سازمان بین‌المللی مهاجرت راه‌‌حل پایدار برای مشکل آوارگان روهینگیا را خواستار شد
کد خبر: 3981110
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

سازمان بین‌المللی مهاجرت راه‌‌حل پایدار برای مشکل آوارگان روهینگیا را خواستار شد

سازمان بین‌المللی مهاجرت خواستار ارائه راه حل‌های پایدار برای پایان‌دادن به رنج مسلمانان آواره روهینگیایی شدند که در اردوگاه‌های بنگلادش در وضعیت اسفناکی به سر می‌برند.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، یک مقام ارشد سازمان بین‌المللی مهاجرت گفت که تقریباً نهصد هزار پناهجوی روهینگیایی  که از چهار سال پیش مجبور به فرار از میانمار شده و در اردوگاه‌های شلوغ در منطقه کاکس بازار بنگلادش  ساکن هستند، برای تأمین آینده خود نیاز مبرم به اقدامات فوری دارند.

براساس گزارش سایت اخبار سازمان ملل، جف لابوویتز، مدیر بخش عملیات و اورژانس در سازمان بین‌المللی مهاجرت در جریان سفر اخیر خود به بنگلادش گفت: روهینگیایی‌ها هنوز در انتظار راه‌حل‌های پایدار هستند.

لابوویتز گفت: پناهندگان باید معیشت خود را بسازند و به آینده نگاه کنند. در نهایت همه مصلحت‌اندیشان باید به نفع افرادی که هنوز از نبود راه حل‌های عملی برای حل مشکلاتشان در رنج به سر می‌برند، گرد هم آیند و برنامه‌ای ارائه دهند.

هم اکنون بیش از ۹۰۰ هزار مسلمان روهینگیا در اردوگاه‌های مهاجران در منطقه کاکس بازار بنگلادش حضور دارند. نزدیک به ۶۸۸ هزار نفر از این تعداد پس از آغاز دور جدید خشونت‌ها در میانمار در اواخر ماه آگوست سال گذشته به بنگلادش آمده‌اند.

بسیاری از مردم میانمار روهینگیایی‌ها را مهاجرینی غیرقانونی می‌دانند و لذا این مردمان از تبعیض‌هایی که علیه‌شان روا می‌رود در رنج هستند. دولت میانمار با روهینگیایی‌ها همانند مردمانی فاقد ملّیت و بی‌خانمان برخورد می‌کند و به آن‌ها تابعیت نمی‌دهد. روهینگیایی‌ها با محدودیت‌های سفت و سختی از جمله محدودیت در جابجایی، دسترسی به امکانات پزشکی و آموزشی مواجه هستند.

انتهای پیام
captcha