مشق خط شهادت از کلاس قرآن
کد خبر: 4035260
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
قاریان و عاملان قرآن در دفاع مقدس/26

مشق خط شهادت از کلاس قرآن

شهید محمود گودرزی، قاری و معلم قرآن مسجد امام جعفر صادق(ع) بود و با داشتن رتبه عالی انجمن خوشنویسان ایران به بچه‌های مسجد خط نستعلیق آموزش می‌داد.

شهید محمود گودرزیبه گزارش ایکنا، شهدای دوران دفاع مقدس، عاملان به آموزه‌‌‌های قرآن بوده و سیره اهل بیت(ع) به ویژه سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) را سرلوحه طریق جاوید خود قرار داده بودند. در صف اول این مبارزات، قاریان خو‌ش‌خوان و حافظان آیات قرآن کریم نیز  حضور داشتند که نه‌ تنها جسم خود را در خدمت به وطن وقف کرده بودند، بلکه با صدای خود نیز روحی دیگر به رزمندگان می‌بخشیدند.

در روز پنجشنبه یاد می‌کنیم از شهید محمود گودرزی ...

محمود گودرزی سال 1344 در شهرستان بروجرد به دنیا آمد و خانواده‌اش چند ماه پس از تولدش به تهران مهاجرت کردند. او پس از پایان مقطع دبیرستان، رهسپار جبهه‌ جنگ شد. حتی آزمون کنکور خود را در جبهه داد و در یکی از رشته‌های مهندسی، قبول شد. شهید گودرزی، چند سال پیش از شهادت نیز برای آموزش خطاطی عازم لبنان شد و در آن جا دوره‌های نظامی را نیز گذراند.

شهید محمود گودرزی، قاری و معلم قرآن مسجد امام جعفر صادق(ع) بود و با داشتن رتبه عالی انجمن خوشنویسان ایران به بچه‌های مسجد خط نستعلیق آموزش می‌داد و عمده فعالیت‌ و تمرکزش را بر خطاطی آیات و احادیث گذاشته بود. شهید گودرزی، 40 حدیث از حضرت علی(ع) و آیاتی از قرآن را به خط نستعلیق نوشته بود. خطاطی‌های شهید گودرزی در مساجدی مثل مسجد علی اکبر(ع)، مسجد الهادی(ع)، مسجد زینبیه(ع) تهران هنوز موجود است.

این شهید، علاقه شدیدی به امام(ره) و حضور در بسیج داشت و در سال 65 هنگامی که برای سومین بار به جبهه اعزام شد در عملیات کربلای 1 در مهران بر اثر اصابت ترکش به شکم و سینه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

مزار او در قطعه 53 بهشت زهرای تهران، ردیف 179، شماره 10 واقع شده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha