تظاهرات پناهندگان مسلمان اقلیت روهینگا در اعتراض به شرایط نامناسب زندگی خود در بنگلادش
کد خبر: 3974856
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴

تظاهرات پناهندگان مسلمان اقلیت روهینگا در اعتراض به شرایط نامناسب زندگی خود در بنگلادش

هزاران نفر از پناهندگان اقلیت روهینگا که پس از عملیات وحشیانه ارتش میانمار به بنگلادش گریختند، امروز دوشنبه در اعتراض به شرایط نامناسب زندگی خود به تظاهرات پرداخته و با پلیس محلی درگیر شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از فرانس ۲۴ عربی، پلیس بنگلادش اعلام کرده است که هزاران نفر از پناهندگان روهینگا در این کشور در اعتراض به شرایط سخت زندگی خود تظاهرات کردند. این تظاهرات که همراه با اعمال تخریبی بود، پس از آن صورت گرفت که مسئولان بنگلادشی برخی از اردوگاه‌های این پناهندگان را به جزیره‌ای در نزدیکی سرزمین اصلی بنگلادش منتقل کرده‌اند. این جزیره در معرض طوفان‌های مختلف قرار دارد.

دولت بنگلادش از ابتدای دسامبر سال گذشته میلادی ۱۸ هزار نفر از ۱۰۰ هزار نفر پناهنده روهینگا را که تصمیم به انتقال آن‌ها گرفته شده بود، به این جزیره منتقل کرده است. محل سکونت قبلی این مهاجران، منطقه‌ای کم‌ارتفاع و دارای زمین‌های باتلاقی بوده و بیش از ۸۵۰ هزار نفر در شرایطی نامناسب و در اردوگاه‌های شلوغ در این منطقه زندگی می‌کردند.

بیشتر این پناهندگان مسلمان پس از هجوم وحشیانه ارتش میانمار از این کشور به بنگلادش گریختند. سازمان ملل این عملیات را نسل‌کشی خوانده است.

پلیس بنگلادش تصریح کرده است که چهار هزار نفر از این پناهندگان روز دوشنبه در اعتراض به شرایط موجود تظاهرات کرده‌اند. این تظاهرات هم‌زمان با حضور مسئولان کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در این منطقه انجام شده است. 

فرمانده پلیس محلی به فرانس ۲۴ گفته است که هم‌زمان با فرود بالگرد حامل مسئولان کمیساریا، پناهندگان روهینگا اعتراض کرده، شیشه‌های اقامتگاه‌ها را شکسته و به پلیس حمله کرده‌اند. وی تصریح کرده است که پناهندگان نمی‌خواهند در این مکان زندگی کنند.

در مقابل، برخی از پناهندگان نیز گفته‌اند که اعتراضات پس از آن صورت گرفت که پلیس از ورود این افراد به ساختمانی که مسئولان کمیساریا در آن بودند، جلوگیری کرد. همچنین پناهندگان تصریح کرده‌اند در جریان انتقال به جزیره مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند. حکومت بنگلادش این ادعاها را رد کرده و اردوگاه‌های جزیره را دارای امنیت و امکانات بیشتر از اردوگاه‌های قبلی این پناهندگان دانسته است.

انتهای پیام
captcha