فلسطین؛ محور وحدت امت اسلام + فیلم
کد خبر: 3970155
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
حجت‌الاسلام خزرجی تأکید کرد:

فلسطین؛ محور وحدت امت اسلام + فیلم

رئیس مرکز اسلامی شیعیان در برزیل گفت:‌ تمام جهان اسلام در ماه مبارک رمضان، حال و هوای ربانی و معنوی مبارکی را پشت سر می‌گذراند، از این رو باید همه ما حول یک محور گرد هم آییم و آن فلسطین است، مسئله فلسطین مثال تمام سرزمین‌های غصب شده است. فلسطین فقط سرزمین فلسطینیان و عرب‌ها نیست، که متعلق به تمام مستضعفان جهان است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین طلب حسین خزرجی، رئیس مرکز اسلامی شیعیان در بزریل در پیامی تصویری به مناسبت روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان تصریح کرد: این ایام پر خیر و برکت ماه رمضان از امام راحل، بنده صالح خداوند، رهبر انقلاب اسلامی، حضرت روح‌الله موسوی خمینی(ره) یاد می‌کنیم که ما را به حمایت از هفته وحدت فراخواند. تمام جهان اسلام در این ماه حال و هوای ربانی و معنوی مبارکی را پشت سر می‌گذراند. از این رو باید همه ما حول یک محور گرد هم آییم و آن فلسطین است. فلسطین به صلیب کشیده شده، قدس اندوهگین، قدس دردکشیده، قدسی که از سوی صهیونیست‌ها، جنایتکاران، همدستان و همپیمانان آ‌ن‌ها غصب شده است.

لذا شایسته است که برادران و عزیزانمان را بیدار کنیم و هر آن کس که ندای ما را در کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی می‌شنود بپا خیزد. چرا که این ایام در حقیقت ایام گرامیداشت مستضعفان و محرومان است. مثال مسئله فلسطین مثال تمام سرزمین‌های غصب شده است. فلسطین فقط سرزمین فلسطینیان نیست، فقط متعلق به عرب‌ها نیست، که متعلق به تمام مستضعفان جهان است، به همین دلیل است که امام راحل(ره) فرمود روز قدس روز مستضعفان و محرومان و روز تمام کسانی است که حقوقشان پایمال شده است.

از این رو در چنین روزی همه باید جمع شویم و بپاخیزیم و خود را برای رویارویی با دشمن اشغالگری که حقوق‌مان را سلب کرده، آماده کنیم. چراکه به فرموده خداوند رب العالمین «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْکُمْ : شما اگر خدا را یاری کنید ( یعنی دین و پیغمبر خدا را ) خدا هم شما را یاری کند» و «یثبّت اقدامکم: و گام‌هایتان را استوار می‌دارد»(محمد/7). اگر خدا را یاری دهیم پاسخ این است که شما را یاری می‌دهد. نصرت خداوند با اتحاد ما و اجتماع ما حاصل می‌شود نه با پراکندگی، جدایی و دوری ما از یکدیگر.

در پایان از خداوند سبحان و متعال مسئلت دارم همه ما را در کنار صالحان و نیکان یاری فرماید. حمد و ستایش از آن خداوند جهانیان است. و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha