اهدای بیش از ۱۷ هزار نسخه کتاب به شهر‌های ایران و افغانستان
کد خبر: 3972293
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
از سوی آستان قدس رضوی صورت گرفت؛

اهدای بیش از ۱۷ هزار نسخه کتاب به شهر‌های ایران و افغانستان

رئیس اداره کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد، از اهدا و امانت بلندمدت ۱۷ هزار و ۶۹۰ نسخه کتاب به شهر‌های مختلف کشور و همچنین کشور افغانستان از ابتدای سال جاری طی دو مرحله خبر داد.

اهدای بیش از 17هزار نسخه کتاب از سوی آستان قدس رضوی به شهرهای ایران و افغانستانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از گنجینه رضوی، رضا رشیدپور، رئیس اداره کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد، با اشاره به اهدا و امانت بلندمدت کتاب از سوی کتابخانه آستان قدس رضوی به مراکز فرهنگی کشور، از اهدای 8 هزار و 520 نسخه و امانت 9170 نسخه کتاب به مراکز متقاضی از ابتدای سال جدید خبر داد و اظهار کرد: این اقدام در دو مرحله صورت گرفته و تنها در طول ماه مبارک رمضان 4200 نسخه کتاب به‌صورت اهدایی و تعداد 200 نسخه کتاب به شکل امانت بلندمدت به پنج سازمان و نهاد فرهنگی داخلی و خارجی شامل ولایت خور افغانستان، شهر هرات افغانستان، خیریه سیدالشهداء(ع)، ندامتگاه شماره 5 زندان تهران و مؤسسه خاتم‌الاوصیاء واگذار شده است.

وی افزود: در هفته نخست فروردین‌ماه امسال، تعداد 13هزار و 290 نسخه کتاب به صورت اهدا یا امانت بلندمدت به جامعةالمصطفی گرگان واگذار شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد بیان کرد: در سال گذشته نیز 72 هزار نسخه کتاب به 36 سازمان و نهاد فرهنگی اهدا و به امانت داده شد.

رشیدپور با بیان اینکه تقاضای اهدای کتاب از سوی مراکز به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ارسال می‌شود، یادآور شد: اولویت نخست ما در اهدا و امانت بلندمدت کتاب، نواحی کم‌برخوردار مشهد و سپس دیگر شهرهای کشور و در نهایت کشورهای فارسی‌زبان است.

وی درخصوص کتاب‌هایی که به‌صورت امانت بلندمدت به نهادها واگذار می‌شود، تصریح کرد: این کتاب‌ها در مرحله نخست به‌مدت دو سال در اختیار موسسه متقاضی قرار می‌گیرد و پس از آن هربار برای مدت یک سال این امانت به صورت متناوب قابل تمدید است.

انتهای پیام
captcha