آلمان از تجلیل مورخ صهیونیست منصرف شد
کد خبر: 4025120
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷

آلمان از تجلیل مورخ صهیونیست منصرف شد

دولت آلمان از اعطای جایزه به مورخ صهیونیستی که به‌صورت سفارشی در تحقیقاتی جعلی، فاجعه نسل‌کشی مسلمانان بوسنی را انکار کرده بود،‌ منصرف شد.

به گزارش ایکنا به نقل از TRT، گیدئون گریف(Gideon Greif)، مورخ صهیونیست در زمینه هولوکاست تحقیقات زیادی انجام داده بود و به دلیل همین تحقیقات قرار بود جایزه ویژه‌ای را از دولت آلمان دریافت کند. گریف اخیراً گفته بود کشتار دسته‌جمعی مسلمانان در سال‌های 1992 تا 1995 و در طول جنگ بوسنی، نسل‌کشی نبوده است.

خبرگزاری DPA  آلمان گزارش داد که وزارت امور خارجه از تصمیم خود برای اهدای نشان لیاقت آلمان به گیدئون گریف انصراف داده است. این خبر ابتدا توسط پورتال خبری بوسنیایی klix.ba  منتشر شد.

گریف عضو هیئت بین‌المللی مورخانی بود که در ماه ژوئن گزارشی طولانی منتشر کردند که نشان می‌داد کشتار هزاران مسلمان شهر سربرنیتسا در سال 1995 نسل‌کشی نیست.

این گزارش که به سفارش میلوراد دودیک (Milorad Dodik)، رهبر تندرو صرب‌های بوسنی تهیه شده بود، به‌طور گسترده توسط مورخان دیگر رد شد.

در پایان جنگ 1992-1995 در بوسنی، بیش از 8000 بوسنیایی، که بیشتر آنها مرد و پسر بودند، در اطراف سربرنیتسا توسط نیروهای صرب بوسنی قتل عام شدند.

انتهای پیام
captcha