برگزاری کلاس‌های قرآن کارگاه‌محور برای کودکان در حصه اصفهان
کد خبر: 4009127
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱

برگزاری کلاس‌های قرآن کارگاه‌محور برای کودکان در حصه اصفهان

مؤسسه فاطمة‌الزهرا(س) که در منطقه محروم حصه اصفهان واقع شده، قرآن‌‌آموزانی را تحت پوشش قرار دارد که در همین کودکی با مشکلات متعدد اجتماعی دست به گریبان هستند.

منطقه حصهفاطمه کیانی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت فاطمة‌الزهرا(س) حَصه در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: غالب کلاس‌های مجموعه ما به صورت کارگاه برگزار می‌شود، عمده مخاطبان ما نیز کودکان زیر 12 سال هستند، بیش از 120 کودک زیر 12 سال در این منطقه تحت پوشش مرکز ما به صورت رایگان هستند. همچنین برای پسران و دختران 12 تا 17 سال نیز دو کارگاه جداگانه برگزار می‌‌کنیم.

وی افزود: منطقه حصه یکی از نقاط محروم‌ شهر اصفهان است به صورتی که بسیاری از قرآن‌‌آموزان ما حتی فاقد اوراق هویتی هستند و دارای خانواده‌های تعریف‌شده نیستند، اینجا حاشیه شهر محسوب می‌شود. از سوی نهادهایی مثل سازمان اوقاف، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یا سازمان تبلیغات اسلامی نیز به مؤسسه ما کمکی نمی‌شود و تمام هزینه‌ها از طریق صدقات و نذورات مردمی تأمین و صرف فرهنگ، آموزش، تربیت و تعلیم فرزندان این منطقه می‌شود.

کیانی در رابطه با کلاس‌هایی که در این مؤسسه برگزار می‌شود، گفت: کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی قرآن، شعر، داستان، قصه، قصص قرآنی، فضائل اهل بیت(ع)، مباحث تربیتی و مسائلی که با روان کودکان مرتبط می‌شود مانند اعتماد به نفس کودکان، چون این کودکان بسیار سرخورده هستند، در این مجموعه مورد توجه قرار گرفته است، کلاس زیر 12 سال در روزهای سه‌شنبه، در قالب سه‌شنبه‌های مهدوی برگزار می‌شود و بیش از 100 کودک حضور پیدا می‌کنند و مؤسسه محل رفت‌ و آمد کودکان می‌شود، در کل مجموعه‌ای از آموزش‌ها مد نظر است.

مدیرعامل مؤسسه قرآنی فاطمة‌ الزهرا(س) حَصه اظهار کرد: میان قرآ‌ن‌آموزان ما کودک کار نیز وجود دارد اما به نظر خودشان کودک کار نیستند و کار را جزء زندگی خود می‌دانند. این منطقه، بومی نیست و مهاجرپذیر است، از افغانستان، سوریه، ترکیه، اقوام ایرانی، کرد، لر، ترک و ... حضور دارند، در کلاس‌هایمان همه زبان‌ها و چهره‌ها را می‌بینیم، بسیاری از آن‌ها متشخص اما فقیر هستند، استعدادهای خیلی خوبی میانشان هست و بسیار علاقه‌مند هستند.

یادآور می‌شود، این مؤسسه از آبان 93 مجوز خود را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده و در شهر اصفهان، خیابان لاله، اتوبان فرودگاه، حصه شمالی، خیابان رودکی، نرسیده به دبستان رودکی، کوچه شقایق، درب پنجم واقع شده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha