برنامه چهارمین روز مسابقات قرآن استان تهران / پایان رقابت 7 رشته
کد خبر: 3996392
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

برنامه چهارمین روز مسابقات قرآن استان تهران / پایان رقابت 7 رشته

در چهارمین روز از مسابقات قرآن استان تهران که این روزها در یکی از سالن‌های واقع در شرق این شهر در جریان است، شرکت‌کنندگان در سه رشته اذان، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و در پایان این روز رقابت هفت رشته از مجموع هشت رشته این مسابقات به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن استان تهران که از سه‌شنبه، 16 شهریورماه آغاز شده است و امروز جمعه 19 شهریورماه و در چهارمین روز این مسابقات با برگزاری رقابت در برخی رشته های دیگر ادامه می‌یابد.

بر همین اساس نوبت صبح این روز که از ساعت 8 تا 13 در جریان خواهد بود شرکت‌کنندگان رشته اذان به اجرای برنامه می‌پردازند. در این رشته که تنها در بخش آقایان برگزار می‌شود، هشت شرکت‌کننده حضور دارد.

در ادامه مسابقات این روز 18 شرکت‌کننده رشته ترتیل نیز رقابت خود را برگزار می‌کنند. این رشته امسال برای دومین سال پیاپی و باز هم به صورت آزمایشی مرحله بین‌المللی نیز دارد، به این ترتیب که برگزیدگان این مسابقات به مرحله کشوری و نفر اول مرحله کشوری نیز به عنوان نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران که اسفندماه برگزار می‌شود، حضور خواهد داشت.

همچنین در نوبت بعدازظهر نیز رقابت‌ها از ساعت 14 تا 18 ادامه خواهد یافت. در این روز 21 شرکت‌کننده باقی‌مانده از رقابت‌های روز گذشته در این رشته، به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید می‌پردازند.

با برگزاری مسابقات این روز، رقابت هفت رشته از مجموع هشت رشته مسابقات قرآن استان تهران به پایان می‌رسد و تنها فینال رشته قرائت تحقیق باقی خواهد ماند. فینال این رشته نیز دوشنبه، 22 شهریورماه و بعد از پایان مسابقات در بخش بانوان، برگزار می‌شود.

رقابت‌های بخش بانوان نیز از طی روزهای 20 و 21 شهریورماه برپا می‌شود.

چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن استان تهران با حضور 200 شرکت‌کننده در دو بخش بانوان و آقایان و به صورت حضوری با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

این مسابقات در مجتمع بصیرت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران واقع در منطقه حکیمیه برگزار می شود. طی روزهای گذشته شاهد انتقاداتی از سوی شرکت‌کنندگان در مورد محل برگزاری مسابقات بوده‌ایم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha