روستاهای قرآنی کشور معرفی می‌شوند
کد خبر: 3989015
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳

روستاهای قرآنی کشور معرفی می‌شوند

مراسم معرفی روستاهای قرآنی کشور، 19 مردادماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش‌های سازمان سینمایی وزارت ارشاد برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، مراسم معرفی انتخاب روستای قرآنی کشور سه‌شنبه، 19 مردادماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فعالان قرآنی کشورمان در سالن همایش‌های سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

پس از ارزیابی ۱۰۹۸ روستای ثبت‌نام‌کننده از طریق سامانه طرح ملی «انتخاب روستای قرآنی ایران» از سوی هیئت‌های انتخاب در استان‌ها و معرفی ۳۷ روستا از ۲۵ استان کشور، هیئت انتخاب مرکزی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف کار خود را آغاز کرد که در مرحله اول، ۱۸ روستا برای ارزیابی میدانی مستندات و گزارش‌های دریافتی انتخاب شد.

در مرحله دوم، هیئت انتخاب مرکزی، بر اساس گزارش ناظران اعزامی به ۱۸ روستای «اندبیل» از استان اردبیل، «چارک» از استان بوشهر، «قراخیل» از استان مازندران، «دنگلان» از استان گلستان، «محمدآباد» از استان فارس، «ده عرب» از استان یزد، «بیلند» از استان خراسان رضوی، «دشت» از استان خراسان شمالی، «دادران» از استان خراسان جنوبی، «رمکان» و «کشپیری» از استان هرمزگان، «اژدهاتو» از استان زنجان، «فرسش» از استان لرستان، «بهرام آباد» از استان تهران، «افتر» از استان سمنان، «دریجان» از استان کرمان، «قهریزجان» از استان اصفهان و «فردو» از استان قم، کار امتیازدهی به این روستاها را بر اساس شاخص‌های مشخص شده انجام و در نهایت روستاهای قرآنی نخستین دوره طرح ملی «انتخاب روستای قرانی ایران» را تعیین کردند.

تعدادی از این روستاها در مراسمی که روز 19 مردادماه برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد تا طی سال 1400 شاهد برگزاری رویدادهای قرآنی در این روستاها باشیم.

انتهای پیام
captcha