جشن قرآن و عترت از سوی مؤسسه اظهرالجمیل برگزار شد + فیلم
کد خبر: 4044071
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶

جشن قرآن و عترت از سوی مؤسسه اظهرالجمیل برگزار شد + فیلم

جشن قرآن و عترت در مشهد و گلمکان، در تاریخ‌های ۲۶ و ۲۷ اسفندماه از سوی مؤسسه اظهرالجمیل الاعلی برگزار شد.

جشن قرآنبه گزارش ایکنا، جشن قرآن و عترت در مشهد و گلمکان، پنجشنبه و جمعه شب، ۲۶ و ۲۷ اسفندماه در مسجد قبای مشهد و شهر گلمکان از سوی مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت اظهرالجمیل الاعلی، با همکاری مسجد قبا و مسجد قائم(عج) برگزار شد.

در این جشن که با تلاوت قاری و موذن حرم امام رضا(ع) احسان سوختانلو برگزار شد، قاریان طه درودی، امیرعلی عطایی، محمدرضا دربان ملک و علی‌اصغر علیپور به تلاوت آیات کلام‌الله مجید پرداختند و سپس حافظ کل قرآن سیدسجاد فیروزی به اجرای محفوظات خود پرداخت.

براساس این گزارش، همچنین به مناسبت ولادت حضرت مهدی(عج) محمود باباخانی، سجاد شریعت شایه، محمدامین کهن و امیرمحمد خالقی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، به مدیحه‌سرایی پرداختند و همچنین حجت‌الاسلام نظافت و حجت‌الاسلام قدمگاهی در مورد فضائل امام زمان(عج) مطالبی را عنوان کرد.

در ادامه گروه تواشیح و مدیحه‌سرایی شمس‌الهدی در مدح اهل البیت(ع) مدیحه‌سرایی کردند و در انتهای مراسم طی قرعه‌کشی ۱۰ کارت هدیه و ۵ وام ۵ میلیون تومانی بین مدعوین قرعه‌کشی شد.

در پایان این مراسم سروش عظیمی، مدیر مؤسسه اظهرالجمیل الاعلی گفت: یکی از دغدغه‌های مهم این مؤسسه فرهنگی و مذهبی، اهمیت و ضرورت دادن به برنامه‌های قرآنی در مناطق حاشیه‌ای شهر است، زیرا در این مناطق به علل مختلف شاهد بالا بودن بزه هستیم که بی‌شک با انجام کارهای فرهنگی و دینی می‌توان سهم بزرگی در کاهش این مشکلات داشت. فقر فرهنگی مهم‌ترین مشکل مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر است.

وی با اشاره به کیفیت مطلوب فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی  صورت گرفته در فضای مجازی طی چند ماه گذشته و از زمان شیوع ویروس کرونا، ابراز کرد: در این زمینه نیازمند تغییر سبک زندگی و بسیاری از عادات گذشته هستیم و بر همین اساس باید سطح آگاهی فرهنگی و قرآنی مردم را نسبت به این تغییرات، بالا برد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha