تنوع زبانی ایکنا، گنج معارف اسلامی را در جهان طنین‌انداز خواهد کرد
کد خبر: 4053459
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
آیت‌الله اعرافی:

تنوع زبانی ایکنا، گنج معارف اسلامی را در جهان طنین‌انداز خواهد کرد

مدیرحوزه‌های علمیه کشور در پیامی به مدیران و خبرنگاران ایکنا نوشت: خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با برخورداری از تنوع زبانی از ارزش بالایی برخوردار است و گنج معارف اسلامی را با بهره‌گیری از این تنوع زبانی در جهان طنین‌انداز نموده است.

آیت‌الله علیرضااعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه کشور

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله علی‌رضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه و نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت نوزدهمین سال فعالیت خبرگزاری ایکنا پیامی منتشر کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
عَنِ النَّبَإِ الْعَظِیمِ (۲/نبأ)

با سلام و درود به همه خبرنگاران، برنامه‌ریزان و مدیران رسانه خبری ایکنا

دین در ذات خود نهادی رسانه‌ای است و هویت دین، خبرآوری از جهان دیگر و گشودن ذهن و معرفت بشر به سوی عوالم دیگر است؛ دین اسلام، معارف قرآنی و آموزه‌های اهل بیت علیهم السلام هم مشحون از تعالیم مرتبط با رسانه‌هاست که می‌توان آن‌ها را در ساحت‌های مختلف فلسفه رسانه، اخلاق رسانه، فقه رسانه و پیام‌های دینی برای جوامع گوناگون هدف اشراب نمود.

شرایط دنیای معاصر نیز بر خطورت و اهمیت رسانه‌ها افزوده و آن را به مقوله‌ای راهبردی و پیشرو مبدل کرده است.

مهمترین رسالت یک رسانه، صداقت و مصلحت اندیشی‌اش در برابر جامعه است. همچنان که نقد منصفانه، انگیزه الهی، خدمت به جامعه، ایجاد تناسب و توازن در انتشار اخبار و توجه به نیاز جامعه از دیگر شرایط فعالیت‌های خبری است که بی‌تردید خبرگزاری قرآنی ایکنا که از منابع و معارف قرآنی و دینی سرچشمه گرفته، رسالتی سنگین‌تر داشته و باید در این میزان‌ها و شاخص‌ها جدی‌تر باشد و حرکت بر اساس میعار‌های دینی و معرفتی را نصب العین خود قرار دهد.

این روز‌ها شاهد برپایی نمایشگاه بزرگ بین‌المللی قرآن کریم هستیم، پدیده‌ای مبارک که با رسالتی که دارد آگاهی‌بخشی و طراوت را به ارمغان می‌آورد. حضور نهاد‌ها و جریان‌های مردمی، فرهنگی و قرآنی در آن تحسین برانگیز است که جای تقدیر و سپاس دارد و در این میان حضور خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) پرفروغ و روح افزا است.

تنوع زبانی آن از ارزش بالایی برخوردار است بطوری‌که گنج معارف اسلامی، آنگاه در جهان طنین‌انداز خواهد شد که ظرفیت‌های زبانی متنوع به خدمت آن در آید، ظرفیت موجود تقویت گردد و همه ابزار‌های فکری، فرهنگی، ادبی و هنری بکار گرفته شود، بی‌گمان همت والای دوستان می‌تواند گره‌ها را بگشاید و راه را به سوی افق‌های بلند باز کند.

توفیق دوستان را در پیمودن این مسیر و طراحی راهبردی برای آن از خداوند متعال خواستارم.

علی‌رضا اعرافی
مدیر حوزه‌های علمیه

انتهای پیام
captcha