«تشریح برنامه‌های مجمع جهانی اهل بیت(ع)» در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3977222
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳

«تشریح برنامه‌های مجمع جهانی اهل بیت(ع)» در صفحات معارفی رسانه‌ها

حجت‌الاسلام معینیان با بیان اینکه فعالیت‌ها و تجمع‌های میدانی پیروان اهل‌بیت(ع) امسال به صورت حضوری برگزار نمی‌شود، گفت: ما با بیش از سه هزار مبلغ بومی، ۱۰۰ مجمع عمومی و مرکزی در ۵۰ شهر و کشور جهان در ارتباط هستیم؛ یعنی محتواهای تولید شده برای همه این افراد در دهه کرامت ارسال شده و فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایکنا؛ در صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز 23 خرداد شاهد انتشار اخبار مختلفی بودیم که در ادامه مروری به مهم‌ترین اخبار خواهیم داشت؛

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد هفت خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «برنامه‌های سازمان اوقاف در دهه کرامت اعلام شد/ مراسم جشن در امامزادگان برگزار می‌شود»، «آزمون شجره ممنوعه «بدحجابی» در میدان انتخابات»،‌ «آیه‌ای که امام رضا (ع) در توجیه قبول ولایتعهدی به آن استناد کردند»، «بهتاش: حضور هوشمندانه مردم در انتخابات فرصت را از دشمنان می‌گیرد»،‌ «خلاقیت‌های هنری در هیئت عاشوراییان / از سخنرانی‌های محوری تا تولید محصولات هنری»، «خانواده ایرانی|مهارت‌های آموزشی برای مأنوس کردن دختران با حجاب» و «ویژگی مهمی که حضرت معصومه (س) را فضیلت بخشید» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «آزمون شجره ممنوعه «بدحجابی» در میدان انتخابات» می‌خوانیم: محمد میری، استادیار دانشکده معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران، طی یادداشتی که آن را در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داده است، نوشت: سیاست، امری کثیف، آلوده و از پایه و اساس بی پدر و مادر است؛ این تعریف از سیاست، تعریفی نادرست اما حک‌شده بر پیشانی عالم سیاست‌بازان است.
بر پایه این تعریف ناصحیح از «سیاست» بسیاری از رفتارهای خلاف اخلاق و به‌دور از انسانیت و معنویت برای رسیدن به اهداف نامشروع سیاسی، توجیه‌پذیر خواهد بود. استفاده (بخوانید: سوءاستفاده) از هر چیزی برای موج‌سواری در این بازی سیاست مجاز خواهد بود و این رویه، برخاسته از نگاه کسانی است که به‌تعبیر مقام معظم رهبری به‌جای آنکه سیاست خود را «دینی» کنند، برای رسیدن به اهداف پَست و حقیر سیاسی، دین خود را با سیاسی‌کاری همراه کرده‌اند. (بیانات در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ـ 1396/10/06).

دستور الهی حجاب هم از گزند این نگاه نادرست در امان نیست. نزد برخی سیاسیون، حجاب، بازیچه‌ای است که می‌توان با استفاده‌های تبلیغاتی از آن، زمین بازی را به‌نفع خود تغییر داد، به این صورت که با موج‌سواری بر برخی مطالبات دروغین و خودساخته، از طرفی، بسیاری از مردم پاک‌نهاد و ساده‌لوح را به‌بازی گرفت و از طرف دیگر رقبای سیاسی را بازی داد.

آنها استاد این بازی کثیف هستند و با توجه به تجربیاتی که در چندین و چند دوره انتخاباتی گذشته به دست آورده‌اند این مطلب را خوب فهمیده‌اند که برای شروع این بازی کافی است که در ترفندهای تبلیغاتی خود، کاری کنند که دوباره در ذهن مردم کوچه و بازار مسئله حجاب خانم‌ها و دوچرخه‌سواری آن‌ها و فیلترینگ و... پررنگ شود. با سوار شدن بر این موج ساختگی به‌راحتی از پاسخ‌گویی به بسیاری انتقادات بحق (که شما و همفکرانتان تا کنون برای رونق اقتصادی و معیشت مردم چه‌کار کرده‌اید؟ و چگونه با فسادهایی که در حاشیه شما شکل گرفت مقابله کردید؟ و...) رهایی می‌یابند و از بسیاری رقبای جناح مقابل، که به خود، اجازه عقب‌نشینی از ارزش‌های الهی را نمی‌دهند، پیشی می‌گیرند.

فارس

صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز پنج خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن را منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «پوشش گسترده جشن‌های دهه کرامت توسط 37 شبکه داخلی و خارجی»، «جشنی به افتخار پدران آسمانی/ دورهمی دختران شهدا به میزبانی آستان امام رضا (ع)»، «قمی: عنصری که می‌تواند ورق انتخابات را برگرداند بانوان مکتبی هستند» و «رونمایی از رمان سعید تشکری، 13 اثر تجسمی و یک آلبوم موسیقی در دهه کرامت» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «عنصری که می‌تواند ورق انتخابات را برگرداند بانوان مکتبی هستند» آمده است: اولین همایش «نهضت پیشرفت بانوان تمدن‌ساز» با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلغات اسلامی در در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد. در این برنامه قمی بر لزوم اهتمام جدی برای ارتقای جایگاه بانوان تأکید کرد و با تمجید از تحلیل‌های قابل استفاده و عمیق بانوان فرهیخته در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی گفت: جامعه‌ای که نقش دختران، بانوان و مادران را جدی نگیرد، محکوم به زوال است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: عظمت وجودی حضرت معصومه سلام الله علیها ضرورت راهبری در سیر آفاق بلند تمدن‌سازی را به ما یادآوری می‌کند که در این عرصه باید برای ارتقای جایگاه و نقش بانوان در جامعه اهتمام ورزید این در حالی است که حضرت معصومه سلام الله علیها با هجرت و مجاهدت خودشان گامی موثر برای پیشبرد مکتب اسلام برداشتند و «معنویت، اخلاق، مراقبت از خانواده، مسئولیت‌های علمی و... » پیام مکتب این بانوی بزرگوار است.

همچنین در بخش‌هایی از خبر «پوشش گسترده جشن‌های دهه کرامت توسط 37 شبکه داخلی و خارجی» می‌خوانیم: محمدمهدی خیرجو رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی جزئیات برنامه‌ای ویژه دهه کرامت برای پخش از رسانه‌های داخلی و برون مرزی را تشریح کرد. وی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای پوشش گسترده این برنامه‌ها اظهار کرد: به مناسبت دهه پربرکت کرامت، افزون بر ۳۰۰ برنامه تولیدی و پوششی تدارک دیده شده که از ۳۷ شبکه ملی و بین‌المللی پخش خواهد شد، همچنین بیش از یکصد برنامه تولیدی برای پخش در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و ویژه برنامه‌ای در پلتفرم روبیکا تدارک دیده است.

به گفته خیرجو در این ایام بسیاری از شبکه‌های سراسری صداوسیما برنامه‌های حرم مطهر رضوی را پوشش خواهند داد و طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، مخاطبان می‌توانند از طریق شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، پنج، قرآن، افق، پویا و شبکه‌های رادیویی زیارت، جوان، معارف، اقتصاد و سلامت این برنامه ها را پیگیری کنند، ضمن آنکه صداوسیمای مرکز خراسان رضوی نیز به صورت خاص و ویژه برنامه‌های دهه کرامت را برای علاقه مندان پوشش خواهد داد.

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی تعامل ایجاد شده با شبکه‌های بین‌المللی و ماهواره‌ای، به ویژه در دهه کرامت را گامی موثر در ترویج فرهنگ و سیره رضوی اعلام و اظهار کرد: براساس تاکیدات تولیت محترم آستان قدس رضوی، توجه به مخاطبان بین‌المللی از اولویت‌های این مرکز است و در همین راستا در دهه کرامت امسال، بسیاری از شبکه‌های بین‌المللی از جمله اسلام اصیل، ثقلین، الولایه، الصراط، الایام، الانوار ۲، هدهد، الاهواز، کربلا، المعارف و شبکه‌های برون مرزی الکوثر و سحر در انعکاس برنامه‌های آستان قدس رضوی و برقراری ارتباط‌های زنده با بارگاه علی بن موسی الرضا (ع) سهیم خواهند بود.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار 9 خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از ««رجل سیاسی» و «دولت جوان حزب اللهی» وارد بازار نشر شدند»، «دهه کرامت بهترین فرصت برای تعمیق و تبلیغ نظام اسلامی برای نسل جوان است»، «دهه کرامت فرصتی برای انتقال آموزه‌های رضوی در سطح بین‌الملل است»، «هنر در اشاعه فرهنگ رضوی نقش موثری را ایفا می‌کند»، «فرزندان بهزیستی محور برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۰»، « برنامه‌های مجمع جهانی اهل بیت(ع) در سطح ۵۰ شهر و کشور جهان»، «گرامیداشت یاد و خاطره شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی در ایام دهه کرامت»، «رونمایی از ۱۳ اثر تجسمی، یک آلبوم موسیقیایی و رمان بلند ادبی به همت بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)» و «برگزاری پویش نذر قلم به همت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «برنامه‌های مجمع جهانی اهل بیت(ع) در سطح ۵۰ شهر و کشور جهان» آمده است: حجت‌الاسلام معینیان با بیان اینکه فعالیت‌ها و تجمع‌های میدانی پیروان اهل‌بیت(ع) امسال به صورت حضوری برگزار نمی‌شود، گفت: ما با بیش از سه هزار مبلغ بومی، ۱۰۰ مجمع عمومی و مرکزی در ۵۰ شهر و کشور جهان در ارتباط هستیم؛ یعنی محتواهای تولید شده برای همه این افراد در دهه کرامت ارسال شده و فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدعلی معینیان» در گفت‌وگو با کمیته ارتباطات و فضای مجازی ستاد بزرگداشت دهه کرامت درباره برنامه‌های مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) به مناسبت دهه کرامت اظهار کرد: این مجمع همچون سال‌های گذشته فعالیت‌های خود را در ایام مناسبتی و اهل‌بیتی به ویژه ایام دهه کرامت دنبال خواهد کرد، اما با توجه به شرایط کرونایی که با آن مواجه هستیم، اجرای برنامه‌ها مانند سال‌های قبل نخواهد بود.

وی تأکید کرد: فعالیت‌ها و تجمعات میدانی پیروان اهل‌بیت(ع) امسال به صورت حضوری برگزار نخواهد شد و به جای آن از ظرفیت فضای مجازی در برگزاری سمینارها و نشست‌ها استفاده خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام معینیان یادآور شد: تولیدات گوناگونی در زمینه‌های فیلم و عکس تهیه و به نخبگان، اعضای مجمع و ملبغان در کشورهای مختلف ارسال شده است تا در این ایام مورد استفاده قرار گیرد.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز خبری را روی خروجی خود نبرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار چهار خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «برنامه‌های سازمان اوقاف در دهه کرامت»، «حق فرزند بر گردن پدر و مادر چیست؟» و «زیارت حضرت معصومه‌(س) در قم هم‌سنگ زیارت حضرت زهرا‌(س) است»‌ هستند.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار پنج خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «روایت زیبای پیامبر اکرم(ص) در خصوص دختران»،‌ «هنر در اشاعه فرهنگ رضوی نقش موثری را ایفا می‌کند»، «مسابقه بزرگ فرهنگی و بین‌المللی حدیث کرامت برگزار می‌شود»،‌ «پنجمین جشنواره مردمی کرامت برگزار می‌شود» و «هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی مردم را دعوت به حضور حداکثری کرد» هستند.

در بخش‌‎هایی از خبر «هنر در اشاعه فرهنگ رضوی نقش موثری را ایفا می‌کند» می‌خوانیم:  محمد گلریز یکی از خوانندگان برتر دوران دفاع مقدس است و صدایش به عنوان میراث شفاهی ایران در سازمان میراث فرهنگی ثبت شده‌است؛ همه او را ترانه «این بانگ آزادی است…» می‌شناسیم. این خواننده در گفت‌وگویی در توضیح برگزاری جشن‌های دهه کرامت بیان کرد: اساساً برپایی اینگونه مراسم‌ها برای تحکیم اسلام و عزت مسلمانان کار قابل تحسینی است و نظر من این است که مردم باید مشارکت بیشتری در این مناسبت‌ها داشته باشند.

وی ادامه داد: متأسفانه مسائل و مشکلات بشریت از زمانی آغاز شد که نسبت به مقدسات بی‌مهری کردند. بی‌توجهی در این موارد به خودمان برمی‌گردد؛ جامعه بشری به وجود مقدس اهل‌بیت (ع) نیاز مبرم دارد و مسلمان و غیر مسلمان قلبا به ائمه و قدرت لدنی الهی ایمان دارند و شرکت در این مراسم‌ها گوشه‌ای از عرض ارادت مردم و مسلمانان به ساحت مقدس آن بزرگواران است، پس چه بهتر مساجد که خواستگاهِ این امر مهم و کار مقدس است در برگزاری این برنامه‌ها پیش قدم و سهیم باشد، چراکه اساساً در مساجد همفکری و شورا ایجاد می‌شود و همین کار باعث وحدت بیشتر مردم خواهد شد.

گلریز در توضیح تأثیر قالب‌های هنری در اشاعه فرهنگ رضوی بیان کرد: معتقدم قالب موسیقی آن هم چون حرف دل است می‌تواند بهترین قالب برای ارائه و اشاعه فرهنگ رضوی باشد. خوشبختانه در همه این سال‌هایی که جشنواره‌ای با نام و به نیت امام رضا (ع) برگزار می‌شود، در قالب‌های مختلف که موسیقی و سرود هم بخشی از آن است اقدامات قابل توجهی انجام شده است، اما به هر شکل تئاتر و سینما در جهت اشاعه فرهنگ رضوی قالب‌های هنر عام تری هستند و تأثیر‌گذارتر خواهند بود.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار دو خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «کانت هنوز برای ما تازه است/ تاکید بر نقادی کانت در کتاب»‌، «تفسیر قرآن امیرالمومنین(ع) منتشر شد»، «نشست «فراموشی پرسش از وجود در فلسفه‌ سینوی» برگزار می‌شود»،‌ «برگزاری پویش نذر قلم به همت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)»، «کتاب «درآمدی بر فلسفه پزشکی» منتشر شد»، «گلستان صاحب کتابخانه تخصصی «امر به معروف و نهی از منکر» می‌شود»‌، «برگزاری کنفرانس مجازی بین‌المللی تاریخ فکری مدرن در مونترال»، «مکتب فرانکفورت از نظر تا عمل»، «این کتاب دریچه‌ای به روی قرائتی متفاوت از تاریخ گشوده است»، ««اتا» در ایران تا حد زیادی وارداتی‌ است/ امکان تسهیل توسعه متوازن» و «جست‌وجوگر علم» هستند.

میزان

««نعمت جان» به چاپ دوم رسید/ پرستار جنگ از خاطراتش می‌گوید»، «نشست الزامات حقوقی رسانه ها در انتخابات برگزار می‌شود»، «محبی: «ولایت‌مداری» محور اصلی دهه کرامت است/از سبک زندگی «کریمه اهل‌بیت(س)» و امام رضا(ع)» الگو بگیریم»، «جشنی به افتخار پدران آسمانی و «معصومه‌های سردار» در روز دختر»، «جدیدترین استفتائات از رهبر انقلاب درباره انتخابات»، «طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ به مدت ٢ روز تمدید شد»، «قیمت کتاب در شهرستان‌ها نباید مانند تهران گران باشد/اهمیت طرح‌های فصلی فروش کتاب در مناطق محروم» و «کمبود نقدینگی و عدم بازگشت سرمایه عامل اصلی توقف تولید کتاب» نیز عنوان اخباری است که تا ساعت ۱۴ امروز در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha