نگاهی به چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن استان تهران + عکس
کد خبر: 3996146
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱

نگاهی به چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن استان تهران + عکس

چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن استان تهران در 9 رشته و با حضور 200 شرکت‌کننده در دو گروه بانوان و آقایان از روز 16 شهریورماه آغاز شده و تا 22 همین ماه ادامه دارد.

به گزارش ایکنا، مسابقات قرآن استان تهران این روزها در مجتمع بصیرت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران واقع در منطقه حکیمیه در دو گروه بانوان و آقایان در جریان است و تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.

در این دوره از مسابقات، 200 شرکت‌کننده در دو گروه بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل قرآن، حفظ 20 جزء قرآن، حفظ 10 جزء قرآن، حفظ پنج جزء قرآن، اذان، دعاخوانی و تواشیح و هم خوانی قرآن کریم به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

این مسابقات در روز شانزدهم شهریورماه و با برگزاری مسابقات قرآن در رشته دعاخوانی و تواشیح و هم‌خوانی قرآن کریم شروع شد. شیوه برگزاری این دو رشته متفاوت از رشته‌های دیگر است، در این دو رشته ابتدا شرکت‌کنندگان در محل برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن حاضر شده و به ضبط اجرای خود پرداختند. اجرای این شرکت‌کنندگان در مهرماه و با حضور تیم داوری در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، مورد داوری قرار می‌گیرد.

همچنین در روز چهارشنبه که دومین روز از برگزاری این مسابقات بوده است، شرکت‌کنندگان در چهار رشته حفظ کل، حافظ 20 جزء، حفظ 10 جزء و حفظ پنج جزء قرآن کریم به رقابت پرداختند.

این مسابقات تا روز 22 شهریورماه ادامه خواهد یافت. همچنین تنها رشته دو مرحله‌ای این مسابقات رشته قرائت تحقیق است که فینال این رشته روز 22 شهریورماه برگزار می‌شود. نفرات برتر این مسابقات به مرحله کشوری چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن راه پیدا می‌کنند.

در ادامه تصاویری از برگزاری مسابقات در رشته‌های حفظ قرآن کریم بارگذاری شده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha