ابلاغ آیین‌نامه جشنواره قرآنی وزارت بهداشت در اواخر شهریور
کد خبر: 3993865
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
محمدعلی‌نژاد خبر داد:

ابلاغ آیین‌نامه جشنواره قرآنی وزارت بهداشت در اواخر شهریور

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت ضمن اعلام برنامه بیست و ششمین دوره جشنواره قرآنی این وزارتخانه، گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده آیین‌نامه این دوره، اواخر شهریورماه ابلاغ شده و از ابتدای مهرماه نیز ثبت‌نام آغاز می‌شود.

روح‌الله محمدعلی‌نژاد، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در مورد آخرین وضعیت بیست و ششمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، گفت: با توجه به تصمیماتی که پیش از این در شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها اتخاذ شد، تقویم مسابقات قرآن دانشگاهی اعلام شده و لذا جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت نیز همچون سایر جشنواره‌های قرآنی دانشگاهی بر اساس این تقویم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیست و ششمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت هم اینک در مرحله ابلاغ آیین‌نامه است، افزود: آیین‌نامه جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت پس از بازنویسی برای تعدادی از دانشگاه‌ها ارسال شد تا نظرات کارشناسی ارائه شده مورد استفاده قرار گیرد، پس از دریافت این نظرات آیین‌نامه به صورت رسمی در اواخر شهریورماه ابلاغ خواهد شد.

محمدعلی‌نژاد بیان کرد: پس از ابلاغ آیین‌نامه ثبت‌نام برای حضور در بیست و ششمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت از روز اول مهرماه از طریق سامانه‌ای که اعلام خواهد شد، آغاز می‌شود و طی یک بازه زمانی یک ماه تا 45 روز ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت اظهار کرد: بر اساس برنامه اعلام شده مرحله دانشگاهی این دوره از مسابقات در دانشگاه‌های مختلف در هفته قرآن و دانشگاه، طی بازه زمانی 18 تا 24 آبان‌ماه برگزار می‌شود. زمان مرحله کشوری نیز به صورت دقیق مشخص نشده، اما پیش‌بینی می‌شود در دی یا بهمن‌ماه برپا شود.

وی در مورد تغییرات این دوره نسبت به ادوار گذشته بیان کرد: وزارت بهداشت در این دوره نسبت به تقویت منابع معارفی جشنواره اقدام کرده و برای اینکه بتواند از منابع مطلوبی بهره ببرد، از کتب جدیدی که در این زمینه تدوین شده استفاده خواهد کرد.

محمدعلی‌نژاد درباره اجرای حضوری یا مجازی بودن بیست و ششمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت نیز گفت: در مرحله کشوری هر چند به صورت قطعی و صددرصد شیوه برگزاری اعلام نشده اما پیش‌بینی بر اجرای مجازی است. در مرحله دانشگاهی نیز تصمیم‌گیری در مورد این موضوع بر عهده دانشگاه گذاشته شده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha