واکنش آیت‌‌الله استادی در پی اهانت به آیت‌الله صافی گلپایگانی: هر چه زودتر عذرخواهی کنید
کد خبر: 4008745
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
در مراسم بزرگداشت علامه حسن زاده آملی؛

واکنش آیت‌‌الله استادی در پی اهانت به آیت‌الله صافی گلپایگانی: هر چه زودتر عذرخواهی کنید

عضو جامعه‌ مدرسین حوزه‌ علمیه قم گفت: هجمه‌هایی که این روز‌ها علیه ساحت مرجعیت شاهدیم به‌شدت محکوم است و مرجعیت هر جا که نیاز باشد، صحبت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله رضا استادی شامگاه پنجشنبه در آیین بزرگداشت چهلمین‌ روز ارتحال علامه‌ حسن‌زاده‌ آملی که از سوی آیت‌الله‌ عبدالله جوادی‌ آملی درمسجد اعظم قم برگزار شد، با انتقاد از تعرض به ساحت مرجعیت گفت: شنیدم کسی دانسته یا ندانسته به ایشان اهانت و جسارت کرده است؛ این ناشکری‌ها اثر بد دارد، باید به تمام عزیزان از جمله امام، مقام معظم رهبری و همه‌ مراجع احترام بگذاریم، زیرا حق دارند، این‌ها پدر امت هستند.

استادسطوح عالی و خارج فقه حوزه‌های علمیه تصریح کرد: آیت الله لطف‌الله صافی گلپایگانی غیرت دینی‌‌اش زبانزد خاص و عام و همه است و هر کجا لازم باشد صحبت می‌کند. اینکه فردی باآگاهی یا ناآگاهی نسبت به ایشان جسارت کرده است، از سوی حوزه و حوزیان رد شده و محکوم است.

آیت الله استادی ادامه داد: من نمی‌دانم و این آقا را نمی‌شناسم که چطور در سایه انتقاد اینطور صحبت کرده و کسی جلوی او را نگرفته است؟! او می‌تواند به مرجع تقلید بگوید من به این حرف شما انتقاد دارم و توضیح بدهید؛ اما نباید زیر سایه انتقاد بی‌ادبی کند و چیز‌هایی بگوید که فکر می‌کنم اگر بعدا خودش بخواند پشیمان شود.

وی تصریح کرد: امیدوارم هر چه زودتر او عذرخواهی کرده و به این موضوع خاتمه دهد چرا که وظیفه ما این است که به مراجع احترام بگذاریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به جایگاه والای علمی و ویژگی‌های بارز اخلاقی مرحوم علامه حسن زاده آملی اظهار کرد: این عالم ربانی در دوران طلبگی از اساتید مبرز و علمای بزرگی در قم و تهران بهره‌مند شد.

وی با بیان اینکه علامه‌ حسن‌زاده در کنار فقه و اصول در دیگر علوم نیز بسیار تلاش کرده بودند، افزود: ایشان در همان جوانی به مقام برجسته علمی دست پیدا کرده بود و لقب «ذوفنون» برای ایشان تعارف نیست، بلکه واقعیت انکارناپذیری است.

استاد سطوح عالی و خارج حوزه علمیه، اخلاص و مردم داری کم نظیر مرحوم علامه‌ حسن زاده را از ویژگی‌های برجسته این عالم ربانی عنوان کرد.

آیت الله استادی با اشاره به تألیفات متعدد و ۵۰ سال تدریس علامه حسن زاده، تصریح کرد: ایشان توجه و اهتمام ویژه‌ای به مسأله احترام به اساتید داشت، اما متأسفانه امروزه شاهد هستیم برخی طلاب با چند سال درس خواندن خود را بی نیاز از استاد می‌دانند.

وی با بیان اینکه طلاب جوان حوزه‌های علمیه، باید بزرگانی همچون علامه حسن زاده را به عنوان الگوی خویش قرار دهند، گفت: ادامه راه و مسیر بزرگان حوزه‌های علمیه در عرصه علم و اخلاق، بهترین تشکر و قدردانی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های ایشان است.

انتهای پیام
captcha