عبدالمالک حوثی بر مقاومت در برابر متجاوزان و همکاری و اتحاد مردم یمن تأکید کرد
کد خبر: 3998914
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲
در هفتمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر؛

عبدالمالک حوثی بر مقاومت در برابر متجاوزان و همکاری و اتحاد مردم یمن تأکید کرد

عبدالمالک بدرالدین الحوثی در هفتمین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر، به تشریح وضعیت نابسامان یمن پیش از انقلاب و سیطره قدرت‌های خارجی بر امور مهم پرداخت و انقلاب مردم یمن را حادثه‌ای غافلگیرکننده برای این قدرت‌ها دانست. وی همچنین با تأکید بر تداوم مقاومت و ایستادگی در برابر متجاوزان، خواهان همدلی و اتحاد مردم در این زمینه شد.

تأکید بر مقاومت در برابر متجاوزان و درخواست همکاری و اتحاد از مردم یمن

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، عبدالمالک بدرالدین الحوثی در هفتمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر، ضمن تبریک این مناسبت به مردم باعزت یمن، تصریح کرد که پیش از انقلاب 21 سپتامبر، قدرت‌های خارجی بر کشور سیطره داشتند و قوای سیاسی نیز با کمک این قدرت‌ها، مردم یمن را از استقلال و آزادی محروم کرده بودند.

 وی با اشاره به اینکه غفلت نیروهای سیاسی از استقلال کشور ما نتایج فاجعه باری به دنبال داشت که مهم‌ترین آن تبانی قوای حاکم بر یمن با صادرکنندگان قطعنامه شورای امنیت مبنی بر قرار دادن این کشور ما تحت فصل هفتم بود. عبدالمالک حوثی تأکید کرد که پیش از انقلاب 21 سپتامبر، سفیر آمریکا وضعیت امور یمن را تحت کنترل داشت و سفارت واشنگتن آشکارا جایگزین ریاست جمهوری یمن شده بود. دشمنان یمن به عمد همه عوامل قدرت مادی و معنوی را از مردم ما گرفتند تا زمانی که این کشور به سقوط کامل رسید، بتوانند آن را کنترل کنند. اگر انقلاب 21 سپتامبر نبود، پایگاه‌های آمریکایی در یمن با ادعای مبارزه با القاعده گسترش می‌یافت. آمریکایی‌ها به منظور تحکیم سلطه خود برنامه‌های آموزشی در یمن را نیز هدف قراردادند و برای ارائه جایگزین‌هایی که به طرح آن‌ها کمک می‌کرد، تلاش کردند. هدف قرار دادن هویت اعتقادی مردم یمن، تضعیف آن و تسلیم آن در برابر دشمنان، راه را برای عادی‌سازی روابط یمن با رژیم صهیونیستی فراهم می‌کرد.

انقلاب یمن به دخالت خارجی پایان داد

رهبر جنبش انصارالله یمن پس از اشاره به وضعیت نابسامان یمن پیش از انقلاب 21 سپتامبر، تصریح کرد که ما از ابتدا به مشکل بزرگ دخالت خارجی در اوضاع کشور پی بردیم و قدرت‌های خارجی، به ویژه آمریکا، پیش از مزدوران داخلی خود به مقابله با انقلاب برخاست. جامعه بین‌المللی حاضر بود تا برای سرکوب انقلاب یمن چشم بر هر جنایتی علیه مردم ما ببندد، اما انقلاب به شکلی پیروز شد که جهان را متحیر کرد. وی تأکید کرد که خواسته اصلی قدرت‌های خارجی، بلعیدن یمن و ثروت‌های آن بود.

لزوم توجه به جنایت ائتلاف متجاوز در ارزیابی وضعیت کنونی

عبدالمالک حوثی با اشاره به اینکه انقلاب نهادهای دولتی را از فروپاشی نجات داد، اگرچه نهادهایی ورشکسته را به ارث برد، تصریح کرد هرکس بخواهد انقلاب کنونی را ارزیابی کند، باید به واقعیت تجاوز، محاصره و غارت ثروت کشور در گذشته و حال حاضر نیز توجه کند و آثار آن را بر وضعیت کنونی ارزیابی کند؛ اما برخی اوضاع کشور را طوری ارزیابی می‌کنند که گویی تجاوز و محاصره‌ای صورت نگرفته است. اگرچه وضعیت کشور از نظر اقتصادی بسیار دشوار است، اما باید توجه داشته باشیم که امروز ما با تجاوز و محاصره گسترده‌ای از سوی کشورهایی روبرو هستیم که دارای قدرت زیادی هستند و با خیانت در کنار عربستان سعودی متجاوز قرار گرفته‌اند. درحالی‌که تنها نگرش‌های مثبت در قبال ما محدود به ایران، حزب‌الله و آزادگان سوریه، عراق و بحرین است.

تلاش برای ایجاد دولتی مستقل در یمن

عبدالمالک حوثی همچنین با اشاره به اینکه ائتلاف متجاوز نیز برای رسیدن به اهداف خود بر جنایت‌های خود و محاصره ملت ما حساب خاصی باز کرده تا با استفاده از این روش‌ها اراده مردم ما را درهم بشکند و آن‌ها را مجبور به تسلیم کنند، تأکید کرد ما برای دستیابی به استقلال کشور تلاش داریم تا دولتی را بر پایه‌های محکم و استوار بنا کنیم.

رهبر انصارالله یمن تصریح کرد که از انتقاد سازنده و توصیه صادقانه استقبال می‌شود و ما با هر آنچه ممکن و در دسترس است تعامل داریم؛ اما کسانی هستند که هرگونه نکات مثبت در داخل کشور را انکار می‌کنند و درباره امور منفی مبالغه می‌کنند. درحالی‌که سامان یافتن اوضاع داخلی مستلزم مشاوره و همکاری همه برای تکمیل دستیابی به اهداف بزرگ انقلاب است. تلاش‌های زیادی برای اصلاح نهادهای دولتی انجام می‌شود، اما این نهادها با مشکلاتی از جمله تجاوز ائتلاف سعودی و محاصره روبرو هستند.

لزوم اتحاد و همبستگی در راه رسیدن به اهداف انقلاب 

 وی تأکید کرد که با این حال دستاوردهای امنیتی ملموس هستند و تفاوت وضعیت در مناطق تحت کنترل انقلاب از نظر امنیتی، اقتصادی و در همه زمینه‌ها با استان‌های اشغالی بسیار متفاوت و به شکل قابل‌ملاحظه‌ای بهتر است. عبدالمالک حوثی تصریح کرد که صبر مردم ما هرگز از بین نمی‌رود و خبرهای خوبی نیز در راه است، اما نمی‌توان با هر بهانه‌ای انقلابیان را متهم کرد و سپس در مقابل تجاوز و محاصره سکوت کرد. جنایات شنیع ائتلاف متجاوز و محاصره ویران‌کننده از جانب این ائتلاف، بزرگ‌ترین بی‌عدالتی، فساد و استبداد در حق مردم یمن است و کسانی که در مقابل آن سکوت می‌کنند، ترسو و دروغ‌گو هستند.

عبدالمالک حوثی تأکید کرد که ما با روحیه انقلابی و هویت ایمانی مقابله با متجاوزان را ادامه می‌دهیم تا به استقلال کامل برسیم. علاوه بر این ما به اصلاح نهادهای دولتی و وضعیت داخلی خود ادامه می‌دهیم. وی تصریح کرد که برما واجب است تا به یاری خداوند از جبهه‌ها حمایت کنیم و همبستگی او ابتکارات اجتماعی خود را نیز حفظ کنیم. ثابت‌قدم بودن ما در این راه و توکل به خداوند پیروزی را در پی خواهد داشت.

عبدالملک الحوثی در پایان از مردم خواست تا فردا سه‌شنبه به مناسبت هفتمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر، راهپیمایی کنند.

انتهای پیام
captcha