برگزاری کنگره ملی «آسیب‌شناسی خانواده» و جشنواره ملی «خانواده‌پژوهی»
کد خبر: 4006004
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷

برگزاری کنگره ملی «آسیب‌شناسی خانواده» و جشنواره ملی «خانواده‌پژوهی»

اواخر مهرماه و اوایل آبان‌ماه نهمین کنگره ملی آسیب‌شناسی خانواده و پنجمین جشنواره ملی خانواده‌پژوهی برگزار می‌شود.

نهمین کنگره ملی آسیب‌شناسی خانواده و پنجمین جشنواره ملی خانواده‌پژوهی برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا، نهمین کنگره ملی آسیب‌شناسی خانواده و پنجمین جشنواره ملی خانواده‌پژوهی از سوی پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی در مهر و آبان سال ۱۴۰۰ در حالی برگزار می‌شود که از دسامبر ۲۰۱۹ پاندمی کووید‌‌ ۱۹ به‌عنوان یکی از چالش‌برانگیزترین تهدیدها برای سلامت عمومی در سطح ملی و بین‌المللی شناخته شده است و حوزه خانواده یکی از حوزه‌های متأثر از این پدیده است.

علاوه بر این خانواده به عنوان بنیاد جامعه از مهم­ترین نهادهای اجتماعی است که اگرچه با توجه به اهمیت استحکام و تقویت آن تحقیقات و مطالعات فراوانی انجام شده، اما تحقیقات یکپارچه‌نگر و چند‌بعدی در این زمینه نیازمند تعامل نزدیک محققان و تبادل یافته‌های علمی در رشته‌­های مختلف و مرتبط با خانواده است.

مطالعات ساختارها، فرایندها، رویکردهای آسیب‌شناختی و مداخله‌­ای خاص خانواده ایرانی در کنار جنبه‌های ارتقا و توانمندسازی خانواده از جمله مقولاتی است که نیازمند توجه فراوان است. با در نظر گرفتن این ضرورت‌ها پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی نهمین کنگره ملی آسیب‌شناسی خانواده و پنجمین جشنواره خانواده‌‌پژوهی را سازماندهی کرده است.

«چالش‌های خانواده در دوران همه‌گیری کووید 19»، «شرایط اضطرار ناشی از همه‌گیری کووید ۱۹و تأثیر آن بر حقوق خانواده» و «خانواده و اقتصاد» سه موضوع اصلی این کنگره و جشنواره است.

«روابط همسران، روابط والدین و فرزندان»، «آموزش مجازی و تحصیل فرزندان»، «شغل و مسائل مربوط به دورکاری»، «ناپایداری اقتصادی خانواده و تحول در کسب و کار خانگی»، «حضانت، ملاقات و سکونت در منزل مشترک»، «تمکین، نشوز و نفقه»، «مسئولیت‌های مدنی و کیفری ناشی از انتقال بیماری» و «سوگ» عناوین فرعی موضوع چالش‌های خانواده در دوران همه‌گیری کووید 19 را تشکیل می‌دهند.

موضوع شرایط اضطرار ناشی از همه‌گیری کووید ۱۹ و تأثیر آن بر حقوق خانواده نیز شامل زیرعناوین: «خانواده و سلامت (روانی، اجتماعی، جسمی و معنوی)»، «خانواده و فضای مجازی: تهدیدها و فرصت‌ها»، «خانواده و الگوهای نو پدید»، «خانواده و اعتیاد» و «تحکیم خانواده» است.

موضوع خانواده و اقتصاد نیز شامل دو زیر عنوان؛ «اقتصاد و تغییرات ساختاری خانواده» و «خانواده، جامعه پذیری اقتصادی و توسعه» است.

نهمین کنگره ملی آسیب‌شناسی خانواده 28 و 29 مهر ماه و پنجمین جشنواره ملی خانواده‌پژوهی نیز پنجم و ششم آبان‌ماه برگزار و به صورت زنده از نشانی skyroom.online/ch/familyresearchinsstitute/familycong پخش می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت http://familycong.fri.sbu.ac.ir/fa/ مراجعه کنید.

نهمین کنگره ملی آسیب‌شناسی خانواده و پنجمین جشنواره ملی خانواده‌پژوهی برگزار می‌شود

انتهای پیام
captcha