اجرای بیش از 100 هزار ساعت کلاس آموزشی حفظ قرآن در تابستان
کد خبر: 4002521
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳

اجرای بیش از 100 هزار ساعت کلاس آموزشی حفظ قرآن در تابستان

معاون مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از برگزاری بیش از 100 هزار ساعت کلاس آموزشی به صورت مجازی در زمینه حفظ قرآن برای دانش‌آموزان سراسر کشور در تابستان 1400 خبر داد.

به گزارش ایکنا، میکائیل باقری در گفت‌وگو با روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی درباره اقدامات اداره کل قرآن،عترت و نماز در ایام تابستان گفت: این کلاس ها از 10 خرداد ماه لغایت 15 شهریورماه در بستر شبکه شاد برگزار شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه مجازی و 17 پایگاه مجازی در ذیل آن اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های اصلی پایگاه‌های مجازی، آموزش و توانمندسازی دانش‌آموزان و فرهنگیان سراسر کشور است که پایگاه مجازی حفظ قرآن کریم با همکاری پایگاه مجازی مراکز دارالقرآن الکریم در همین راستا اقدام به برگزاری این کلاس‌ها در تابستان کرده است.

معاون مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آمار شرکت‌کنندگان تصریح کرد: بیش از 27 هزار دانش‌آموز از سراسر کشور در این طرح ثبت‌نام کردند که بعد از گذشت حدود یک ماه حدود 15 هزار نفر از این جمعیت، در کلاس‌ها به صورت فعال حضور داشتند.

وی با بیان اینکه هدف از این طرح، غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان بود، مطرح کرد: برای اجرای این طرح تعداد 107 نفر از مربیان مراکز دارالقرآن الکریم سراسر کشور انتخاب و در قالب 118 کلاس مجازی در بستر شبکه شاد به ارائه آموزش‌های لازم و تشویق دانش‌آموزان به حفظ سوره‌های قرآن کریم پرداختند.

این مقام مسئول ادامه داد: 83 درصد از شرکت‌کنندگان دانش‌آموزان دوره ابتدایی بودند و مابقی از دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم که از این تعداد 75درصد دانش‌آموزان دختر و مابقی دانش‌آموزان پسر بودند که حدود 74 درصد شرکت‌کننده در کلاس‌های آموزشی حفظ جزء 30 و مابقی شرکت‌کننده در کلاس‌های آموزشی سایر جزء‌های قرآن کریم بودند.

باقری خاطرنشان کرد: فراگیران شرکت‌کننده در این کلاس‌ها به صورت مداوم و منظم در معرض آزمون‌های فرایندی و پایانی قرار گرفتند و در نهایت تعداد پنج هزار نفر از آنان موفق به کسب حد نصاب نمره لازم برای صدور گواهینامه حفظ یک جزء به بالاتر شدند.

وی در رابطه با تداوم این آموزش‌ها گفت: طرح ملی حفظ جزء 30، طرح ملی حفظ نور و طرح حفظ موضوعی قرآن از جمله طرح‌های محوری است که در سال تحصیلی جدید هم، به صورت مجازی و حضوری در مدارس کشور اجرا خواهد شد و دانش‌آموزان عزیز می‌توانند با مراجعه به دفتر آموزشگاه نسبت به ثبت‌نام در طرح و دریافت منابع، در این طرح‌ها شرکت و در مسیر نورانی حفظ قرآن کریم موفق‌تر باشند.

انتهای پیام
captcha