اعلام نتایج مسابقات قرآن استان تهران در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3997269
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰

اعلام نتایج مسابقات قرآن استان تهران در صفحات معارفی رسانه‌ها

صفحات معارفی رسانه‌ها امروز 22 شهریورماه علاوه بر بازنشر رویدادهایی همچون نشست خبری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، به انتشار نتایج مسابقات قرآن استان تهران نیز پرداخته‌اند.

به گزارش ایکنا، امروز دوشنبه 22 شهریورماه صفحات معارفی رسانه‌ها بیش از هر خبر دیگری به بازنشر نشست خبری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی پرداخته‌اند. در کنار این خبر، نتایج مسابقات قرآن استان تهران در بخش بانوان نیز به صورت محدود بازنشر یافته است. در ادامه نگاهی گذرا به صفحات معارفی رسانه‌ها انداخته شده است.

فارس

صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس امروز 22 شهریورماه طی گفت‌وگویی با معاون سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از جابجایی و تغییر 54 درصد ائمه جمعه با ملاک ارزیابی عملکرد خبر داده و بیان کرده است: «مسأله‌محوری و حرکت به سمت برنامه، مبنای تغییر و جابه‌جایی ائمه جمعه است و ۵۴ درصد این تغییرات و جابه‌جایی‌ها با ملاک جوانی و بومی‌گزینی اتفاق افتاده است».

این خبرگزاری همچنین تلاوت ترتیل صفحه ۲۱۲ قرآن شامل آیات ۲۶ تا ۳۳ سوره مبارکه یونس با صدای «شهریار پرهیزکار» را بارگذاری کرده است.

تسنیم

خبرگزاری تسنیم در صفحه دین،‌ قرآن و اندیشه گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام «مصطفی کرمی»، پژوهشگر و کارشناس دینی با موضوع اربعین و آثار پیاده‌روی اربعین بر جامعه انجام داده است. وی در بخشی از سخنان خود در این گفت‌وگو بیان کرده است: «ما نباید منفعل عمل کنیم، بلکه باید سعی می‌کردیم ارزش‌های حسینی و زیبایی‌های اربعین را با خود به شهر و دیارمان می‌آوردیم و با انتقال روحیات و صفات اربعینی، مبلّغ اربعین می‌شدیم که البته الحمدلله همین ماجرا اتفاق افتاد و نمود آن را در حضور و همدلی مردم در صحنه‌های سخت چند سال گذشته مثل سیل شیراز و زلزله کرمانشاه مشاهده کردیم. بنابراین در این برهه زمانی هیچ ظرفیتی به اندازه راهپیمایی اربعین قابلیت بهره‌برداری جهت تقویت جبهه حق در مقابل مستکبران وجود ندارد».

«انقلاب اسلامی و پایان سلطه چپ‌ها بر هنر و ادبیات / تاریخ درباره حقانیّت گفتمان‌های چپ و مذهبی قضاوت کرد» و «بازیابی ریشه‌های انقلاب اسلامی در اندیشه سیاسی امام (ره) / سیر تحول اندیشه سیاسی منتشر شد» دو عنوان خبری دیگر این خبرگزاری است که در روز 22 شهریورماه منتشر شده است.

ایسنا

خبرگزاری دانشجویان ایران تا زمان تهیه این گزارش تنها یک خبر را بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه قرار داده است. بر اساس این خبر هیأتی از خدام عتبه حسینی به سرپرستی «سیدمحمد بحرالعلوم»، مدیر بخش خدام عتبه حسینی و «سیدمحمد عبدجاسم»، مدیر روابط عمومی عتبه حسینی با «حمزه نجاتی آرانی» وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد دیدار کردند. طی این دیدار که در آستانه اربعین حسینی در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد صورت گرفت، سید محمد بحرالعلوم آمادگی خود را برای استقبال از زائران ایرانی در ایام اربعین اعلام کرد.

مهر

خبرگزاری مهر در صفحه قرآن و عترت نتایج چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن استان تهران در بخش بانوان که روز گذشته به پایان رسید را منتشر کرده است. این مسابقات در بخش آقایان از ۱۶ شهریورماه به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مجتمع بصیرت اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران واقع در منطقه حکیمیه آغاز شد. مسابقات بخش بانوان نیز طی دو روز 20 و 21 شهریورماه برگزار شد.

این خبرگزاری همچنین گزارش جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی که روز گذشته برگزار شد را منتشر کرده و آن را با تیتر «پیگیری شورای توسعه برای ارائه برنامه‌های قرآنی وزارتخانه‌ها» بر روی خروجی قرار داده است.

«طرح ملی تلاوت شباب الرضا‌(ع) در حال برگزاری است» و «پویش قرآنی در مراسم اربعین امسال در عراق اجرا می‌شود» دو عنوان دیگر از عناوین خبری صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر در روز 22 شهریورماه است.

ایرنا

خبرگزاری جمهوری اسلامی تا زمان تهیه این گزارش صفحه قرآن و معارف را با انتشار سه عنوان خبری به روزرسانی کرده است. در یکی از این خبرها سخنان «محمدرضا مسیب‌زاده»،‌مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در جلسه وبینار روسای ادارات قرآن، عترت و نماز ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور را بازنشر داده است. مسیب‌زاده در این نشست بیان کرده است: «در سال‌های اخیر با توجه به تلاش‌های شبانه‌روزی صورت گرفته، تمام فعالیت‌های حوزه قرآن، عترت و نماز تثبیت شده است و اکنون به دنبال ایجاد فعالیت‌های ساختاری و ریشه‌ای در این زمینه هستیم».

ایرنا در خبر دیگری گزارشی از نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد قمی»،‌ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی منتشر کرده و در گزارش دیگری به مراسم‌ ختم مجازی در دوران کرونایی و دلایل سرپیچی مردم از چنین مراسماتی پرداخته است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان با انتخاب تیتر «حاضریم مسئولیت اربعین را بر عهده بگیریم» به انعکاس صحبت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی در نشست خبری امروز وی پرداخته است. رئیس سازمان تبلیغات در این نشست خبری در خصوص اینکه رویکرد این سازمان برای اربعین چیست، بیان کرده است: «ما در مناسبات مذهبی مسئولیت محوری داریم؛ مثل ماه محرم. برای اربعین هم صریح می گویم که آمادگی کامل داریم ورود کنیم و مسئولیت اربعین را بپذیریم؛ ولی چون به عهده ما نبود فقط همکاری کردیم با ارگان‌های ذیربط. ما به عنوان دستگاهی که مسئولیت در اربعین ندارد، عزم حمایت موثر را داریم؛ ولی در این مورد نمی‌توانیم بیش از وظیفه مان ورود کنیم. این نکته را هم بگویم که هیچ دلیلی ندارد هیئت تعطیل شود و به عزاداری نپردازد. در مجموع برای برگزاری مراسم‌های محرم با نظرسنجی وزارت بهداشت، دو برابر بیشتر مراعات کردیم».

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان همچنین حدیثی از امام کاظم (ع) درباره کودکان را بازنشر داده است.

میزان

صفحه ادبیات، دین و اندیشه خبرگزاری میزان به مناسبت انتشار چاپ دوم کتاب «نمک گیر» به معرفی این کتاب پرداخته است. چاپ دوم «نمک گیر»؛ جلد یک از مجموعه پیرغلامان حسینیه ایران (خاطرات حاج حسین برزگر، سردسته هیئت خلف باغ یزد) است که به کوشش «زهرا عوض‌بخش» و «محمدعلی جعفری» در قطع رقعی و ۱۲۴ صفحه، همزمان با ایام محرم توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

«حکم خرید و فروش نسیه به قیمت بیش از نقد»، «عبداللهی: دومین جشنواره سرود «رفیق خوشبخت ما» با محوریت سردار دل‌ها برگزار می‌شود» و «کاهش قیمت کاغذ در بازار/پیگیری برای تشکیل کارگروه کاغذ و تنظیم بازار» از دیگر مطالب خبری منتشر شده در خبرگزاری میزان است.

ایبنا

خبرگزاری کتاب ایران امروز 22 شهریورماه در صفحه دین و اندیشه گفت‌وگویی با «محمدرضا سنگری»، نویسنده، پژوهشگر و رئیس اندیشکده ادبیات پایداری حوزه هنری در رابطه با عنوان، موضوع و هدف برگزاری جشنواره خاتم انجام داده است. وی با تأکید بر این‌که در جشنواره «خاتم» بنا نیست بازنویسی در قصه‌ها انجام دهیم، گفته است: «ممکن است محور داستان، شخصی باشد که کنش وی سبب بروز خصوصیتی شده باشد که این خصوصیت، تداعی‌کننده رفتار پیامبر(ص) است؛ بنابراین در ظرف داستان مدرن هم می‌توانیم به این موضوع بپردازیم».

هفتمین دوره جشنواره خاتم با شعار «جهان پیامبر(ص)، جهان ما» با محور داستان کوتاه و روایت داستانی درباره پیامبر رحمت(ص) برگزار می‌شود. بر این اساس، موضوع داستان و روایت داستانی ارسالی به جشنواره باید با الهام از بینش، روش، کنش و منش حضرت رسول اکرم(ص) با توجه به نیازهای مخاطب و شرایط امروز جهان و مستند به اسناد و روایات معتبر باشد.

«مختاری: تروریسم مختص ایدئولوژی خاصی نیست»، ««منطق شناخت شبهه» در بازار کتاب»، «ریشه‌های اندیشه سیاسی شیعه در باب حکومت»، «بزرگداشت طوبی کرمانی برگزار می‌شود»،‌ «مجموعه مقالات کنگره ملی شهید محراب «آیت الله مدنی» منتشر شد»، «آثار فقر بر انسان و اجتماع/ چگونه فقر به هویت و ساختارهای بشری آسیب می‌زند؟» و «بررسی استراتژی‌های خردمندانه و نتایج سیاستی اقتصادی» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در خبرگزاری کتاب ایران است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha