هنیه: دفاع مقاومت از مسجدالاقصی و قدس تا آزادی کامل آن ادامه دارد
کد خبر: 4008477
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶

هنیه: دفاع مقاومت از مسجدالاقصی و قدس تا آزادی کامل آن ادامه دارد

رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد: همان طور که نبرد سیف‌القدس برای دفاع مقاومت و اهالی غزه از مسجدالاقصی و هموطنان فلسطینی آنها در قدس و به خصوص در محله الشیخ جراح بوده است، مقاومت کماکان حامی اهالی قدس در برابر هر نقشه تازه برای آواره ساختن اهالی آنجاست.

اسماعیل هنیه

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌‌وگوی تلفنی با نمایندگان اهالی محله الشیخ جراح قدس در جریان اوضاع این منطقه در سایه تلاش‌های مداوم رژیم اشغالگر برای آواره ساختن اهالی آنجا قرار گرفت و گفت که حماس هیچ گونه تصمیمی از سوی دادگاه‌های اسرائیل برای بیرون کردن اهالی محله الشیخ جراح از خانه‌هایشان را نمی‌پذیرد.

وی موضع ملت فلسطین و مقاومت دلیرانه آن و به خصوص در نبرد سیف‌القدس علیه غزه را ستود و گفت: مردم غزه برای دفاع از محله الشیخ جراح قدس و مسجدالاقصی در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی مقاومت کرده و خانه‌هایشان بر سرشان خراب شد و ده‌ها شهید در این راه تقدیم کردند.
هنیه خطاب به اهالی الشیخ جراح گفت: شما تنها نیستید مردم شما با شما هستند و مقاومت شما با شماست و اگر مقاومت و اراده مردمی برای دفاع از الشیخ جراح مواجه نبود مجبور به طرح راه حل‌ها از طریق دادگاه‌هایش نبود.
رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: این دادگاه‌هایی که نیایش یهودیان را در مسجدالاقصی اعمال می‌کند و ابزار رژیم اشغالگر برای نابودی آرامستان مسلمانان الیوسفیه است همان دادگاه‌هایی است که قبلاً هم خانواده‌های ام کامل الکرد، الغاوی و حنون را از خانه‌هایشان بیرون کردند و حالا هم اگر مقاومت و مبارزه مردم نبود به دنبال راه حلی برای قضیه الشیخ جراح نمی‌بود.
هنیه تأکید کرد: ما در مقاومت به شما تاکید می‌کنیم که هرگز اجازه نخواهیم داد دادگاه‌های رژیم اشغالگر چیزی را که در جنگ به دست نیاوردند آن را با حیله و نیرنگ به دست آورند.
او تاکید کرد: رژیم صهیونیستی یک رژیم غیرقانونی در خاک فلسطین است و ما از آن امید رعایت عدالت و انصاف را نداریم و دورانی آمده که در آن این موازنه‌ها تغییر کرده است.
وی تاکید کرد: اشغالگری اسرائیل بر سرزمینمان سرنوشت محتوم ما نیست و امروز بیش از هر زمان دیگری متوجه شده‌ایم که نابودی اشغالگران در سرزمینمان سرنوشت محتوم آنهاست و اراده و مقاومت مردم ما قادر است آنها را به عقب‌نشینی وادار کند. محله شیخ جراح در محاصره اراده و مقاومت مردم ما خواهد ماند تا لحظه آزادی سرزمین ما فرا رسد لحظه‌ای که انشاءالله نزدیک است.
تماس اهالی الشیخ جراح با هنیه پس از آن انجام شد که خانواده‌های ساکن در محله الشیخ جراح پیشنهاد دادگاه رژیم صهیونیستی در قدس مبنی بر اینکه این خانواده‌ها به عنوان مستأجر 15 سال را در خانه‌هایشان در این محله ساکن باشند رد کردند و در این مدت مبلغی را به انجمن صهیونیستی نحلات شمعون که ادعای مالکیت زمین‌های الشیخ جراح را دارد، پرداخت کنند.
27 خانوده فلسطینی از سال 1956 طبق توافق میان دولت اردن و آژانس آنروا در خانه‌هایشان در محله الشیخ جراح ساکن هستند. گروه‌های شهرک‌نشین صهیونیست مدعی هستند که این خانه‌ها در زمین‌هایی بنا شده که قبل از سال 1948 متعلق به یهودیان بوده است چیزی که فلسطینی‌ها آن را رد می‌کنند.

نبرد سیف‌القدس با شلیک ده‌ها موشک مقاومت از سمت غزه به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و در  پاسخ به تشدید تجاوزات رژیم اشغالگر علیه مسجد‌الاقصی و قدس و به خصوص تصمیم آن برای آواره کردن اهالی الشیخ جراح آغاز شد. رژیم صهیونیستی در این نبرد در برابر گروه‌های مقاومت شکست بد و تاریخی خورد.
در عین حال در این جنگ 248 نفر از اهالی غزه به شهادت رسیدند. نیروهای مقاومت نیز با شلیک بیش از 4000 موشک و راکت توانستند معادلات نبرد را در راستای اهداف خود تغییر داده و خسارت‌های سنگین به صهیونیست‌ها وارد کنند.

 عملیات سیف‌القدس 20 اردیبهشت ماه شروع شد و با آتش‌بس در ساعت 2 بامداد جمعه 31 اردیبهشت تمام شد.

انتهای پیام
captcha