نامه جمعی از اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در دفاع از مرجعیت
کد خبر: 4008503
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳

نامه جمعی از اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در دفاع از مرجعیت

جمعی از اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیّه قم در دفاع از ساحت مرجعیت و محکومیت اهانت یکی از سایت‌های رسمی به مرجعیت نامه سرگشاده‌ای منتشر کرده‌اند.

نامه سرگشاده جمعی از اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیّه قم در دفاع از ساحت مرجعیتبه گزارش ایکنا، جمعی از اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیّه قم در دفاع از ساحت مرجعیت و محکومیت اهانت یکی از سایت‌های رسمی به مرجعیت نامه سرگشاده‌ای منتشر کرده‌اند که متن این نامه بدین شرح است:

بسم اللّه الرحمن الرحیم

قال الإمام الصادق علیه السلام: الرّادّ علیهم کالرّادّ علینا و الراد علینا الراد علی اللّه و هو علی حد الشرک باللّه عزّوجل.

خبر ناگوار اهانت و هتّاکی یکی از نویسندگان در پی ایراد توصیه‌های مشفقانه مرجعیت شیعه به مسئولان اجرایی کشور عزیزمان، قلب همه مؤمنین، علما، فضلا و طلاب را جریحه‌دار کرد. مرجعی که سال‌های سال در حیات امام راحل عزیزمان و پس از آن در دوران زعامت مقام معظم رهبری، همیشه و همیشه، مورد وثوق واعتماد آنان و پناه و ملاذ مردم و روحانیت بوده و هستند و رهبری معظم به تبعیت و تجلیل از ایشان تأکید می‌ورزند.

فقیه عظیم الشأنی که یک قرن متمادی از عمر پر برکت خویش را در راه دفاع از دین مبین اسلام و مذهب حقه تشیّع گذرانده و هم اکنون نیز در مقام معنوی دینی مرجعیت، به انجام وظایف شرعی مشغول است.

بزرگواری که از زمان آیت‌االلّه العظمی بروجردی در مثل انحلال مجلس مؤسسان با مرحوم امام راحل و علمای بزرگ آن زمان همکار و همراه بوده و سپس در دوران خفقان پهلوی به عنوان مشاور علمی سیاسی مرجعیت شیعه مستقیماً وارد در مسائل مبارزاتی علیه دشمنان اسلام و رژیم منحوس پهلوی و پس از آن هم در دوران انقلاب، در خبرگان قانون اساسی، از بنیانگذاران این قانون و اصل ولایت فقیه و دیگر اصول مهمّه قانون اساسی بوده است و پس از آن نیز با اعتماد مرحوم امام عزیز در سمت دبیری شورای نگهبان قریب به دو دوره در متن نظام اسلامی بوده و بعد از آن که مرجعیت را با اصرار بزرگان و مؤمنین پذیرفت نیز همواره و در همه جا حامی نظام اسلامی و ارزش‌های اسلامی بوده و هست. علّامه و فقیه بزرگوارى که با تألیف قریب به دویست جلد کتاب ارزشمند، افتخارى بزرگ براى تاریخ شیعه بوده و خواهد بود.

حال در این برهه از زمان که مردم عزیزمان بر اثر فتنه‌گرى‌هاى دشمنان و بی تدبیری برخی مسئولان، تحت فشارهای اقتصادی شدید قرار گرفته‌اند، شیرینی توصیه‌های دلسوزانه ایشان به مسئولان اجرایی، جهت رفع فشارهای اقتصادی و نیز رابطه عزّتمندانه و مقتدرانه با کشورهای جهان بخصوص کشورهای اسلامی، که موجب خوشحالی کثیری از نخبگان و ملّت شریف ایران شده است، به مذاق برخی – که آبشخور آنها معلوم است – خوش نیامده و در سایتی رسمی با ادبیاتى که انسان از تفوّه به آنها شرم دارد، به ساحت مرجعیت عالیقدر شیعه اهانت و بی ادبی نموده و قلوب همه را داغدار کرده است و توصیه همیشگی رهبری معظم انقلاب به لزوم احترام و تجلیل از مراجع بزرگوار را پایمال خودخواهی و تندروی‌های خود کرده است.

ما جمعی از اساتید، طلّاب و فضلای حوزه بزرگ قم، ضمن محکوم کردن این نوع جسارت‌ها و بى ادبى‌ها، از مدیران محترم حوزه علمیّه، جامعه محترم مدرسین و همچنین دادستانی محترم به عنوان مدّعى العموم درخواست مصرّانه داریم که این هتّاکی به ساحت مقدّس مرجعیت را محکوم نموده و نویسنده و آمران به این کار زشت و نابخردانه را مطابق ماده ۲۷ قانون مطبوعات، محاکمه نموده و ریشه این گونه تفکّرات ضد روحانیت را براى همیشه نابود کنند.

و السلام علی من اتبع الهدی ۲۰ ربیع الأول ۱۴۴۳

قم، عشّ آل محمد علیهم السلام

انتهای پیام
captcha