
captcha