کرونای دلتا تمام استان‌ها را دربرگرفته است
کد خبر: 3984563
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
رئیسی اعلام کرد:

کرونای دلتا تمام استان‌ها را دربرگرفته است

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌ها در کشور به ۴۸ درصد رسیده است، گفت:‌ کرونای دلتا تقریباً همه استان‌ها را دربرگرفته است.

چرخش کرونای دلتا در تمام استان‌هابه گزارش ایکنا، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، امروز 26 تیرماه در حاشیه جلسه این ستاد که با حضور رئیس جمهور و سایر اعضا برگزار شد، گفت: کرونای دلتا در کشورمان در حال چرخش است و تقریباً همه استان‌ها را درنوردیده و ویروس غالب است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۶۹ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۶۶ شهر نارنجی و ۱۱۳ شهر نیز در وضعیت زرد هستند. میزان رعایت پروتکل‌ها در کشور به ۴۸ درصد رسیده است و این میزان از رعایت منجر به افزایش و شیوع بیماری می‌شود.

وی در این راستا افزود: میزان پلمب‌ها در موارد تخلف و همچنین جرایم کم نیست، اما با این موارد نمی‌شود رعایت پروتکل‌ها را القا کرد. مردم به خاطر حفظ جان خود باید بیشتر به پروتکل‌ها اهمیت دهند و از سفرهای غیر ضروری و حضور در اجتماعات به شدت پرهیز کنند. رستوران‌ها، تالارها، مراکز سرپوشیده مثل سالن‌های ورزشی و استخرهای سرپوشیده و حتی پاساژهای سرپوشیده می‌توانند محل انتقال بیماری باشند.

رئیسی با تأکید بر قدرت سرایت بالای ویروس جدید کرونا اظهار کرد: بیماری در جنوب کشور، در استان‌های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان رو به افزایش است.

وی با اشاره به اینکه میزان واکسیناسیون طی روزهای گذشته روند خوبی گرفته و میزان واکسیناسیون از مرز ۲۵۰ هزار تزریق روزانه عبور کرده گفت:‌ در زمینه تأمین واکسن برای سنین ۶۰ سال به بالا هم واکسن دز اول هم دز دوم را به اندازه کافی موجود داریم. تاکنون ۱۱.۲ میلیون واکسن بین استان‌ها توزیع شده است. در این هفته نیز حدود شش میلیون دز واکسن جدید به دستمان می‌رسد و افراد ۶۰ سال به بالا و گروه‌های پرخطر را قطعا واکسینه خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در برخی استان‌ها مانند خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی واکسیناسیون را از سنین ۵۰ سال به بالا آغاز کرده‌ایم، گفت: واکسیناسیون عشایر را هم از ماه آینده در افراد ۱۸ سال به بالا آغاز خواهیم کرد و معلمان و اساتید هم در مردادماه واکسیناسیون‌شان آغاز می‌شود تا این افراد هم به جمع واکسن زده‌ها اضافه شوند.

انتهای پیام
captcha