کد خبر: 4017246
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸
رئیس جامعةالمصطفی العالمیه:

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: تقویت شبکه توزیع و بازاریابی منشورات المصطفی یکی از مسائل ضروری است که باید مورد بازنگری قرار گیرد.

حجت‌الاسلام علی عباسی، رئیس جامعه‌المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه پیش از ظهر امروز دوشنبه هشتم آذرماه در جلسه شورای پژوهشی المصطفی با بیان اینکه انتشارات ویترین علمی جامعةالمصطفی است، افزود: اقدامات تحولی بسیار خوبی در بخش پژوهش جامعةالمصطفی، به ویژه انتشارات دیده می‌شود که شایسته تقدیر است.

وی اظهار کرد: انتشارات هر مجموعه دانشگاهی مانند جامعةالمصطفی، ویترین علمی آن مجموعه به شمار می‌آید و معتبرترین دانشگاه‌های جهان، دارای انتشاراتی با جایگاه برجسته هستند که در ایجاد«مرجعیت‌ علمی» برای آن‌ها مؤثرند. منشورات جامعةالمصطفی که یکی از مراکز علمی معتبر بین‌المللی به شمار آید، باید متناسب با جایگاه علمی آن باشد.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، رشد دائمی کیفیت منشورات جامعةالمصطفی را ضروری دانست و ادامه داد: در این خصوص، علاوه بر وظایف انتشارات المصطفی، سطح کیفی تولیدات علمی مراکز تابعه نیز باید پیوسته افزایش یابد تا در کنار رشد کمّی مناسب، از جهت کیفی نیز منشورات المصطفی ارتقا یابند.

حجت‌الاسلام عباسی، توزیع و بازاریابی تولیدات علمی را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: در این زمینه نیاز به بازنگری در روند موجود احساس می‌شود و با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته، هنوز بخش اطلاع‌رسانی، تبلیغات و بازاریابی انتشارات، از جایگاه مناسبی برخوردار نیست که باید در این زمینه راهکار‌هایی اندیشیده شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت ایجاد تسهیلات به منظور بهره‌مندی استادان و طلاب از منشورات جامعةالمصطفی، خاطرنشان کرد: در این زمینه و به ویژه به منظور دسترسی آسان طلاب و دانش‌پژوهان نمایندگی‌های جامعةالمصطفی در خارج از کشور به منشورات المصطفی، باید راهکار‌های مناسب طراحی کرد تا زمینه دسترسی آسان برای همه علاقه‌مندان فراهم شود.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید عبادی، معاون پژوهش المصطفی، گزارشی از جدیدترین فعالیت‌ها و دستاورد‌های پژوهشی جامعةالمصطفی در حوزه انتشارات ارائه کرد.

انتهای پیام
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha: