اخبار معارفی رسانه‌ها / ساماندهی داوران قرآنی از نیمه دوم سال
کد خبر: 3980968
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶

اخبار معارفی رسانه‌ها / ساماندهی داوران قرآنی از نیمه دوم سال

«مرحله دوم طرح ساماندهی داوران قرآنی از نیمه دوم سال» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا؛ صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه هشتم تیرماه اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی می‌کنیم.
 

فارس

 
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز کم‌کارتر از روزهای قبل بوده و تا ساعت 16 امروز صرفاً دو خبر با عناوین «هدف ظهور این است که انسان آیینه تمام نمای خدا شود/ برگزاری اجلاسیه فعالان مهدوی» و «ترتیل صفحه 136 قرآن/ دین نسخه زندگی+فیلم، متن و مفاهیم» منتشر کرده است. 
 

تسنیم

 
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری مهر، امروز شش خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان ««قرار» برترین شعرای آئینی کشور در حرم امام رضا(ع) / جمعه ۱۱ تیرماه ساعت ۱۸» می‌خوانیم: عصر شعر قرار پس از مدتی وقفه دوباره فعالیت خود را با حضور شاعران برجسته کشور آغاز کرده است. جدیدترین عصر شعر قرار با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و آستان قدس رضوی به مناسبت ایام زیارت مخصوص علی بن موسی الرضا علیه‌السلام در مشهد مقدس و در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود. در این عصر شعر چهره‌های برجسته‌ای نظیر علی انسانی، سید‌حمیدرضا برقعی، محمدجواد غفورزاده، حامد عسگری، مجید تال، احمد بابایی، صابر خراسانی، علی زمانیان و جواد محمد زمانی شعرخوانی خواهند کرد. هم‌چنین اجرای مراسم را نجم‌الدین شریعتی برعهده دارد و محمدحسین پویانفر مداحی می‌کند. این مراسم روز جمعه یازدهم تیرماه ساعت 18 در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
 
در خبری دیگر با عنوان «جشن بزرگ دختران انقلاب با حضور میهمانان ویژه» می‌خوانیم: مجموعه مردمی دختران انقلاب همزمان با سالروز عفاف و حجاب و سالگرد ازدواج امام علی و حضرت زهرا سلام الله علیها، اجتماع عظیم دختران را با شعار «ما دختران حاج قاسم مرد این میدان هستیم» برگزار می‌کند. این مراسم با حضورعموم دختران و بانوان و خانواده شهیدان محسن حججی، ابراهیم  هادی، محمدحسین حدادیان، شهید مصطفی  احمدی‌روشن، علی خلیلی و.....و هم‌چنین جمعی از دختران تازه محجبه شده در روز 21 تیرماه از ساعت 17  در تهران، میدان امام حسین (ع) و در روز 24 تیر از ساعت 17 در شهر اصفهان، میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود. این اجتماع با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و اخبار بیشتر از این جشن دخترانه در نشست خبری  دختران انقلاب  در روزهای آینده  اطلاع‌رسانی خواهد شد.
چهار خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «کتاب«چهره‌های محبوب در قرآن» به چاپ رسید»، «مهمترین دلایل کناره‌گیری از مسابقات قرآن؛ زمینه‌ای برای حضور جوانان افتخار آفرین یا عدم شرایط شرکت در مسابقات»، «خانواده ایرانی|دستورات اسلامی برای دوست‌یابی دوران نوجوانی/ والدین چگونه بر دوست‌یابی فرزند خود نظارت کنند؟» و «روش انجام صحیح امربه معروف و نهی از منکر در جامعه» هستند.
 

ایرنا

 
صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز هیچ خبری منتشر نکرده است. 
 

ایسنا

 
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، امروز چهار خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «تازه‌ترین خبر از وضعیت محمدرضا حکیمی» آمده است: مدیر دبیرستان تخصصی علوم‌انسانی شرف‌الدین و از نزدیکان محمدرضا حکیمی (نویسنده و اندیشمند دینی) که در بیمارستان همراه اوست، دراین‌باره گفت: خوب هستند و وضعیت عمومی خوبی دارند؛ اما به تشخیص تیم پزشکی‌ای که ایشان را در منزل‌شان دیده بودند، گفتند که بهتر است در بیمارستان بستری شوند و این‌جا تحت نظر باشند. او در ادامه با بیان توضیحات بیشتر در خصوص علت بستری شدن محمدرضا حکیمی در بیمارستان اظهار کرد: علامه حکیمی دُز دوم واکسن را حدوداً دو هفته پیش دریافت کردند؛ بعد از آن علائم ضعف، خستگی و بی‌حالی داشتند که این می‌تواند عوارض ناشی از دُز دوم واکسن باشد.
 
کیا با رد کردن ابتلای محمدرضا حکیمی به کرونا به دلیل دیدار با فردی مبتلا به این ویروس نیز گفت: ایشان حدود سه هفته پیش در بیمارستان نیکان برای چکاپ بستری شدند و آن‌جا هم در اتاقی مجزا بودند. البته رفت‌وآمد دارند و  رفت‌وآمدهای‌شان در این مدت کاملا قطع نشده، اما نمی‌توان گفت که به آن علت بوده است. حالا هم نمی‌شود تشخیص داد که وقتی دُز دوم را دریافت کردند، مبتلا بودند یا خیر؛ چون بعد از آن چنین علائمی پیدا کردند. او همچنین با بیان این‌که وضعیت عمومی محمدرضا حکیمی کاملاً خوب است، هوشیاری خوبی دارد و کارهایش را خودش انجام می‌دهد، گفت که زمان ترخیص این اندیشمند دینی از بیمارستان فعلا مشخص نیست و به نتایج یک‌سری از آزمایش‌ها بستگی دارد.
 
سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «بازسازی منابع تاریخی مفقود شیعه برای اولین بار در ایران و جهان عرب»، «جهان اسلام موضع واحدی را در برابر جنایات ضدبشری اتخاذ کند» و «سومین اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدوی با عنوان «رویش‌های مهدوی» برگزار می‌شود» هستند. 
 

مهر

 
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر چهار خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «مرحله دوم طرح ساماندهی داوران قرآنی از نیمه دوم سال» می‌خوانیم: مهدی قره شیخلو، مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در حال حاضر یکی از اقدامات سازمان اوقاف برپایی مقدمات چهل و چهارمین مسابقات سراسری در چند مرحله شهرستانی و استانی و ملی است.وی در خصوص طرح ساماندهی ارزیابی داوران اظهار داشت: سال گذشته طرح ساماندهی داوران را برای اولین بار در مرکز قرآنی سازمان اوقاف آغاز و تصویب کردیم. این طرح برای این بود تا داوری مسابقات قرآن یک سیستم متناسب و هدفمند پیدا کرده و سلیقه کمترین اعمال دخالت را در داوری‌های مسابقات قرآنی داشته باشد.در مرحله اول داوری ۱۷۰۰ نفر در فراخوان اعلام شده، شرکت کردند. مرحله اول آزمون کتبی بوده و به حد نصاب رسیدگان به مرحله دوم شبیه سازی ورود پیدا کردند سپس برای مصاحبه علمی دعوت شدند. در مجموع این سه مرحله تمام شده است. در دو هفته گذشته دوره‌هایی آموزشی برای منتخبین انجام شد و حدود ۳۲۰ نفر در مجموع خواهران و برادران برای داوری منتخب شدند.
 
قره‌شیخلو با اعلام اینکه در داوری مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری از این داوران بهره‌مند خواهیم بود، ادامه داد: در داوری مرحله شهرستانی از این داوران استفاده خواهیم کرد و امیدواریم در شش ماه دوم امسال در صورت وجود شرایط مرحله دوم این طرح برای بازماندگان انجام شود. وی با تاکید بر اینکه داورهای شرکت کننده در این طرح را به صورت رسمی خواهیم شناخت گفت: این داورهای شرکت کننده در این طرح را به عنوان داورهای رسمی شناخته و به دستگاه‌های مختلف معرفی می‌کنیم. از آنجایی که گزینش آنها به صورت سلسله وار انجام می‌شود به آنها گواهینامه رسمی از سوی ستاد عالی مسابقات داده خواهد شد. این طرح کمک می‌کند تا داوری نظم و نظام علمی پیدا کند. در گذشته بسیاری از افراد بدون هیچ ضابطه‌ای داوری می‌کردند و این برای سیستم مسابقات بعد از چهل سال خیلی وجهه مناسبی نداشت به همین دلیل در این طرح داوران آموزش‌های لازم را به جهت داوری نظام مند خواهند دید. بعد از دریافت مدرک نیز سازمان اوقاف آنها را رها نمی‌کند بلکه آموزش سالانه داوران و نظارت و ارزیابی آنان نیز از جمله دیگر کارهایی است که استمرار خواهد داشت.
سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «نمایشگاه مجازی قرآن باید مورد بررسی دقیق و کارشناسانه قرار گیرد»، «کتاب «جن و ابلیس از دیدگاه قرآن» منتشر شد» و «عمل صالح گوهر دریای علم اهل‌بیت(ع) است» هستند. 

 

میزان

 
سه خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری شامل «مدیر انتشارات مبشر: عدم ارائه کاغذ دولتی موجب نابودی حوزه نشر شده/زنگ خطر حذف کتاب از سبد کالای خانواده»، ««حاج احمد»؛ روایتی از زندگی همرزم و یاردیرینه شهیدان باکری، خرازی و حاج قاسم سلیمانی» و «اولین کسی که هنر متعهد و غیر متعهد را بیان کرد شهید بهشتی بود» هستند.
 

باشگاه خبرنگاران جوان

 
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان نیز امروز دو خبر با عناوین «اصرار و درخواست‌هایی که انسان را به ورطه نابودی می‌کشد» و «گناهانی که انسان را بهشتی می‌کنند! + فیلم» منتشر کرده است.
انتهای پیام
captcha