عمار الحکیم: رسیدگی دادگاه فدرال به شکایات معترضان به نفع همه احزاب سیاسی عراق است
کد خبر: 4020696
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵

عمار الحکیم: رسیدگی دادگاه فدرال به شکایات معترضان به نفع همه احزاب سیاسی عراق است

رهبر جریان حکمت ملی عراق در ادامه رایزنی‌ها برای خروج این کشور از بن بست سیاسی تأکید کرد که رسیدگی شفاف دادگاه فدرال به شکایات معترضان به نتایج انتخابات به نفع همه احزاب سیاسی عراق است.

به گزارش ایکنا به نقل از  الفرات نیوز، سید عمار الحکیم، رئیس ائتلاف قوی الدوله الوطنیه و رئیس جریان حکمت ملی عراق امروز با هیئتی از حزب دموکرات کردستان به ریاست هوشیاری زیباری دیدار و درباره تازه ترین تحولات سیاسی در عراق و منطقه و نتایج انتخابات اخیر گفت‌وگو کرد.

الحکیم در این دیدار خواستار رسیدگی دادگاه فدرال به شکایات معترضان به نتیجه انتخابات شد و گفت: این امر به نفع معترضان و برندگان انتخابات است، زیرا هر چقدر بررسی شکایات جدی و شفاف باشد، جایگاه برندگان از همه فراکسیون‌های سیاسی تقویت می‌شود.

او بر اهمیت مرحله آتی و دشواری آن تاکید کرد و گفت: ما درخصوص این مرحله قبل از انتخابات هشدار دادیم و حالا هم همه را مسئول امتیازدهی به نفع منافع ملی و عالی کشور می‌دانیم.

الحکیم با بیان اینکه دولت آتی ماموریت سنگینی در سطح خدمات رسانی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خواهد داشت، گفت: باید دولتی مبتنی بر معادله‌ای ثابت و محکوم تشکیل شود که بتواند موازنه‌ای را در دو سطح اجرایی و قانون گذاری محقق کند.

ائتلاف دوله القانون روز دوشنبه اعلام کرد که هیئتی از نهاد چارچوب هماهنگی با ائتلاف تازه تاسیس شده سنی العزم در بغداد دیدار کرد.

هشام الرکابی رئیس دفتر اطلاع رسانی ائتلاف العزم در توییتر گفت: هیاتی از چارچوب هماهنگی به ریاست نوری المالکی، رهبر ائتلاف دوله القانون با ائتلاف العزم دیدار کرد تا تازه‌ترین تحولات سیاسی را بررسی کنند.

دادگاه فدرال عراق جلسه امروز درباره رسیدگی به شکایات ارائه شده توسط هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح درباره تقلب در انتخابات را به 22 ماه جاری موکول کرد.

 

انتهای پیام
captcha