شورای عالی قرآن از ظرفیت حوزه علمیه و دانشگاه نیز بهره‌مند شود
کد خبر: 4023662
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
پرویز فارسیجانی:

شورای عالی قرآن از ظرفیت حوزه علمیه و دانشگاه نیز بهره‌مند شود

تهیه‌کننده پیشکسوت رسانه ملی درباره برگزاری شانزدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن گفت: در موضوع تلاوت قرآن و نغمه‌های دینی در رسانه ملی و فضای مجازی فعالیت کمی انجام شده است، لذا از توان حوزه علمیه و دانشگاه هم استفاده شود.

پرویز فارسیجانی، از تهیه‌کنندگان باسابقه رسانه ملی در گفت‌وگو با ایکنا، درباره اهمیت برگزاری شانزدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن که با موضوع «تلاوت قرآن و نغمه‌های دینی؛ رسانه ملی و فضای مجازی» برگزار می‌شود گفت: این موضوع از اهمیت ویژ‌ه‌ای برخوردار است، چراکه طبعا مفاهیم دینی و قدسی اگر در قالب هنر عرضه شود در افزایش ایمان افراد تاثیر بسزایی دارد.

این تهیه‌کننده برنامه‌های معارفی سیما ادامه داد: قطعا رسانه ملی وظیفه دارد تا در افزایش ایمان مردم تلاش‌ کند که این موضوع به تنوع در بستر تاثیرگذاری در قالب انواع ساختار‌های هنری بستگی دارد. امیدوارم نشست شورای عالی قرآن کمک کند که این بستر‌ها شناخته شوند و همینطور افراد اهل نظر و هنرمند بتوانند کمک کنند که این ایده‌ها شناسایی شود تا در مرحله بعد به عمل منجر شود.

وی تصریح کرد: در موضوع تلاوت قرآن و نغمه‌های دینی، رسانه ملی و فضای مجازی فعالیت کمی انجام شده و جای کار بسیاری وجود دارد؛ لذا از توان حوزه علمیه و دانشگاه هم استفاده شود، چراکه ضرورت دارد در این رابطه پژوهش‌های بنیادی، کاربردی و رسانه‌ای به طور جدی اتفاق بیفتد که این نشست می‌تواند آغاز راهی برای این اتفاق مهم شود.

فارسیجانی افزود: باید بستر این کار را با تبلیغات رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی خوب به تمامی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و رسانه‌های مجازی، دیداری و شنیداری منتقل کرد تا مرتبطان و علاقه‌مندان به این موضوعات شناسایی شوند.

این تهیه‌کننده پیشکسوت رسانه ملی در پایان ضمن آرزوی توفیق برای شورای عالی قرآن گفت: قطعا اینگونه فعالیت‌ها آغاز راه است و ضرورت دارد با تشکیل کمیته‌های علمی این بستر‌ها را قبل از نشست آماده کرد و با تشکیل کارگروه‌هایی موضوعات را بیشتر بررسی کرد تا در نشست نهایی به نتایج کاربردی رسید.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha