رهاشدگی معاونت قرآن را به پایان رسانید
کد خبر: 4009595
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
سخنی با وزیر ارشاد؛

رهاشدگی معاونت قرآن را به پایان رسانید

انتظار برای معرفی معاون جدید قرآن و عترت وزیر ارشاد در حالی از‌ دید فعالان قرآنی طولانی شده است که معاون پیشین از پنجم‌ آبان‌ماه به طور رسمی از این معاونت خداحافظی کرده است، معاونتی که متولی بخشی از فعالیت‌های راهبردی نظام است.

معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد

به گزارش ایکنا، معاونت قرآن و‌ عترت وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی متفاوت‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند، روزهایی بدون‌ مسئول و‌ سرپرست و البته رها شده به حال خود.

استقرار دولت جدید و اقداماتی که طی مدتی کوتاه در عرصه‌های مختلف از خود نشان داد،‌ این گمانه را ایجاد کرد که در دولت جدید تمام فعالیت‌ها با سرعت جهادی به پیش خواهد رفت،‌ بر همین اساس بود که پیش‌بینی می‌شد، تسریع روند اقدامات دولت در عرصه‌های مختلف به حوزه فعالیت‌های قرآنی نیز تسری پیدا کند، اما ظاهر امر حداقل در مورد معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به نوعی بالاترین ساختار امور قرآنی دولت نیز هست، چیز دیگری را نشان می‌دهد.

شرایط پس از استقرار دولت به گونه‌ای برای یکی از‌ جوان‌ترین‌ ساختارهای وزارت ارشاد پیش رفته است که ساختارهای دیگر این وزارتخانه از بزرگ‌ترین تا کوچک‌ترین آنها از اولین روزهای پس از معرفی وزیر، یک به یک میزبان‌ مراسم‌های تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید بوده‌‌اند تا فعالیت‌های اجرایی و اهداف سیاست‌گذاری شده‌ در آن ساختارها بدون کمترین توقفی به کار خود ادامه دهد.

این وضعیت معاونت قرآن و عترت در حالی رقم خورده است که فعالان قرآنی بسیار زودتر از زمان فعلی چشم‌ به راه معرفی معاون جدید و تعیین تکلیف این معاونت بوده‌اند. 

انتظار برای معرفی معاون جدید قرآن و عترت وزیر ارشاد در حالی از‌ دید فعالان قرآنی طولانی شده که عبدالهادی فقهی‌زاده - معاونی که حالا باید او را با صفت پیشین خطاب کرد - چهارشنبه پنجم‌ آبان‌ماه به طور رسمی از این معاونت خداحافظی کرد تا از یک هفته قبل معاونتی که متولی بخشی از فعالیت‌های راهبردی نظام است (مقام‌ معظم رهبری بارها در بیانات خود در جمع فعالان قرآنی از فعالیت‌های قرآنی به عنوان یک‌‌ فعالیت راهبردی برای نظام نام برده‌اند) همچنان بدون ‌مسئول باقی بماند و رسانه‌ها هم خسته از گمانه‌زنی‌ها به انعکاس رویدادهای کم‌رمق قرآنی بپردازند و مخاطبان فعالیت‌های قرآنی کشور پس از مروری کوتاه بر وضعیت معاونت قرآن وزارت ارشاد، نظراتشان حول این سؤال بچرخد که «آیا معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد به حال خود رها شده است؟».

نگارنده این مطلب البته با توجه به دیده‌ها و شنیده‌های خود در مورد معرفی معاون جدید و اقدامات وزیر در رابطه به این معاونت اظهار نظر کرده و از جریانات و اقدامات به دور از چشم‌ رسانه‌ها و تصمیمات اتخاذ شده پشت درهای بسته اطلاعی ندارد.

در پایان این نوشتار باید یادآور شد تنها موردی که می‌تواند مایه امیدواری فعالان قرآنی از تعلل در معرفی معاون جدید باشد و آنها را از سوءظن بی‌توجهی به معاونت دور کند، رایزنی‌های وزیر برای معرفی شخصیتی جامع از هر نظر و طولانی شدن این فرایند از باب مورد اشاره باشد.

تیمور کاکایی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
محمد احسان نیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۳ - ۰۸:۴۲
0
0
چه عجله ای برای عرفی معاون
تا خود وزیر و مدیران بالادستی نخواهند وضعیت قرآنی کشور تغییر پیدا کند حضور داشتن و نداشتن معاون هیچ افاقه ای نمی کند
باید قرآن برای وزیر مهم باشد بعد در مورد معرفی کردن یا نکردن معاون بحث کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۳ - ۱۲:۱۱
0
0
مظلومیت قرآن در نظام اسلامی شوخی بزرگ روزگاره
قرآن مظلوم
captcha