نقش جامعه قرآنی در بازسازی ساختارهای فرهنگی
کد خبر: 4020675
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲

نقش جامعه قرآنی در بازسازی ساختارهای فرهنگی

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان فارس به تشریح شرط ایجاد تحول فرهنگی در جامعه پرداخت گفت: باید خانواده‌ها و اقشار جامعه را به سمت قرآن سوق دهیم، چراکه جامعه قرآنی به خوبی می‌تواند در جامعه تحول فرهنگی ایجاد کنند.

جامعه قرآنیزهرا کسرایی، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان فارس، در گفت‌و‌گو با ایکنا از فارس، به تبیین نقش جامعه قرآنی در بازسازی ساختارهای فرهنگی با رویکرد انقلابی مدنظر رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: جامعه قرآنی به طور مرتب در حال تلاوت قرآن هستند و با آن انس دارند پس قطعاً ارتباط بهتری با منبع وحی، کتاب آسمانی و عرش دارند به همین دلیل بهتر می‌توانند انسان‌ها را که دارای جنبه روح و معنویت روحی هستند به سمت خود جذب کنند و آن‌ها را هدایت کنند و راه را برایشان باز کنند.

وی با بیان اینکه جامعه قرآنی از سطح سواد بالایی به خصوص در زمینه قرآن برخوردار هستند، گفت: جامعه قرآنی، باید از سطح سواد، تحصیلات و هوش و ذکاوت خوبی برخورد باشند تا بتوانند آیات قرآن را در سینه خود حفظ کنند و یا در زمینه تلاوت بتوانند نت‌های موسیقی قرآن را به خوبی اجرا کنند؛ به همین دلیل این افراد بهتر می‌توانند در زمینه‌های فرهنگی به جامعه پر و بال دهند و به رشد آن کمک کنند.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان فارس با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب گفت: باید خانواده‌ها و اقشار جامعه را به سمت قرآن سوق دهیم، چراکه جامعه قرآنی به خوبی می‌تواند در این زمینه نقش داشته باشد و در جامعه تحول فرهنگی ایجاد کنند.

کسرایی به تشریح شرط ایجاد تحول فرهنگی در جامعه پرداخت و گفت: در این راستا، همه افراد باید با هم، یک دل و یک صدا باشند و این مورد، اتحاد جامعه قرآنی رو می طلبد.

وی با تأکید بر اینکه برای ایجاد تحول فرهنگی در جامعه باید منیت و خودخواهی‌ها کنار گذاشته شود و هدف فقط رضای خداوند باشد، افزود: علاوه بر این باید آرمان‌ها و اصول ارزشی انقلاب را مدنظر قرار دهند و هم‌چنین برابر سختی‌ها و مشکلاتی که بر سر راه کارهای فرهنگی وجود دارد شانه خالی نکنند و از زیر بار مسئولیت در نروند.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان فارس با تصریح اینکه باید برای انجام کارهای فرهنگی با شرح صدر، محکم ایستاد، اظهار کرد: جامعه قرآنی باید به همه تشکل‌های فرهنگی کمک کند و آن‌ها را وجهه قرآنی ببخشد چون اگر به آن‌ها وجه قرآنی ببخشند، رنگ این کارها رنگ خدایی می‌شود اما اگر کارهای فرهنگی ما وجهه قرآنی نداشته باشد پایدار نخواهد بود و زودگذر و موقت است.

کسرایی در پایان بیان کرد: قرآن است که یک برنامه اساسی و اصولی برای سعادت انسان دارد و اقداماتی که برخلاف قرآن باشد یا با قرآن هماهنگ نباشد، هیچ‌وقت پایدار نخواهد بود؛ به همین دلیل جامعه قرآنی نقش بسیار مهمی برای گسترش ساختارهای فرهنگی با رویکرد مدنظر رهبر معظم انقلاب دارد.

انتهای پیام
captcha