خدا هست، چرا نگران آینده‌اید؟ + فیلم
کد خبر: 4047980
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
زندگی مؤمنانه/ 8

خدا هست، چرا نگران آینده‌اید؟ + فیلم

ما باید ارتباطمان با خداوند را برقرار کنیم و باور داشته باشیم که خداوند خوب است و خوبی ما را می‌خواهد. کسانی‌که غیر از این را می‌گویند هدفشان این است که ما رشد نکنیم.

به گزارش ایکنا، سیدمجتبی حسینی، مفسر قرآن و پژوهشگر دین، در سلسله برنامه‌هایی به مناسبت ماه مبارک رمضان به بیان نکاتی درباره زندگی مؤمنانه پرداخته است که متن جلسه هشتم با موضوع «زندگی» در ادامه می‌آید:

گاهی اوقات فکر می‌کنیم که فردا چه اتفاقی می‌افتد و این باعث نگرانی ما می‌شود اما واقعیت این است که نگرانی بیش از حد، نوعی بیماری و نوعی از آن نیز اعتقادی و نگرشی است. زمانی خداوند به حضرت موسی(ع) دستور داد که برو فلان چیز را به فرعون بگو و فرعون هم حرکات سنگینی را علیه بنی‌اسرائیل شروع کرده بود لذا همین امر باعث شد که موسی و هارون نگران شوند، در همین راستا در قرآن کریم آمده است: «قَالَا رَبَّنَا إِنَّنَا نَخَافُ أَنْ يَفْرُطَ عَلَيْنَا أَوْ أَنْ يَطْغَىٰ؛ موسی و هارون عرض کردند: بارالها، می‌ترسیم که فرعون بی‌درنگ بر ما ظلم و عقوبت کند یا بر کفر و سرکشی خود بیفزای» (طه/ 45)

خداوند متعال در مقاطع مختلف، گذشته را به یاد حضرت موسی(ع) آورد و گفت تو به دنیا آمدی و می‌خواستند پسران را بکشند و ما به مادرت وحی کردیم که تو را در رودخانه بیندازد و در نهایت تو نجات پیدا کردی و شبیه همین را نیز در مورد بقیه پیامبران داشته‌ایم، بنابراین گذشته تو با همه سختی‌ها گذشته است لذا آینده از دل الان و نگرش‌ها و ایمان و توکل شما ساخته می‌شود.

ما باید ارتباطمان با خداوند را برقرار کنیم و باور داشته باشیم که خداوند خوب است و خوبی ما را می‌خواهد. کسانی‌که غیر از این را می‌گویند هدفشان این است که ما رشد نکنیم. در روایتی آمده است نگران آینده نباش بلکه همین الان از حیات خودت برای مرگت و از سلامتی برای بیماری پس‌انداز کن چراکه فردا چیزی غیر از این برای تو نمی‌ماند.

خداوند در این عالَم، نظامی به نام نظام توبه آفریده است تا اگر در گذشته در کاسبی یا کار، دین و ... خطایی داشته‌اید آن را اصلاح و جبران کنید و در این شرایط قطعاً با نظام آفرینش و تکاملیِ بسیار خوبی مواجه هستیم.

انتهای پیام
captcha