حضور 73 نفر در گروه داوری مرحله نیمه‌نهایی مسابقات سراسری قرآن + اسامی
کد خبر: 4011204
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴

حضور 73 نفر در گروه داوری مرحله نیمه‌نهایی مسابقات سراسری قرآن + اسامی

اسامی داوران حاضر در مرحله نیمه‌نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اعلام شد که براساس آن 30 داور در بخش بانوان و 43 داور نیز در بخش آقایان در گروه داوری حضور دارند.

گروه داوری مسابقات سراسری قرآن

به گزارش ایکنا، مرحله نیمه‌نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از صبح امروز 16 آبان‌ ماه در ساختمان شهید سلیمانی سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شده و تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.

معاونت مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف اسامی داوران این مرحله از مسابقات را اعلام کرد که براساس آن در بخش بانوان 30 نفر و در بخش آقایان نیز 43 نفر در گروه داوری حضور دارند.

داوران این دوره با توجه به طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن انتخاب شده‌ و بر همین اساس است که شاهد حضور داورانی از استان‌هایی همچون لرستان، ایلام، کرمانشاه، سمنان و ... در گروه داوری هستیم، موضوعی که به نظر می‌رسد جزء معدود ادواری باشد که رخ می‌دهد.

بر اساس گزارش ایکنا در گروه بانوان و در رشته قرائت تحقیق و قرائت ترتیل، زهره صالحی از اصفهان و مرضیه دیانی از تهران در بخش تجوید، مریم خطیب از اصفهان و فهیمه گلپایگانی از سمنان در بخش وقف و ابتدا، ایمان صحاف از تهران و صدیقه بارانی از اصفهان در بخش لحن، ملیحه اسحاق‌نژاد از مشهد و سمیه حاجعلی از تهران در بخش صوت به عنوان داور حضور دارند.

در این رشته‌ها حوریه عقبایی از تهران به عنوان ‌سرپرست هیئت داوران و زهره مقدسی از تهران نیز به عنوان ناظر هیئت داوران معرفی شده است.

در رشته حفظ 20 جزء بخش بانوان، اعظم الماسی از تهران در بخش تجوید، فاطمه میرغیاثی از استان قم در بخش وقف و ابتدا، مریم منصوری از تهران در بخش لحن، خدیجه بیرانوند از لرستان در بخش صوت، سارا احسانی‌پور از ایلام و فاطمه‌سادات حسینی‌فر از تهران در بخش صحت حفظ به عنوان داور معرفی شده و مائده ادیب‌زاده از قم سرپرست هیئت داوران و منصوره سرمدی از تهران نیز ناظر هیئت داوران است.

در رشته حفظ کل قرآن کریم در بخش بانوان نیز هاجر عزت‌پژوه از قم و اعظم تشیعی‌فرد از مرکزی در بخش تجوید، هاجر حیدری از تهران و معصومه آگاهی از تهران در بخش وقف و ابتدا، سمانه کوچکی از تهران و رضوانه جلالی از البرز در بخش لحن، هاله فیروزی از اردبیل و سمیه هیبتیان از اصفهان در بخش صوت، زهرا افخمی از مشهد و مریم عادل‌نیا از اصفهان در بخش صحت حفظ به عنوان داور معرفی شده و زهرا صریحی‌نژاد از تهران سرپرست هیئت داوران و نجمه شبانی‌قهرودی از تهران نیز ناظر بخش داوری در این رشته است.

در بخش آقایان و در رشته قرائت تحقیق نیز عباس امام‌جمعه از تهران و محمدرضا ستوده‌نیا از اصفهان در بخش تجوید، حسن حکیم‌باشی از مشهد و محمدرضا حاجی‌اسماعیلی از اصفهان در بخش وقف و ابتدا، مهدی دغاغله از خوزستان و رضا محمدپور از اردبیل در بخش لحن، احمد ابوالقاسمی از تهران و محمد عباسی از تهران در بخش صوت به عنوان گروه داوری معرفی شده و سیدمحسن موسوی‌بلده از تهران سرپرست هیئت داوران و احمد حاجی‌شریف از تهران نیز ناظر گروه داوری در این رشته است.

در رشته‌های ترتیل و اذان نیز جواد پناهی از مشهد و محمدرضا پورزرگری از تهران در بخش تجوید، سعید رحمانی از تهران و مرتضی خرمی‌ از مازندران در بخش وقف و ابتدا، مختاری از یزد و عباس هاشمی از بوشهر در بخش لحن، مسعود عنایتی‌مقدم از اصفهان و صالح اطهری‌فرد از البرز در بخش صوت به عنوان داور و کریم دولتی نیز به عنوان سرپرست هیئت داوران معرفی شده است.

در رشته حفظ کل قرآن کریم نیز بهروز یاریگل از تهران و محمدرضا ابوالقاسمی از تهران در بخش تجوید، مرتضی مختاری از استان مرکزی و سعید فیاض از یزد در بخش وقف و ابتدا، محمود لطفی‌نیا از گیلان و علی قربانی از آذربایجان شرقی در بخش لحن، محمدحسین سعیدیان از تهران و محمدجواد کاشفی از مشهد در بخش صوت، محمد مصطفی‌پور از گیلان و محمدصادق زارعان از آذربایجان شرقی در بخش صحت حفظ به عنوان داور معرفی شده و امیر آقایی از مشهد نیز سرپرست هیئت داوران و معتز آقایی از تهران نیز ناظر گروه داوری است.

در رشته حفظ بیست جزء قرآن نیز مهدی ناصرزعیم از البرز و کیوان حسینی از کرمانشاه در بخش تجوید، علیرضا شاه‌فضل از اصفهان و احمد زرنگار از تهران در بخش وقف و ابتدا، ‌علی‌اکبر کاظمی از یزد و علی خانی از ایلام در بخش لحن، رحیم خاکی از تهران و حامد ولیزاده از تهران در بخش صوت، رسول آزمایش از آذربایجان شرقی و محمدرضا دستور از اصفهان در بخش صحت حفظ به عنوان داور معرفی شده‌اند. در این رشته مهدی حسنی از تهران سرپرست و حسین طرقی از تهران نیز ناظر بخش داوری است.

بر اساس گزارش ایکنا، مرحله نیمه‌نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از صبح امروز شروع شده و تا 22 همین ماه ادامه دارد. در این مرحله از مسابقات فایل تصویری اجرای ضبط شده شرکت‌کنندگان در رشته‌های مختلف برای گروه داوری پخش می‌شود.

نفرات برتر به فینال که اواخر آذرماه برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

براساس برنامه اعلام شده از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه یکشنبه 16 آبان‌ماه این مسابقات در بخش بانوان در رشته قرائت تحقیق و ترتیل برگزار می‌شود. روز 17 آبان‌ماه نیز مسابقات رشته حفظ 20 جزء قرآن کریم در بخش بانوان برپا رقابت‌ها در رشته حفظ کل در گروه بانوان نیز روزهای 18 و 19 آبان‌ماه برگزار می‌شود.

همچنین، در بخش آقایان نیز مسابقات در رشته قرائت تحقیق طی روزهای 16 و 17 آبان‌ماه برگزار می‌شود. روزهای هجدهم تا ظهر روز نوزدهم آبان‌ماه نیز رقابت رشته‌های قرائت ترتیل و اذان برگزار و از ظهر روز 19 آبان تا 21 آبان نیز رقابت‌های رشته حفظ کل برپا می‌شود. همچنین رقابت در رشته حفظ 20 جزء در بخش آقایان نیز 22 آبان‌ماه برپا می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha