جلد سوم «اندیشه سیاسی - تربیتی علوی در خطبه‌های نهج‌البلاغه» منتشر شد
کد خبر: 4055098
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

جلد سوم «اندیشه سیاسی - تربیتی علوی در خطبه‌های نهج‌البلاغه» منتشر شد

جلد سوم کتاب «اندیشه سیاسی - تربیتی علوی در خطبه‌های نهج‌البلاغه» نوشته آیت‌الله احمد بهشتی به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید. 

کتاب «اندیشه سیاسی - تربیتی علوی در خطبه‌های نهج‌البلاغه» به گزارش ایکنا، جلد سوم کتاب «اندیشه سیاسی - تربیتی علوی در خطبه‌های نهج‌البلاغه» نوشته آیت‌الله احمد بهشتی به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۵۱۲ صفحه به چاپ رسید.

نهج‌البلاغه، اقیانوس موج خیزی است که گوهرهای فراوانی از علم و معرفت را در خود نهفته دارد؛ از آن جمله، تربیت و سیاست است که در این کتاب به وفور به چشم می‌خورد؛ همان چیزی که در همیشه روزگار، دو رکن مهم جامعه بشری بوده و هست.

مجموعه حاضر، بررسی اندیشه سیاسی – تربیتی علوی در خطبه‌های نهج البلاغه است که به تفصیل، تحلیل و نگارش شده است.

جلد اول و دوم این اثر به ترتیب حاوی ۳۵ و ۴۷ خطبه از نهج‌البلاغه بود و این جلد، مشتمل بر ۲۲ خطبه و شامل خطبه‌های ۸۳ تا ۱۰۵ است.

عناوین برخی از خطبه‌هایی که در این جلد منتشر شده است، عبارت است از: خطبه غرّا، عمروعاص، خداشناسی و موعظه، اعتقادات و اخلاق فردی و اجتماعی، الگوهای هدایت و ضلال، درس عبرت، نیم نگاهی به طلیعه مهر نبوت و درس عبرت، توحید و موعظه، خطبه بی مانند اشباح، آینده تاریک، فتنه کور و حیرت‌افزای اموی، آینده‌نگری و اخبار از امور غیبی، یادی از قیامت و آینده مردم، جایگاه امام علی در بعثت و جهاد نبوی، خیانت بنی امیه و سقوط ذلت بار آنها.

علاقه‌مندان جهت خرید اینترنتی این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha