اخبار معارفی رسانه‌ها/ بانک اطلاعاتی امام رضا(ع) جمع‌آوری می‌شود
کد خبر: 4061124
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸

اخبار معارفی رسانه‌ها/ بانک اطلاعاتی امام رضا(ع) جمع‌آوری می‌شود

«بانک اطلاعاتی امام رضا(ع) درحال جمع‌آوری است» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه شنبه 10 خردادماه اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس امروز سه خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «بانک اطلاعاتی امام رضا (ع) درحال جمع‌آوری است» می‌خوانیم: نشست خبری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با حضور محمودرضا برازش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. برازش طی سخنانی با اشاره به اینکه بنیاد امام رضا (ع) ابتدا در قالب جشنواره فعالیت می‌کرد، گفت: حدود ۲۰ سال قبل برنامه مدون و مشخصی برای ایام میلاد امام رضا (ع) وجود نداشت و فعالیت بنیاد با برگزاری جشنواره شعر آغاز شد و در دهمین سالش دولت مصوب کرد که جشنواره یک بنیاد تبدیل شود. یکی از مهمترین برنامه‌هایی که بنیاد حمایت می‌کند این است که با توجه به فرهنگ و هر استان و با توجه به شرایط و علائق آن استان برنامه‌های فرهنگی و هنری را شناسایی و ضمن حمایت از آنها جشنواره‌های مرتبط را در همان استان برگزار می‌کنیم. مثلاً جشنواره شعر ترکی در استان آذربایجان غربی و جشنواره شعر عربی در خوزستان برگزار می‌شود و یا جشنواره داستان آذری زبان در استان زنجان برگزار می‌شود، به همین صورت همه جشنواره‌ها به استان‌های مرتبط واگذار شده است.
 
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) از برگزاری جشنواره با عنوان نامه‌ای به امام رضا (ع) خبر داد و گفت: این جشنواره با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و اختتامیه آن هم روز گذشته در شیراز برگزار شد. همچنین طبق تعاملی که با آستان قدس رضوی خواهیم داشت برنامه اصلی بنیاد در روز میلاد امام رضا (ع) در جوار حرم نورانی این امام عزیز برگزار می‌شود که در آن مسئولان فرهنگی کشور و مسئولان اعتاب مقدس جهان اسلام حضور خواهند داشت و خادمان فرهنگ رضوی در حوزه داخلی و بین‌المللی معرفی و تجلیل می‌شوند. برازش با اشاره به پیگیری این بنیاد برای تولید آثار در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری با موضوع امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: ما هم‌اکنون در حال تدوین فرازهایی از زندگی امام رضا (ع) هستیم که هنرمندان تصویرگر بتوانند آن را به تصویر بکشند، همچنین اثر نماز باران یکی از برنامه‌ها در همین راستا است که هم‌اکنون توسط حسن روح الامین در دست تولید است و یا فصلنامه دیگری هم با عنوان معارف اهل بیت (ع) توسط بنیاد به چاپ می‌رسد.
 
دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «عنکبوت مقدس همه مردم ایران را جنایتکار نشان می‌دهد» و «ترتیل صفحه 438 قرآن/ وارثان قرآن+فیلم، متن و مفاهیم» هستند.

تسنیم

دو خبر صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم در روز جاری شامل «گلایه خبرنگاران از انفعال دستگاه‌های فرهنگی در حوزه ساخت آثار رضوی» و «ستاد امر به معروف و نهی از منکر مسئول نظارت بروضعیت عفاف و حجاب در دستگاه‌های دولتی شد» هستند.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، امروز پرکار بوده و تعداد هفت خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «بایسته‌های تدوین برنامه فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب» می‌خوانیم: شانزدهمین وبینار آموزشی عفاف و حجاب با موضوع بایسته‌های تدوین برنامه فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب با حضور سید مجتبی سبحانی (دکترای مدیریت فرهنگی، رییس اداره تربیت اجتماعی و سیاسی وزارت آموزش و پرورش)، چهارشنبه ۱۱ خردادماه، ساعت ۱۰ مورد بررسی قرار می گیرد. بنابراین گزارش در این وبینار به تشریح عوامل موثر بر تغییر فرهنگ، آموزش می تواند فرهنگ را تغییر دهد، مهم ترین مسائل و چالش های فرهنگی امروز ما، مهمترین عوامل جامعه پذیری، اهمیت برنامه ریزی فرهنگی، توصیف و تحلیل وضعیت در فضای مجازی، مصادیقی از آسیب های فضای مجازی در حوزه عفاف و حجاب، رویکردهای نظارتی عفاف و حجاب، برنامه های ترویج عفاف و حجاب در فضای مجازی و مقابله با مفاسد اخلاقی و برنامه های کوتاه مدت مقابله با آسیب ها در فضای مجازی و... که توسط سید مجتبی سبحانی مطرح خواهد شد.
 
شش خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «کتاب «احکام کاربردی در فقه امامیه» منتشر شد»، «گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) در رادیو ایران»، «برازش از راه‌اندازی بانک‌ اطلاعاتی رضوی خبر داد»، «سیره عملی امام رضا(ع) در تعامل انسانی با افراد حاجتمند»، «آیت الله اعرافی با پاپ دیدار کرد»،  و «اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی - شیراز» هستند.

ایرنا

پنج خبر صفحه معارف خبرگزاری ایرنا شامل «خیابان‌های پایتخت میزبان برنامه‌های دهه کرامت می‌شوند/ از جشن تا تئاتر خیابانی»، «اسماعیلی: در حال به‌روزرسانی آیین‌نامه‌های نظارتی تولید محتوای مجازی هستیم»، «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: باید تسهیل‌گر تولید محتوا در فضای مجازی باشیم»، «مدیر حوزه های علمیه و پاپ دیدار کردند» و «ائمه جمعه برای اعتلای کشور عهد مشترک می‌بندند» هستند.

مهر

صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، سه خبر با عناوین «مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، مسئول هماهنگی برنامه های دهه کرامت شد»، «اعزام «مسعود نوری» به مسابقات بین المللی قرآن مالزی» و «اولین شگردی که شیطان برای گمراه‌کردن انسان به کار گرفت چه بود؟» منتشر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران، تا ساعت 16 امروز هیچ خبری منتشر نکرده است.

میزان

پنج خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان شامل «۸ کتاب خواندنی؛ پیشنهاد ویژه روز دختر»، «هدیه روز دختر؛ کتاب عاشقانه‌ای برای ۱۶ ساله‌ها»، «سی‌امین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد»، «کتاب «احکام کاربردی در فقه امامیه» منتشر شد» و «چند نکته مهم پیرامون جایگاه علمی و مفاهیم ارزنده در زیارتنامه حضرت فاطمه معصومه(س) » هستند.
 
انتهای پیام
captcha