کد خبر: 3981165
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
یادداشت/

پیام‌های تزریق واکسن داخلی از سوی رهبر معظم انقلاب

تزریق واکسن به مقام معظم رهبری با دو پیش‌شرط؛ الف ـ رعایت نوبت شهروندان ب ـ استفاده از واکسن تولید داخل؛ دارای پیام‌هایی همانند تعریف خداشناسی اجتماعی برای حاکمان اسلامی، تعریف عدالت در حکومت اسلامی، بازتعریف سبک زندگی توحیدی پیامبران و امامان معصوم(ع) و تابعین راستین آنان و نیز باورمندی به طرح جوان‌گرایی در حکومت اسلامی بود.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین درودی، معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، در یادداشتی به بررسی تزریق واکسن ساخت داخل از سوی رهبر معظم انقلاب پرداخته است که متن آن از نظرتان می‌گذرد؛
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
در ایام فاجعه هفتم تیر و پرواز ملکوتی یاران امام راحل و زمینه سازان تمدن اسلامی و فداییان استقبال از حکومت جهانی عدل مهدوی؛ که معمار کبیر انقلاب اسلامی درباره سیدالشهدای آن فرمودند: «بهشتی یک ملت بود برای ملت ما»، چراکه آن شهید بزرگوار مقام شکرگزاری خالق متعال را در خدمت به محرومین و مبارزه با فساد وجدان کرده بود و همچنین معجزه نجات رهبری در واقعه ترور مسجد ابوذر جنوب شهر تهران و تزریق واکسن وطنی به رهبر معظم انقلاب اسلامی، لازم و لابد از یک مو شکافی جامعه‌شناختی است که یک جامعه صالح به چه معنی است و چگونه برپا می‌شود و چرا در برابر حوادث سهمگین پایدار و پدیده می‌شود و از محاسبات بشری عبور نموده و دشمنان خود را زمین‌گیر می‌کند؛ به همین منظور به مبحثی حول شکرگزاری اجتماعی و انقلابی می‌پردازیم.
 
الف ـ برکات شکرگزاری در گام دوم
 
الحمدلله فرهنگ شکرگزاری از نعمات و برکات در نظام جمهوری اسلامی مسیر داخلی و جهانی خود را در پیش گرفته است و همچنین بسته‌های صادراتی آن در گام دوم برای علاقه‌مندان و عاشقان به آزادی و آزادگی در فرامرزها در دست اقدام است، چراکه با تزریق انرژی عدالت‌خواهی اجتماعی و غیرت ملی در بدنه جامعه صالح که برای نمونه می‌توان به حماسه مثال‌زدنی دریافت واکسن از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد که خود مصداق شفاف به سکوی نشاندن عدالت اجتماعی است که در بیانیه گام دوم توصیفی از آن سخن به میان آمده و همچنین خودباوری فردی و جمعی که اکسیژن جوانان و مسئولان کشور در فضای تحریم‌ها محسوب می‌شود؛ ضرورت دارد جامعه هنرمندان و صاحبان ستاره اجتماعی و صاحبان قلم و قدم؛ با توصیف این مدل و مضامین حماسه‌سازی در جامعه صالح خود را در مقام شکرگزاری خداوند حکیم شریک و سهیم کنند، چراکه بیگانگان در این نوع حماسه‌های بی‌نظیر بر نظام اسلامی سبقت و سرعت گرفته و شکل و شاکله خودشان را بر آن می‌پوشانند.
 
ب ـ پشتیبان جامعه صالح
 
یکی از روایاتی که به پیامبر اکرم(ص) نسبت داده شده، «حُبّ الوطن مِن الإیمان» است؛ یعنی «دوست داشتن وطن از نشانه‌های ایمان است» در این حدیث وطن چند معنی می‌تواند داشته باشد: 1- وطن ظاهری سرزمینی که انسان در آن متولد می‌شود. 2- وطن باطنی که روح و جان انسان محسوب می‌شود، زیرا آدمی هر لحظه در آن تولد جدیدی دارد. 3- وطن آخرتی مورد نظر باشد، چراکه انسان حس ماندگار و پایداری را از آن درک و دریافت می‌کند. با توجه به تقسیمات مذکور وطن‌دوستی با ایمان مؤمن هیچ منافاتی ندارد؛ و وقتی به آیات و روایات راهبردی هم می‌نگریم دوستی وطن حتی به معنای جایگاه زیستی و مکان تولد و سرزمین آباء و اجدادی را نیز ستوده و به محبت و علاقه‌مندی و آبادانی همه جانبه آن سفارش می‌کنند؛ چرا که اساساً انسان، رابطه‌ی مادّی و معنوی ویژه‌ای با زادگاه خود دارد، زیرا داشته‌های اولیه خویش را از آن مکان وامدار است و همین پیوند عاطفی باعث علاقه‌ی او به وطن می‌شود. به علاوه وطن‌دوستی، منطقی و موافق عقل نیز است؛ چون وطن‌دوستى معلول حب ذات فطری است. پس در حقیقت بحث از وطن‌دوستى، بررسى یکى از نتایج و معلولات خوددوستى (خودجمعی) است.
 
البته تلازمی عقلی و قطعی میان حب وطن و ایمان وجود ندارد و به‌صورت مطلق و درباره‌ همه‌ انسان‌ها نمی‌توان گفت: وطن‌دوستی؛ نشانه‌ی ایمان به خداست؛ اما با شرایط عقل پذیر درباره‌ی گروهی از انسان‌های آباد کننده و عمران بخش زمین برای رفاه انسانیت هستند می‌توان چنین گفت: وطن‌دوستی، نشانه و از آثار ایمان به خداست، به این بیان معلوم و مذکور؛ از آنجا که انسان مؤمن؛ بر اساس درجات و مراتب ایمانی؛ دارای خصلت‌های نیکوست و درصدد و صراط ایجاد و پرورش صفات نیک اخلاقی در خویشتن است، وطن‌دوستی در مسیر درست فطری آن نیز به عنوان یک صفت نیک انسانی او شمرده می‌شود، همان‌طور که امام علی(ع) آن‌را از صفت‌های نیکو و کرامت انسان معرّفی فرموده است. با این نگاه می‌توان وطن‌دوستی را با شرایطی که بیان شد از نشانه‌های ایمان به خداوند دانست؛ زیرا سرچشمه هر خصلت و صفت نیکویی که از انسان صادر می‌شود، از ایمان به خداوند و همراهی با عمل صالح است.
 
ج ـ تزریق واکسن یا غیرت اسلامی
 
تزریق واکسن به مقام معظم رهبری با دو پیش‌شرط؛ الف- رعایت نوبت شهروندان ب- استفاده از واکسن تولید داخل؛ دارای پیام‌هایی بود که به شمه‌ای از آنها اشاره‌ می‌کنیم:
 
1- تعریف خداشناسی اجتماعی برای حاکمان اسلامی 
2- تعریف عدالت در حکومت اسلامی
3- بازتعریف سبک زندگی توحیدی پیامبران و امامان معصوم(ع) و همچنین تابعین راستین آنان
4- باورمندی به طرح جوان‌گرایی در حکومت اسلامی
5- شوق‌بخشی به دیدن شدن جمالی جوانان
6- امیدبخشی به خود باوری محرومین و مستضعفان
7- تعریف هم‌پوشانی تعهد و تخصص
8- رزم عقلی با دشمنان ظاهر و باطن
9- تعریف حقوق بشر و جهان طبیعت
10- حب حقیقی به علم و اندیشه‌ورزی
11- افشای ملی‌گرایی مادی و تک‌بعدی
12- تدریس عزت‌بخشی برای نخبگان و ناصحان اجتماعی
13- آموزش مدیران کشور در روش جذب نخبگان و جهت بخشی به استعدادهای نیروی انسانی
14- تبیین مرام و مسلک حاکم اسلامی با حاکمان جور و ظلم
۱۵- تبیین و تشریح عملی اقتصاد مقاومتی 
۱۶- بیان راه برون‌رفت از چالش های اقتصادی و اجتماعی
۱۷- تبیین صفات تفاوت رجل انقلابی با دیپلماتیک
۱۸- به تصویر کشیدن اقتدار یک مرد در میدان
۱۹- به نمایش گذاردن زبان مراوده با جهانیان
۲۰- عملیاتی نمودن اندیشه های ناب امام خمینی(ره)
انتهای پیام
captcha