نرم‌افزار آثار موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث عرضه شد
کد خبر: 3979065
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴

نرم‌افزار آثار موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث عرضه شد

نرم‌‌افزار مجموعه آثار مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث ویژه آثار پژوهشگاه قرآن و حدیث و مرکز همایش‌های علمی و پژوهش‌های آزاد تولید و عرضه شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه قرآن و حدیث، با همکاری پژوهشگاه قرآن و حدیث و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)، نرم‌افزار مجموعه آثار مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث ویژه آثار پژوهشگاه قرآن و حدیث و مرکز همایش‌های علمی و پژوهش‌های آزاد تولید و عرضه شد.
 
در این نرم‌افزار متن ۲۸۵ عنوان کتاب در ۵۴۶ جلد از آثار فارسی و عربی منتشرشده در پژوهشگاه قرآن و حدیث و مرکز همایش‌های علمی و پژوهش‌های آزاد دارالحدیث در اختیار کاربران قرار گرفته است.
 
تفسیر و قرآن، احادیث، عقاید، اخلاق، سیره و تاریخ، امامت، معارف اسلامی، سیاسی و اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، جوانان و روان‌شناسی از جمله موضوعاتی است که در این نرم‌افزار حول آن به ارائه محتوا پرداخته شده است.
 
از جمله کتاب‌های ارائه شده در مجموعه آثار مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، می‌توان به دانشنامه امام حسین (علیه السلام) بر پایه قرآن، حدیث و تاریخ (۱۴ جلد)، دانشنامه قرآن و حدیث (۱۸ جلد)، میزان الحکمه با ترجمه فارسی (۱۴ جلد)، دانشنامه امیرالمؤمنین علیه السلام بر پایه قرآن، حدیث و تاریخ (۱۴ جلد)، دانشنامه امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) بر پایه قرآن، حدیث و تاریخ (۱۰ جلد)، دانشنامه عقاید اسلامی (۱۰ جلد)، حکمت‌نامه پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم) (۱۴ جلد)، تفسیر روان (۸ جلد)، فهرستگان نسخه‌های خطی حدیث و علوم حدیث شیعه (۱۲ جلد) و سایر کتاب ها اشاره کرد.
 
لازم به ذکر است، این نرم‌افزار با همکاری پژوهشگاه قرآن و حدیث و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در قالب جدید کتابخانه استاندارد نور ارائه شده است که علاوه بر قابلیت‌های فنی و پژوهشی تولیدات گذشته مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) در قالب کتابخانه دیجیتال نور، مانند جستجوی ساده و پیشرفته در کتاب‌ها، انتقال متن به نرم‌افزار word، دسترسی سریع به بخش‌های مفید لغت‌نامه، قرآن، کتابشناسی، ویژگی‌های تازه و مفیدی را در خود جای داده است.
انتهای پیام
captcha