مهدویت مختص به فرد، گروه، رشته و درس خاصی نیست
کد خبر: 4005251
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
رئیس دانشگاه شهید بهشتی:

مهدویت مختص به فرد، گروه، رشته و درس خاصی نیست

سعدلله نصیری در همایش «عهد علمی دانشگاهیان با حضرت، ولی عصر(عج)» گفت: امروز مسأله مهدویت مختص به فرد، گروه، رشته و درس خاصی نیست و آیا اساساً یک استاد روانشناس، برق، مکانیک یا فیزیک می‌تواند مدعی شود که به مهدویت کاری ندارد؟

به گزارش ایکنا، سعدلله نصیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی شامگاه جمعه در همایش «عهدعلمی دانشگاهیان با حضرت، ولی عصر(عج)» گفت: امروز ۲۰ هزار دانشجو داریم که ۱۲ هزار نفرشان در تحصیلات تکمیلی هستند و اگر یک درصد آنان از سوی دانشگاه‌های ما به سمت مهدویت و آینده پژوهی سوق داده شوند، چه حرکت عظیمی در راستای مهدویت و تببین آن در جامعه نخبگانی کشور شکل می‌گیرد.

دبیر کل سابق کمیسیون ملی یونسکو در ایران ادامه داد: اگر دانشگاه‌های تراز اول کشور به موضوع مهدویت ورود کنند و اساتید و دانشجویان نسبت به این مهم توجه داشته باشند نه تنها موجب تولید علم می‌شود بلکه افرادی که در سطح بین المللی کار می‌کنند و مطرح هستند می‌توانند نقش به‌سزایی در ترویج و تبلیغ مهدویت داشته باشند.

نصیری افزود: امروز مسأله مهدویت مختص به فرد، گروه، رشته و درس خاصی نیست و آیا اساساً یک استاد روانشناس، برق، مکانیک، فیزیک می‌تواند مدعی شود که به مهدویت کاری ندارد؟ لذا اگر هر کسی به وظایف و رسالت معلمی خودش عمل کند بدون تردید دستاورد‌های ارزشمند در حوزه مهدویت، فلسفه انتظار، موعود، آینده پژوهی نصیب کشور و جامعه خواهد شد.

وی با ذکر خاطره‌ای گفت: پیش از آمدن به دانشگاه شهید بهشتی در دانشگاه شیراز بودم، سال‌ها در خصوص نجوم و اخترفیزیک کار کرده و مدت‌ها رئیس انجمن نجوم کشور بوده‌ام، در آن دوران بر حسب علاقه آیات قرآنی مرتبط با نجوم که چیزی بالغ بر ۱۱۷-۱۱۸ آیه بود را استخراج کردم، و برای رساله یکی از دانشجویان دانشگاه که حافظ قرآن بود آیه ۱۰۴ سوره انبیا را برای پایان نامه ارائه کردم، دو، سه نفر از اساتید مخالفت جدی کردند که دانشجو رشته فیزیک را چه به قرآن! به آن‌ها پیشنهاد دادم که بگذارید تحقیق خود را انجام دهد و شما به عنوان منتقد و مخالف در جلسه دفاع حضور یابید، بعد از تکمیل رساله و دفاع دانشجو، متفقاً نمره ۲۰ را برای رساله این دانشجو لحاظ کردند، پس بدانید موضوع مهدویت با رشته درسی و تخصصی اساتید هیچ مغایرتی ندارد.

انتهای پیام
captcha