حزب‌الهی در کلام شهید محمد نبی‌شیخی
کد خبر: 4033402
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
قاریان و عاملان قرآن در دفاع مقدس/25

حزب‌الهی در کلام شهید محمد نبی‌شیخی

در بخشی از وصیت‌نامه شهید محمد نبی شیخی(معروف به شیخ حیدر) آمده است «افراد حزب الهی باید با اعمال، رفتار، گفتار و تمام خصلت‌هایشان ثابت کنند که در حزب خدا ثبت نام کرده‌اند. بعضی از افراد هستند که ادعای حزب الهی می‌کنند ولی نانی که می‌خورند از خون مردم است، همچنانکه بی‌‌رحمانه گران فروشی می‌کنند».

به گزارش ایکنا، شهدای دوران دفاع مقدس، عاملان به آموزه‌‌‌های قرآن بوده و سیره اهل بیت(ع) به ویژه سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) را سرلوحه طریق جاوید خود قرار داده بودند. در صف اول این مبارزات، قاریان خو‌ش‌خوان و حافظان آیات قرآن کریم نیز  حضور داشتند که نه‌ تنها جسم خود را در خدمت به وطن وقف کرده بودند، بلکه با صدای خود نیز روحی دیگر به رزمندگان می‌بخشیدند.

در روز پنجشنبه یاد می‌کنیم از شهید محمد نبی شیخی(معروف به شیخ حیدر)...

محمد نبی، در سال 1334 در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود. دوران تحصیل را در مکتبخانه گذرانید و به سرعت خواندن و نوشتن و به خصوص الفبای قرآن را فراگرفت.


بیشتر بخوانید:


از ویژگی‌های این شهید می‌توان به هوش سرشار و همت بالا، تواضع و فروتنی، عزت نفس و مناعت طبع وی اشاره کنیم. شهید نبی علاقه ویژه‌ای به آشنایی با مسائل مذهبی و احکام داشت همواره سعی در برگزاری مراسم روضه‌خوانی داشت و او را «شیخ حیدر» نامیده بودند.

شهید نبی جلسات مذهبی و هیئات را به منظور خودسازی جوانان و آگاه‌ کردن آنها نسبت به ظلم و ستم رژیم شاهی برگزار می‌کرد؛ به طوری که با اوج‌گیری نهضت امام خمینی(ره)، فعالانه در راهپیمایی‌ها علیه رژیم شرکت می‌کرد و با وجود فضای خفقان و خطراتی که داشت از قم اعلامیه و توضیح‌المسائل امام(ره) را به خمین حمل می‌کرد.

شیخ حیدر یکی از بانیان و بنیانگذاران سپاه در شهرستان خمین و مؤسس اکثر پایگاه‌ها در سطح شهر و روستا بود. وی جزو اولین کسانی بود که به کردستان برای دستگیری یکی از عوامل کشتار خمین رفت. همچنین او به صورت داوطلبانه جزو اولین گروهی بود که وارد سنندج شد و با ضد انقلاب به مبارزه پرداخت.

شهید نبی همچنین به آموزش نظامی جوانان شهر و روستاهای اطراف خمین پرداخت. وی در چندین عملیات، از جمله طریق‌القدس، بیت‌المقدس، فتح‌المبین و والفجر 4 شرکت کرد.

شهید شیخی در نهایت بندگی خالصانه‌اش در تاریخ 29 آبان 1362 در پنجوین عراق، در عملیات والفجر 4 به شهادت رسید.

فرازی از وصیت نامه پاسدار شهید محمد نبی شیخی(حیدر)

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ( ال عمران 169)

از شما می‌خواهم همچنانکه ما راه حق را پیمودیم، شما کاملاً گوش به فرمان امام باشید. خداوند را در تمام کارهایتان حاضر و ناظر ببینید و اگر انسان خدا را در تمام ایام عمر، نظارت‌کننده کار خویش بداند هیچ وقت خلاف یا گناه انجام نمی‌دهد و چشم طمع به مال یا ناموس مردم ندارد و هیچ توقعی از فردی نخواهد داشت و تنها برای رضای خدا، فعالیت می‌کند.

افراد حزب الهی باید با اعمال، رفتار، گفتار و تمام خصلت‌هایش ثابت کنند که در حزب خدا ثبت‌نام کرده‌اند. بعضی از افراد هستند که ادعای حزب الهی می‌کنند ولی نانی که می‌خورند از خون مردم است، همچنانکه بی‌‌رحمانه گران‌فروشی می‌کنند مثل اینکه آثار مسلمانی در آنها نیست. آنها افرادی هستند که سابقه قبلی‌شان هم خراب است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha