هنر انقلاب اسلامی مبتنی بر منطق اسلام است
کد خبر: 3963756
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
بدرالسماء:

هنر انقلاب اسلامی مبتنی بر منطق اسلام است

نگارگر اصفهانی در خصوص هنر انقلاب گفت: هنر انقلاب اسلامی هنری است که در پشت آن اندیشه و تفکر وجود داشته باشد و این هنر باید برگرفته از منطق اسلام باشد و آثاری که خلق می‌شود دنباله‌رو این تفکر و اندیشه باشد.

هنر انقلاب اسلامی مبتنی بر منطق اسلام است

به گزارش ایکنا، روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، به مناسبت فرارسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی، سید شهیدان اهل قلم، با رضا بدرالسماء نگارگر مشهور اصفهانی گفت‌وگویی داشته که متن آن در سایت حوزه هنری اصفهان منتشر شده است. بدرالسماء متولد آذر 1328 در اصفهان است و از سنين كودكی به فراگیری نگارگری پرداخت و پس از پايان تحصيلات متوسطه به‌صورت حرفه‌ای و مستمر در اين رشته به فعاليت ادامه داد. وی بیش از نیم قرن سابقه فعالیت در این عرصه را دارد و دارای مدرک درجه يك هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

تعریف شما از هنر انقلاب اسلامی چیست؟

هنر انقلاب اسلامی هنری است که در پشت آن اندیشه و تفکر وجود داشته باشد و این هنر باید برگرفته از منطق اسلام باشد و آثاری که خلق می‌شود دنباله‌رو این تفکر و اندیشه باشد.

هنر انقلاب اسلامی چه خصوصیاتی دارد؟

در انقلاب اسلامی بسیاری از چیزهایی که از دست رفته بود و ارزش‌هایی که از ما گرفته بودند را بازپس گرفتیم. با وقوع انقلاب ما به ارزش‌های خود بازگشتیم و توانستیم آنها را به کمال برسانیم و همه باید پیرو همان ارزش‌ها باشیم. یک اثر را نمی‌توان صرفاً انقلابی دانست، در این ژانر یک اندیشه‌ خلاق و پویا که نشانگر بیداری اسلامی است وجود دارد و این یکی از بارزترین خصوصیات هنر انقلاب اسلامی است.

بارزترین پیشرفت‌ها و مهم‌ترین ضعف‌های پیش‌روی هنر انقلابی چه مواردی است؟

در این سال‌ها فراز و نشیب‌های زیادی داشته‌ایم، بیشترین ضربه را افرادی خورده‌اند که استعدادهای والایی داشته‌اند ولی آنها را ندیده‌ایم و به آنان و هنرشان اهمیت نداده‌ایم. اینکه در عمل به این افراد اهمیت نداده‌ایم آنان را دچار سرخوردگی کرده‌ است و ما باید هنرمندان جوان را جذب و حمایت کنیم و آنان را نگه‌داریم و رشد دهیم. انسان‌ها و به ویژه هنرمندان نیاز به تشویق و امید دارند.

چه افقی برای هنر انقلاب می‌بینید؟

افق‌های هنر انقلاب را خوب می‌بینم و آثار خوبی پس از انقلاب تاکنون خلق شده‌اند و انشاء‌الله آثار بهتری نیز خلق شوند و شاید حتی بتوان مکتبی به نام مکتب جمهوری اسلامی در آینده داشت.

سخن آخر؟

هنرمندانی که اسلام را خط و مشی خود قرار می‌دهند و کارهای مرتبط با اسلام انجام می‌دهند آثارشان ماندگار خواهد شد، در گذشته هنرمندان اسلامی همیشه ماندگار بوده‌اند، منبع اصلی خداوند است و ما پیرو امام زمان(عج) هستیم و بعد از انقلاب نیز از فرمایشات مقام معظم رهبری پیروی کرده‌ایم.

انتهای پیام
captcha