اخبار معارفی رسانه‌ها/ آغاز دوره‌های آموزش مجازی دارالقرآن خانه کارگر
کد خبر: 3975005
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹

اخبار معارفی رسانه‌ها/ آغاز دوره‌های آموزش مجازی دارالقرآن خانه کارگر

«برگزاری دوره‌های آموزش مجازی قرآن ویژه تابستان در دارالقرآن خانه کارگر» یکی از عناوین صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 11 خردادماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز چهار خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «برگزاری دوره‌های آموزش مجازی قرآن ویژه تابستان در دارالقرآن خانه کارگر» آمده است: نام‌نویسی دوره‌های آموزش قرآن دارالقرآن خانه کارگر ویژه فصل تابستان آغاز شد. علاقه‌مندان در سنین مختلف می‌توانند به صورت غیرحضوری و تلفنی یا از طریق فضای مجازی در دوره‌های مختلف قرآنی شرکت کنند. این دوره‌ها شامل دوره‌های تخصصی و عمومی حفظ قرآن کریم، روخوانی و روانخوانی، فصیح‌خوانی، تجوید، صوت و لحن، ترجمه و مفاهیم، تفسیر تخصصی قرآن کریم، تربیت معلم حفظ، تربیت معلم روخوانی قرآن، تربت معلم قرآنی کودک و احکام است. در این دوره‌ها برای هر فرد یک استاد پشتیبان در نظر گرفته می‌شود که در طول ترم شبیه یک معلم خصوصی و به صورت منظم، هفته‌ای دو مرتبه از طریق تماس تلفنی به این افراد آموزش می‌دهند و طبق برنامه جامعی که در نظر گرفته شده با این افراد کار می‌کنند.

در دوره‌های حفظ تخصصی در کنار آموزش‌های تلفنی استاد، برای آشنایی قرآن آموزان با ترجمه و مفاهیم آیات قرآن کریم، بسته کمک آموزشی شامل ۳۰ جلد کتاب واژه‌نامه، ۱ جلد کتاب تثبیت، کتاب راهنمای حفظ، یک دفتر برنامه‌ریزی و جزوه راهنمای تحصیل در نظر گرفته شده که در کنار آموزش تلفنی اساتید پشتیبان و برنامه جامع تحصیلی در سراسر کشور بدون مراجعه به کلاس حضوری می‌توانند حافظ کل قرآن شوند.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی www.ketabequran.ir و یا کانال این دارالقرآن در پیام رسان ایتا به آدرس https://eitaa.com/amuzeshe_quran مراجعه کنند. همچنین علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند تا ۳۱ خرداد عدد ۲ را به سامانه ۱۰۰۰۰۱۰۰۱۰۰ پیامک کنند و یا اینکه با شماره تلفن ۶۶۹۷۸۰۰۱-۰۲۱تماس بگیرند.

سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «بزرگداشت ایام‌الله 14 و 15 خرداد در حرم نورانی امام رضا (ع)»، «برگزاری نشست اخلاق انتخاباتی باحضور آیت‌الله تحریری» و «ترتیل صفحه 108 قرآن/ احکام وضو در قرآن+فیلم، متن و مفاهیم» است.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز یک خبر با عنوان «تشکیل گروه‌های جهادی در سطح اساتید دانشگاه آزاد / ضرورت طرح موضوع آینده‌اندیشی و آیندۀ انقلاب در نشستهای هم‌اندیشی اساتید» منتشر کرده است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران تا ساعت 14 امروز خبری منتشر نکرده است.

مهر

صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، امروز سه خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «شبکه منسجم قرآنی کل کشور با نگاه توسعه مخاطب در طرح نور الثقلین» می‌خوانیم: نشست رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با رؤسای ادارات امور قرآنی استان‌ها امروز سه شنبه ۱۱ خرداد ماه از ساعت ۸ صبح و به صورت مجازی و با موضوع تبیین و ابلاغ شیوه نامه نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین در سازمان دارالقرآن برگزار شد. حجت الاسلام اخوان صباغ در این جلسه با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: در بخش خواهران آمار قابل توجهی به دلیل شیوع ویروس کرونا نداشتیم اما در بخش آقایان شاهد رشد ده الی دوازده درصدی در بخش حفظ قرآن بودیم. وی با تاکید بر اینکه نهضت قرآنی نورالثقلین را باید جدی گرفته و آن را پیگیری و مطالبه کنیم، ادامه داد: نگاه قرآنی در مجموعه سازمان یک اصل کلی است و ما سال به سال آن را پیگیری کرده و مطالبه می‌کنیم.در همین راستا آزمون حفظ عمومی نیز به این ظرفیت اضافه خواهد شد و تمام این پتانسیل‌ها برای حرکت به سمت تربیت قرآنی با نگاه حفظ و تربیت ده میلیون حافظ مدنظر رهبر انقلاب هر سال پیشرفته‌تر و بهتر انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام اخوان ادامه داد: مرور یک ساله برنامه یک ساله نور الثقلین و تربیت قرآنی از اهداف این نشست است. در طول یکسال گذشته زحمات زیادی کشیده شده و امروز دستورالعمل این برنامه برای سال ۱۴۰۰ تدوین شده را مرور کرده و امیدواریم امسال اجرا و عملیاتی کردن این طرح در سراسر کشور بیش از سال گذشته رقم بخورد. البته در سال قبل هم فعالیتی از سمت ستاد و استان‌ها انجام شد. امیدواریم با تشکیل مراکز تربیت قرآنی و تشکیل و تقویت جلسات قرآن خانگی باب جدیدی در فضای قرآنی شدن جامعه و تربیت قرآنی برداشته و گام مؤثری را بنا نهیم که در همین راستا سازمان دارالقرآن با قدرت و قوت در کنار استان‌ها نقش خواهد داشت.

دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «قطع رحم، انسان را از سعادت و صلاح دور می سازد» و «شرح مفاهیم آیه ۳۱ سوره آل عمران در برنامه ترجمان وحی» هستند.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، یک خبر با عنوان «جریان‌شناسی باید به روندی ادامه‌دار تبدیل شود» منتشر کرده است.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز امروز خبری منتشر نکرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

چهار خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در روز جاری شامل «برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری به مناسبت ارتحال امام خمینی (ره)»، «تعریف سنت و بدعت در کلام امیرالمومنین (ع)»، «ریشه حرام خواری چه عواملی است؟ +صوت» و «آفت و ضرورت‌های اخلاقی در انتخابات/ برای پیروزی در انتخابات نباید از هر وسیله‌ای استفاده کرد» هستند.

 

انتهای پیام
captcha