اخبار معارفی رسانه‌ها/ آغاز ثبت‌نام پنجمین دوره جشنواره قرآنی فجر
کد خبر: 4029592
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲

اخبار معارفی رسانه‌ها/ آغاز ثبت‌نام پنجمین دوره جشنواره قرآنی فجر

«ثبت‌نام پنجمین دوره جشنواره قرآنی فجر در دارالقرآن کارگر آغاز شد» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 28 دی‌ماه اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

فارس

صفحه معارف خبرگزاری فارس، امروز چهار خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «برگزاری محفل قرآنی ربیع‌القلوب/ قاسم مقدمی قاری این هفته» می‌خوانیم: سیزدهمین محفل قرآنی ربیع القلوب با حضور قاسم مقدمی دارنده عنوان نخست مسابقات ‌بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در مسجد جامع امام خمینی(ره) بازار تهران برگزار می‌شود. این برنامه روز شنبه ۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ بعد از نماز ظهر در مسجد جامع امام خمینی(ره) واقع در بازار تهران برگزار می‌شود. به همت دارالقرآن مسجد جامع امام خمینی(ره) بازار تهران اواخر هر ماه برگزار می‌شود و قاریان ممتاز و بین‌المللی قرآن کریم با حضور در آن به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید می‌پردازند.
 
تاکنون قاریانی چون احمد ابوالقاسمی، کریم منصوری، محمدرضا پورزرگری، رحیم خاکی، محمدحسین سبزعلی، محمدحسین سعیدیان، جعفر فردی، سیدجواد حسینی، امین پویا، سعید عبدی، حمیدرضا احمدی وفا و سید مصطفی حسینی به همراه قاریان جوان و گروه‌های مختلف مدیحه‌سرایی در محفل ربیع‌القلوب به تلاوت و اجرای برنامه پرداخته‌اند.حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد موسوی درچه‌ای قاری راتب مسجد جامع امام خمینی(ره) هم در این برنامه تلاوت کرسی اذانگاهی را در موعد ظهر انجام می‌دهد.
 
سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «ایوبی: صنایع خلاق فرهنگی دنیا در یکسال 2000 میلیارد دلار درآمد داشتند/ بدون فرهنگ جامعه اداره نمی‌شود»، «غیرت دینی حلقه مفقوده جوامع امروز/ آثار و تبعات بی‌غیرتی به ارزش‌های اخلاقی و اسلامی» و «ترتیل صفحه 337 قرآن/ چشم‌های بینا و دل‌های نابینا+فیلم، متن و مفاهیم» هستند.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز سه خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «چاپ دوباره تفسیر آموزشی قرآن کریم» می‌خوانیم: چاپ دوازدهم جلد اول کتاب «تفسیر آموزشی قرآن کریم(معانی واژه ها و ساختارها)»، اثر سیدمحمدرضا صفوی در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و توسط مؤسسه بوستان کتاب در 316 صفحه منتشر شد.از جمله ضرورت‌ها در حوزه تدوین کتاب «تفسیر آموزشی قرآن کریم»، ارائه متنی آموزشی از تفسیر قرآن بر پایه‌های مختلف حوزوی است، با این هدف که دانش‌پژوهان با گذراندن مراحل پیش‌بینی شده به رتبه‌ای از علم تفسیر دست یابند که بر استخراج حقایق قرآن توانا شوند. با توجه به این امر، اثر حاضر شکل گرفت که در دو مجلد کلمات هر آیه تحلیل و معانی و ساختار آنها تبیین می‌شود و بر مبنای آنها معنای آیه ارائه و  در نهایت بر حسب نیاز، تفسیری کوتاه بیان می‌شود.
 
مطالب کتاب «تفسیر آموزشی قرآن کریم» از منابع معتبر و اصیل استخراج و به گونه‌ای نوشته شده که هم با سطح علمی دانش‌پژوه همخوان بوده و هم نیاز به استاد احساس شود. فراگیری این دو جلد دانش‌پژوه را بر شناخت عمده کلمات قرآن و دریافت معانی و تحلیل آنها توانا می‌سازد و او را برای رسیدن به هدف نهایی یاری می‌کند.
 
دو خبر دیگر این صفحه شامل «پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای به استفتائاتی درباره خمس فروش هدیه و ارث و معاوضه طلا» و «برنامه‌های هفته تکریم بانوان و مادران اعلام شد؛ از مرخصی تشویقی خانم‌های کارمند تا رسیدگی به زنان زندانی» هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز هیچ خبری منتشر نکرده است.

ایسنا

ده خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا شامل «پادکست‌های پاسخ به شبهات عفاف و حجاب از سوی فرهنگسرای سرو منتشر شد»، «انتشار جلد پنجم تفسیر داستانی قرآن در الجزایر»، «کنگره امامزاده یحیی‌بن زید(ع) برگزار می‌شود»، «گفتمان انقلاب اسلامی منهای گفتمان دفاع مقدس ناقص است»، «مرحله نهایی داوری بخش کانونی سومین رویداد ملی فهما برگزار می‌شود+ معرفی داوران»، «مسجد سرای سالمندان نیست»، «دین را در فقه خلاصه نکنیم/ فرهنگ را نباید به فرهنگ دینی محدود کنیم»، «حج برای سومین سال لغو می‌شود؟»، «مسلمانان برای وحدت امت اسلامی تلاش کنند» و «امروز روحانیون رسالتی حیاتی در مقابله با انحرافات دینی بر عهده دارند» هستند.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، صرفاً یک خبر با عنوان «وحدت مستضعفان جهان راهبرد کلیدی مقابل نظام سلطه است» منتشر کرده است.

مهر

صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، امروز سه خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «ثبت‌نام پنجمین دوره جشنواره قرآنی فجر در دارالقرآن کارگر آغاز شد» آمده است: حسین فلاح خوش مشرب، مدیر هیئت مذهبی دانشجویی مرکز علمی کاربردی خانه کارگر واحد تهران گفت: ثبت نام مرحله مقدماتی بخش مسابقات پنجمین دوره جشنواره قرآنی فجر دانشجویی با همکاری سازمان دارالقرآن خانه کارگر آغاز شد.این جشنواره امسال به شکل ملی و به سه شکل حضوری، تلفنی و مجازی برگزار خواهد شد. همه علاقه مندان به قرآن کریم در همه سنین واز هر جای کشور می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.
 
وی گفت: جشنواره امسال در ۲۲ رشته و در گروه حفظ شامل حفظ ۵ جز اول ،۱۰ جز ،۲۰ جز کل، حفظ سوره مبارکه فجر، جز ۳۰ و حفظ ۱۰ سوره از قرآن (ویژه کودکان)، قرائت شامل صوت و لحن، ترتیل، اذان، تفسیر شامل ترجمه، مفاهیم و تفسیر سوره مبارکه فجر و هنر شامل خوشنویسی آیات قرآن و نقاشی موضوعی قرآن (ویژه کودکان) برگزار می‌شود. مرحله مقدماتی این مسابقات از ۱ بهمن ماه ۱۴۰۰ آغاز وتا ۱۰ بهمن ماه ادامه دارد. ضمناً مرحله نهایی این مسابقات در دهه مبارک فجر از بین راه یافتگان به بخش نهایی برگزارمی شود. کلیه علاقه مندان به شرکت در این مسابقات می‌توانند تا ۱ بهمن ماه برای ثبت نام عدد ۶ را به سامانه ۱۰۰۰۰۱۰۰۱۰۰ پیامک کنند.
 
دو خبر دیگر این صفحه شامل «آئین‌نامه داوری مسابقه بین المللی فرازخوانی قرآن مشکات اعلام شد» و «ثبت نام ترم زمستان موسسه قرآنی بصائر آغاز شد» هستند.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز پنج خبر با عناوین «حسنی: خواندن یک کتاب به مراتب تاثیرگذارتر از دیدن یک فیلم است»، «پیام ملت ایران با جهانشهر‌ها به گوش جهانیان می‌رسد»، ««خداشناسی» روانه بازار نشر شد»، «احمدوند: تمام تلاش‌ها از سوی دولت برای واردات کاغذ در حال انجام است» و «حکم خون آمدن از دهان هنگام نماز» منتشر کرده است.
انتهای پیام
captcha