تفسیر الشعراوی به زبان انگلیسی ترجمه شد
کد خبر: 4026825
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۱

تفسیر الشعراوی به زبان انگلیسی ترجمه شد

تفسیرالشعروای تألیف مرحوم شیخ محمد متولی الشعراوی برای نخستین بار به صورت چاپی و دیجیتال و همچنین در اپلیکشین ویژه‌ای به دو زبان انگلیسی و عربی در دسترس علاقه‌مندان به علوم قرآنی قرار گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از الوفد، این اقدام با حمایت شیخه عفراء بنت زاید انجام شد. رونمایی از این اثر، طی مراسمی در قاهره و با حضور تعدادی از اعضای شورای علمای ارشد الازهر و جمعی از روحانیون، شخصیت‌های عمومی و اعضای هیئت دیپلماتیک سفارت امارات در قاهره صورت گرفت.

شیخه عفراء بنت حامی مالی این طرح، آن را گامی برای غنی کردن گنجینه آثار اسلامی به زبان انگلیسی و همچنین فراهم آوردن فرصتی برای آگاهی بیشتر انگلیسی‌زبانان از مفاهیم قرآن کریم که به خوبی در تفسیر 27 جلدی الخواطر بیان شده است، توصیف کرد.

 این ترجمه توسط گروهی از کارشناسان و مترجمان زبده از دانشگاه‌های مصر و کشورهای عربی و با اشراف مرحوم دکتر حسن عباس زکی، دکتر علی جمعه و دکتر محمد بدوی، به انجام رسیده است.

 انجام این طرح با تلاش تیم علمی و اداری هفده سال به طول انجامیده است.

علی جمعه، عضو هیئت علمای ارشد و از ناظرین این طرح به نوبه خود درباره این اثر گفت: این طرح بزرگ در راستای گسترش اندیشه دینی شیخ محمد متولی الشعراوی و فراهم آوردن فرصتی برای معرفی مفاهیم حقیقی اسلام صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به تجربه زندگی شیخ در مصر، عربستان، الجزایر، آمریکا و اروپا و تلاش بسیار وی در پاسخ به شبهات ملحدان در قبال عظمت و اعجاز کلام خدا، این اثر تأثیر بسیاری در معرفی مناسب قرآن کریم به مخاطبان بین‌المللی خواهد داشت.

شیخ سامی متوالی الشعراوی فرزند مرحوم شیخ الشعراوی نیز این طرح بزرگ ترجمه و انتشار آن به شکل الکترونیک و همچنین از طریق اپلیکیشن را در حقیقت امتداد مسیر پربرکت پدر خود در انتشار کلام الهی توصیف کرد.

این اپلیکیشن امکان مطالعه بهتر شیخ الشعراوی را از طریق تسهیل جستجوی آیات در تمام سوره‌های قرآن فراهم می‌کند و همچنین امکان دسترسی به فایل‌های تصویری و صوتی شیخ الشعراوی را نیز ایجاد کرده است. این اپلیکیشن همچنین حاوی نسخه کامل از قرآن کریم به صوت قاریان مختلف به همراه توضیح معانی کلمات، توضیح آیات به زبان انگلیسی، علاوه بر این مجموعه‌ای از احکام مورد نظر مسلمانان، تعیین اوقات نماز و همچنین امکانات لازم برای تعیین جهت قبله است.

این اپلیکیشن «خواطر الشعراوی» نام دارد و طراحی گرافیکی آن برگرفته از طرح‌های موجود در مسجد جامع شیخ زاید در امارات است.

شایان ذکر است، مرحوم شیخ محمد متولی الشعراوی پیش از این سمت وزیر اوقاف را بر عهده داشت.

وی را یکی از مشهورترین مفسران معانی قرآن کریم در عصر جدید می‌دانند. ازآنجایی‌که شیخ الشعراوی از روش‌های ساده در تفسیر قرآن کریم بهره می‌برد، سبب جلب توجه بسیاری از مردم به آموزه‌های قرآن کریم شد، به شکلی که وی در مصر به پیشوای واعظان مشهور بود.

انتهای پیام
captcha